|

بهترین ها برای تماشا

انیمیشن هایی که دیدنشون از خفن ترین تجربیاته؛ بزرگ و کوچیک نداره واسه همه درسه

اگه به دنبال چند تا انیمیشن خوب هستی که درس های زیادی برای یاد گرفتن داره و تماشاشون هم لذت بخشه ما تو این لیست چندتا خفنش رو معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها دنیای انیمیشن ها به طرز قابل توجهی پیشرفته شده است و ما شاهد آثار شاهکار و خارق العاده ای هستیم که به اندازه تماشای یک اثر درجه یک سینمایی تماشاشون لذت بخش و هیجان انگیزه اگر چه که از گذشته های دور هم بودند آثاری که در جذابیت چیزی کم از شاهکار های سینمایی نداشته اند، و شاید به همین دلیل هم هست که هرگز نمی توان به قطع گفت انیمیشن ها مخصوص کودکان هستند و تماشای آن ها برای بزرگسالان خالی از لطف است.

دنیای انیمیشن ها به قدری رنگارنگ است و سرشار از داستان های زیبا و الهام بخش می باشد که اگر بخوایم لیست کوتاهی از بهترین هاو  پیشنهادات آماده کنیم واقعا کار سختی است، با این وجود نباید از این موضوع نیز هم چشم پوشی کنیم که بعضی از آثار به قدر کافی شناخته شده نیستند، و یا ممکن است که برای این دوره کمی قدیمی شده باشند و به همین خاطر هم ما آن ها را از یاد برده باشیم، اگر چه که تماشای اون ها یک بار دیگه، هم میتونه تجدید خاطره ای دوست داشتنی برای شمای بزرگسال باشه و هم برای کودکان تجربه ای تازه. به همین ترتیب در ادامه ما تصمیم داریم تا پنج اثری رو به شما معرفی کنیم، از قدیم تا به امروز، که ممکنه تماشای اون ها حتا در لیست انتخابی هاتون هم قرار نداشته باشه اما اگر هر کدوم رو تا به حال دیده باشید قطعا با خوندن اسمشون لبخند به روی لبهاتون خواهد اومد.

انیمیشن

1.آناستازیا – 1997

احتمالا در دنیای انیمیشن ها همه شما بارها و بارها شاهد داستان هایی پرنسسی با تمام سختی های که بر سر راهشان است و البته عاشقانه های جذابشان بوده اید اما آناستازیا در میان تمام داستان های پرنسسی و درباری رنگ و بویی متفاوت دارد شاید دلیل آن هم این است که آناستازیا درون مایه ای واقعی دارد. این انیمیشن برگرفته از زندگی کوچک ترین دختر نیکولای دوم، آخرین تزار روسیه می باشد.

داستان از آنجایی شروع می شود که ملکه گمان می کند آناستازیا زنده است و برای کسانی که بتونند آناستازیا رو پیدا کنند جایزه در نظر گرفته است، در همین حال دو مرد تصمیم دارد تا با انتخاب دختری که شبیه به آناستازیا است او را به کلک به ملکه معرفی کنند تا از او جایزه بگیرند.

امتیاز IMDb : 7.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 86/ 100

امتیاز Filimo: 91 / 100

آناستازیا

2.زندگی یک حشره – 1998

زندگی یک حشره علاوه بر این که داستان جذاب و پر کششی دارد می تونه یک آموزه واقعی باشد که سن و سال هم نمی شناسد، سر خم نیاوردن در برابر زور گویی. شاید با خودتون فکر کنید که عبارت سر خم نیاوردن در برابر زور گویی برای یک انیمیشن سنگین و عجیب است اما میشه به جرات گفت که یکی از مهم ترین درون مایه های انیمیشن زندگی یک حشره موضوع جنگجو بودن است، و البته نا امید نشدن.

داستان از جایی شروع می شود که کلونی مورچه ها از ترس جماعت ملخ ها همیشه تسلیم اون ها میشند و حجم زیادی از آذوقه خودشون رو به اون ها باج میدند اما فلیپ مورچه ای ماجراجوست که به دنبال راهی برای رها شدن از زیر ستم ملخ ها می گردد.

امتیاز IMDb : 7.2/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 92/ 100

امتیاز Filimo: 85 / 100

زندگی یک حشره

3.خوش قدم – 2006

چه کسی ممکنه از تماشای یک بچه پنگون با چشم های تیله ای آبی و ظاهر خنده رو قند تو دلش آب نشه؟ احتمالا هیچ کس. همیشه متفاوت بودن بد نیست. این که شما ظاهری متفاوت از دیگران داشته باشید ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد اما به معنای این نیست که شما باید از همه کناره گیری کنید، گاهی تفاوت ها می تونند کارساز باشند. و این دقیقا داستانی است که در خوش قدم شاهدش هستیم.

انیمیشن خوش قدم داستان پنگوئنی است که به محض تولد همه متوجه میشوند که او با بقیه فرق دارد و همین هم باعث میشه تا اون رو از قبیله ترک کنند و از خود برونند اما این تازه آغاز ماجرایی است که مامبل در آن قرار گرفته است.

امتیاز IMDb : 6.4/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 79/ 100

امتیاز Filimo: 88 / 100

خوش قدم

4.چگونه اژدهای خود را ترتبیت کنیم – 2010

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم در واقع یک فرانچایز است که قسمت اول اون در سال 2010 به روی پرده اومد و به طرز باورنکردنی ای هم مورد استقبال مخاطبین و منتقدین قرار گرفت. چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم یکی از اون انیمیشن هایی است که ابدا نمیشه گفت برای بچه هاست و هر کسی که به تماشای اون بنشینه می تونه درس های زیادی ازش بگیره، از جمله این که نباید در مقابل مشکلات کوتاه اومو و این که باید قبول کنیم گاها بعضی از باور های ما نا درست هستند و ما به خاطر تعصب های بیجا چشممون رو به روی حقایق می بندیم.

اولین قسمت از این انیمیشن این طور شروع می شود که هیکاپ وایکینیگی جوان است که اگرچه دوست داره مثل تمام اعضای قبیله اش اژدها شکار کنه اما توانایی انجام این کار رو نداره؛ تا جایی که بر خلاف انتظار همه خودش با یک اژدها دوست میشود.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 99/ 100

امتیاز Filimo: 94 / 100

چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

5.شش ابر قهرمان– 2019

به گزارش شایانیوز، در میان لیستی که ارائه شد شش ابر قهرمان به خاطر ژانر موزیکال و قهرمانی ای که دارد با دیگر آثار کمی فرق دارد اما باید به شما بگیم که یکی از تحسین شده ترین انیمیشن های اخیر می باشد که حسابی توجه منتقدین و مخاطبین رو جلب کرد.

داستان شش ابر قهرمان در دنیای آینده رخ می دهد و از جایی آغاز می شود که پسری جوان، که به زودی متوجه می شوید قهرمان داستان است، به همراه برادرش به دانشگاه می رود و برای این که ثابت کند لیاقت این را دارد که او هم به داشنگاه بپیوندد سعی می کند تا چیزی اختراع کند.

امتیاز IMDb : 7.8/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 90/ 100

امتیاز Filimo: 93 / 100

شش ابر قهرمان

به نظر شما کاربران شایانیوز چه انیمیشن های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی