|

ترفندای خونگی واسه پاک کردن سیرابی؛ اینجوری طعم کلپچُ واسه خودت موندگار کن و حالشو ببر

تمیز کردن سیرابی اگه با اصولش باشه یکی از جذاب ترین قسمتای کلپچ به حساب میاد که قراره اینجا راجع بهش صحبت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی جذابی رو واسه درست کردن غذاهای خوشمزه و لذیذ مثل باقالی پلو با مرغ و خورشت قیمه رو یاد گرفتین. اما اگه پایه باشین میخوایم بزنیم تو فاز یه غذای اعیونی و خفن مثل کله پاچه که قبلا راجع به تمیز کردنش صحبت کردیم، ولی از یه بخش مهمش که سیرابی باشه غافل شدیم.

از اونجایی که کله پاچه تو هر فصل و زمانی خوردنش میچسبه و جزو پرطرفدارترین غذاهای ایرانیه باید اصولی پاک کردن سیرابی رو هم بدونیم تا بتونیم یه کلپچ بی نقص و شیک بزنیم به بدن. واسه همین هم قصد داریم تو این متن به بیان ترفند درست تمیز کردن سیرابی بپردازیم. با ما همراه باشید:

1. تمیز کردن سیرابی با آب جوش

اولین راهی که برای تمیز کردن سیرابی وجود داره و اغلب خانوما هم از اون استفاده میکنن، با یاری گرفتن از آب جوشه. واسه این کار ابتدا سیرابی رو از بخش هزارلا و شیردونش جدا کنین و با یه قیچی تیز و مناسب، طوری برش بدین که بدون هیچ جمع شدگی باشه و عین پوست صاف باشه و فرم کیسه به خودش نگیره. اگه وقت کافی برای تمیز کردن سیرابی دارین، پس اونو به سه یا چهار قسمت تیکه کنین تا کار آسونتری داشته باشین.

e

حالا باید یه قابلمه بزرگ رو آماده کنین و توش به اندازه کافی آب بریزید و اجازه بدین تا بجوشه. بعد از جوشیدن آب یه تیکه از سیرابی رو توش قرار بدین و بذارین حرارت ببینه. اما حواستون باشه که به هیچ عنوان نباید سیرابی تو این مرحله به مرز پختگی برسه.

w

حالا نوبت به پاک کردن سیرابی میرسه. بدین منظور دو طرف سیرابی رو تو دست بگیرین، به طوری که صاف باشه. بعدش با یه چاقوی که تیز باشه، رو سطح سیرابی بکشین تا تمام پرزاش از بین بره و رنگ سفید یا صورتیش رو ببینین. در صورتی که هنوز اثری از پرز و این جور چیزا روی سیرابی بود، یه بار دیگه تمام این مراحل رو برین تا به نتیجه دلخواه برسید. حالا سیرابی تمیزی در اختیار دارید که با آب سرد میتونین کاملا بشورینش و خشکش کنید.

r

2. تمیز کردن سیرابی با جوش شیرین

یکی دیگه از روش هایی که برای تمیز کردن سیرابی خیلی خفن و کاربردی خواهد بود، استفاده از جوش شیرینه. جوش شیرین علاوه بر اینکه سیرابی رو حسابی تمیز میکنه، به از بین بردن رنگ زردش هم کمک میکنه. چون خیلی از کله خورا عاشق تمام تیکه هاشن، به جز سیرابی و دلیلش رو هم رنگ زردی که داره، بیان میکنن. واسه همین هم پیشنهاد می کنیم ابتدا آب به اندازه کافی توی قابلمه بریزین و بذارین خوب بجوشه و یه ذره جوش شیرین بهش اضافه کنین و به خوبی هم بزنین تا جوش شیرین کاملا در آب حل شه.

h

حالا نوبت به قرار دادن تیکه های سیرابی تو آب میرسه و البته باید فورا پوست سیرابی رو ازش تو آب جدا کنین. اگه از برتری این روش نسبت به پاک کردن سیرابی با آب جوش میپرسین، باید بگیم که با جوش شیرین سیرابی های درخشان تر و جذابتری خواهید داشت.

f

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی