|

اصول شیک پوشی

یه عالمه استایل شیک با مانتوی بنفش؛ با رنگ اصالت هنرمندانه و باشکوه تیپ بزن

اگه یه مانتوی بنفش دارید باید بدونید که این رنگ جذاب رنگی چهار فصلِ که همیشه میشه باهاش خوشگل و خاص تیپ زد.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- بنفش یه رنگ جذاب و خوشگلِ که از ترکیب قرمز و آبی به دست می‌یاد؛ بسته به این که چه درصدی از قرمز یا آبی با یکدیگر ترکیب بشن تنالیته‌ها و طیف‌های مختلفی از این رنگ حاصل میشه. در زبان انگلیسی تنالیته‌های بنفش مایل به آبی رو Violet و بنفش ارغوانی یا تنالیته‌های بنفش مایل به قرمزُ Purple می‌نامند. بنفش ویولت به آبی و بنفش ارغوانی یا purple به قرمز نزدیکترن. یاسی به بنفش متمایل به آبی روشن یا ویولت روشن گفته میشه که رنگش برگرفته از نام گل ماگنولیا و گل یاس بنفش است.

اگه با دقت به طبیعت اطرافتون نگاه کنید تنالیته های مختلفی از بنفش می بینید. از نیلی که ما را به یاد آسمان نیلی رنگ در غروب میندازه تا رنگ زیبای بنفش آبی که گل‌های بنفشه رو در ذهنمون تداعی میکنه.

تا همین چند سال پیش استفاده از رنگ های شادی مثل بنفش در جامعه ما چندان مرسوم نبود اما اخیرا با افزایش سواد فشن به تدریج این رنگ ها به شکلی ایرانیزه شده وارد پوشش بانوان ایرانی شده پس لازمِ که روش های خوشگل ست کردنشُ یاد بگیرید.

jgj

اگه میخواین با مانتوی بنفش یه استایل خیلی شیک و خوشگل واسه خودتون بسازید باید نکاتی رو به شرح ذیل رعایت کنید:

1- بنفش طیف گسترده ای از رنگ ها از بادمجانی تا یاسی روشن رو شامل میشه. هر چه در این طیف به سمت تناژ تیره پیش بریم، مکمل های این رنگ روشن‌تر میشه به طوری که رنگ زرد رو معمولا به عنوان مچ اصلی بادمجانی می‌بینیم که ترکیب فوق العاده ای در کنار یکدیگر می‌سازند.

IM

2- اگه یه مانتوی بنفش دارید و میخواین بقیه آیتم ها رو باهاش ست کنید اصلا نگران نباشید چون ست کردن لباس بنفش با توجه به طیف رنگی گسترده ای که داره خیلی سخت نیست. علاوه بر سفید و مشکی بنفش با رنگ هایی مثل زرد، صورتی، طوسی، آبی، سبز و قرمز هارمونی جذابی رو ایجاد میکنه.

IM

3- به گزارش شایانیوز از اون جایی که بنفش در چرخه‌ رنگ، نقطه‌ تلاقی رنگ‌های گرم و سرد محسوب میشه می‌توان این رنگُ به عنوان رنگی چهار فصل در نظر گرفت. رنگی که در تمامی فصول سال میشه پوشیدش و استایل زیبایی باهاش داشت. اما به طور کلی تنالیته‌های سرد‌تر بنفش که بیشتر به سمت آبی تمایل دارن برای فصول گرم سال مناسبن و بنفش‌های گرم که به سمت قرمز میرن برای فصل‌های سرد سال ترکیب ایده آلی است.

o

4- اگه میخواین با بنفش اسپرت تیپ بزنید مانتو یا شومیز بنفشتون با شلوار جین آبی ست کنید. ترکیب رنگ بنفش در کنار جین یه استایل چشم نواز و فوق العاده شیک بهتون میده.

kk

IM

sdf

gdgd

Un

iy

z

IM

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی