|

چطور پوستی صاف و درخشان داشته باشیم

جوش زیر پوستی داری و هیچ جوره شَرشون کم نمیشه؟ با این راه های درمانی پوستت رو صفا بده

درمان جوش های زیر پوستی یکی از بزرگ ترین معضلاتی است که افراد هنگام رسیدن به پوست صاف و شفاف با آن دست و پنجه نرم می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یک دسته از افراد هستند که ذاتا پوست خوب و درخشانی دارند، اما جدای از این دسته ی محدود باقی خانوم ها و حتا آقایون همیشه به دنبال راه هایی هستند که بتونند وضعیت پوستی خودشون رو بهبود بدند، چرا که هیچ خانوم یا آقایی از پوستی که دارای جوش و آکنه باشه خوشش نمیاد. به طور کلی داشتن پوست آسیب دیده موضوع خوشایندی نیست وبه قولی دردناک است اما پوست پر جوش داشتن مسئله دیگری است به خصوص اگر از نوع زیر پوستی اش باشد.

جوش های زیر پوستی علی رغم این که خیلی از اوقات دیده نمی شوند اما گاها دردناک هستند و همین مسئله هم باعث میشه تا شخصی که به اون ها مبتلا شده بیشتر از هر زمان دیگه ای به دنبال راهی برای درمان باشه. اگر شما هم یکی از همین افراد هستید در ادامه با ما همراه باشید تا راه های رهایی از این مزاحم های پوستی رو با شما به اشتراک بگذاریم.

چطور پوستی صاف و درخشان داشته باشیم

چطور جوش های زیر پوستی خود را درمان کنیم؟

در قدم اول باید به دو نکته توجه ویژه ای داشته باشید اول از همه این که، جوش های زیر پوستی به راحتی و به سرعت از بین نمی روند پس باید برای درمان آن ها صبر و بردباری به خرج دهید و دوم، هرگز فراموش نکنید که نباید بی جهت جوش های صورتتون رو دست کاری کنید چون این کار باعث تحریک اون ها میشه و به همین خاطر هم التهاب و درد اون ها رو افزایش میده و حتا ممکنه در ادامه روند درمان رو هم به تعویق بیاندازه.

1.کمپرس آب گرم، درمانی راحت و بی دردسر

همون طور که می دونید علت بروز جوش های زیر پوستی این است که چربی اضافی توانایی خروج از منافذ رو پیدا نمی کنه و به همین دلیل هم تبدیل به جوش زیر پوستی می شود حالا استفاده از کمپرس آب گرم با باز کردن منافذ پوستی به اون ها این امکان رو میده که به روی پوست منتقل بشند.

2.چسب پاک کننده جوش، درمانی حرفه ای و ساده

قطعا شما هم در داروخانه ها دیده اید که محصولاتی با عنوان جسب های پاک کننده جوش به فروس می رسد، این نوع از چسب ها باعث خروج چربی اضافی ای میشوند که که در جوش ها متمرکز شده اند و به این ترتیب روند درمان رو تسریع می بخشند.

چطور پوستی صاف و درخشان داشته باشیم

3.محلول های موضعی، درمانی دارویی اما بدون عارضه

به گزارش شایانیوز، یکی از معروف ترین محلول های موضعی ای که پزشکان نیز اون رو پیشنهاد میدند محلول کلیندامایسین می باشد. این محلول ها دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی هستند و به این روش با جوش ها مبارزه می کنند.

4.روغن درخت چای، درمانی خانگی و سنتی

روغن درخت چای از آن دست موادی است که استفاده از آن برای سلامت پوست و مو بسیار مفید می باشد، اما اگر براتون سواله که چطور می تونه به درمان جوش های زیر پوستی کمک کنه باید به شما بگیم که روغن درخت چای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد به همین دلیل درست مانند محلول های موضعی می تواند در درمان موثر باشد، اما باید این نکته رو در نظر داشته باشید که با توجه به چرب بودن ذاتی این روغن نباید در استفاده از آن ها زیاده روی کرد.

5.یخ، درمانی خنک و ضد درد

خیلی از افرادی که جوش های زیر پوستی را تجربه می کنند مشکلشون اینه که با درد مواجه میشند، اگر شما هم دچار دردِ جوش های زیر پوستی هستید حتما یخ رو امتحان کنید. یخ هم درد شما رو تسکین میده و هم به کاهش التهاب پوستی شما کمک می کنه، فقط کافیه مقداری یخ رو درون کیسه قرار بدید و روی صورت خودتون بگذارید.

چطور پوستی صاف و درخشان داشته باشیم

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها