|

راه هایی برای سلامت نگه داشتن پوست خشک

بدون مراقبت سلامت و زیبایی پوست خشک محاااله؛ اینا رو رعایت نکنی کلات پس معرکه است

SKIN TIPS FROM DRY SKIN THAT REALLY WORK

اگر پوست خشکی داری و فکر می کنی که چون قرار نیست تند تند جوش بزنی پس نباید از پوستت مراقبت کنی سخت در اشتباهی، این نکته ها رو دریاب که لازمن

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خیلی از افراد هستند که فکر می کنند همیشه خوش به حال اون هایی است که پوست خشکی دارند چون نه هیچ وقت انقدر چرب میشه که ارایششون بهم بریزه و نه با کوچک ترین اتفاقی صورتشون جوش میزنه و از صافی و براقی خارج میشه، خب اگر چه که این موارد تا حدود زیادی درست هستند اما یک مسئله ای که مطرحه اینه که حتا پوست های خشک هم به مراقب و توجه زیادی دارند. به عبارتی اهمیتی ندراه که شما چه نوع پوستی دارید به هر حال اگر دلتون می خواد که  سلامت پوستتون حفظ بشه و همیشه زیبا و شاداب باقی بمونه باید ازش مراقبت کنید.

در ادامه ما چند نمونه از ساده ترین عادت های مراقبتی و روزانه رو به شما معرفی می کنیم که با رعایت کردن اون ها دیگه نیازی نیست نگران خشکی پوستتون باشید. با رعایت چند تا نکته ساده شما می تونید کاری کنید که دیگه پوستتون خشک یا پوسته پوسته نشه و زیبایی خودش رو حفظ کنه.

1.دوش آب گرم ممنوع

دوش آب گرم اگر چه که باعث میشه خستگی شما حسابی در بره اما در عین حال چربی پوست رو هم از بین میبره بنابراین اگر پوست خشکی دارید بهتره که از دوش گرفتن و یا حتا شستن صورتتون با آب گرم خودداری کنید؛ در عوض بهتر است که از آب ولرم استفاده کنید تا هم پوست شما رو مرطوب کنه و هم به کمک یک شوینده ملایم پوستتان را تمیز کنه.

راه هایی برای سلامت نگه داشتن پوست خشک

2.مرطوب کننده فراموش نشه

استفاده از مرطوب کننده برای همه افراد فارق از اینکه چه نوع پوستی دارند مهمه با این وجود خانم ها و آقایانی که پوست خشک دارند باید بیشتر به استفاده از مرطوب کننده پایبند باشند به خصوص زمانی که از حمام خارج میشوند چرا که پوست شما تقریبا 80 درصد رطوبت خودش رو از دست داده پس حتما از کرم مرطوب کننده صورت و لوسیون بدن استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز پوست شما احیا شود.

3.خاراندن ممنوع

پوست خشک در خیلی از مواقع باعث ایجاد احساس خارش و تحریکات پوستی شما می شود اما با این حال شما باید هر طور شده میل خودتون رو به خاراندن صورت و یا بدن خود کنترل کنید چون در غیر این صورت باعث گستردگی تحریک پوستی خود میشودی. در عوض از لوسیون ها و مرطوب کننده برای رفع این حالت استفاده کنید.

4.مواد آرایشی بر پایه روغن باشه

به گزارش شایانیوز، پوست های خشک معمولا توانایی جذب آب دارند برای همین هم بهتره که به جای محصولات آرایشی بر پایه آب، از آن هایی استفاده کنید که مبتنی بر روغن یا کرم هستند. به این وسیله شما از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوستتون جلوگیری می کنید.

راه هایی برای سلامت نگه داشتن پوست خشک

5.مکمل و آبرسان فراموش نشه

اسید های چرب امگا 3 و مکمل های ویتامین E دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که به همین دلیل هم می توانند به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو جمع شده در بدن که در نتیجه کاهش خشکی است کمک کنه. علاوه بر این نوشیدن آب به مقدار کتفی باعث میشه که بدن شما هیدراته بماند و سموم آن دفع شود، به این ترتیب ظاهری شاداب تر و سالم تر خواهید داشت.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها