|

رولت گوشت یه غذا خوشمزه و دلبر

طرز تهیه رولت گوشت؛ یه غذای شیک و لذیذ که همه رو دیوونه می کنه

اگه دنبال این هستی که سفرت و چه طور خاص و رنگین کنی، یکی از بهترین غذاهایی که می تونی درست کنی بدون شک رولت گوشت است؛ هم خوشمزه هم جذاب.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- ما ایرانی ها اصولا عاشق گوشت و هر نوع غذایی هستیم که بیس اصلیش گوشت باشه، در واقع به نظر اکثر ایرانی ها  هر غذایی که توش گوشت داشته باشه طعمش بهشتیه و فوق العاده لذیذه. حالا یکی از جذاب ترین غذاهایی که با گوشت درست میشه و طعمش هم بی نهایت جذاب و خوشمزه است و سفره شما رو هم شیک و درجه یک میکنه رولت گوشته. اگر تا حالا رولت گوشت رو درست نکردید و نمی دونید چطور درست میشه حتما به خوندن ادامه بدید که ما طرز تهیه این غذای لذیذ و پر طرفدار رو براتون آماده کردیم.

طرز تهیه رولت گوشت

مواد لازم برای رولت گوشت:

گوشت چرخ کرده: 400 گرم

پیاز رنده شده: 1 عدد نسبتا بزرگ

آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 1 عدد

نمک، فلفل، زرد چوبه: به مقدار لازم

پودر سیر: به مقدار لازم

مواد لازم برای ترکیبت داخل رول:

فلفل دلمه: 1 عدد

قارچ: 250 گرم

گردو و زرشک: به مقدار لازم

جعفری خرد شده: به مقدار لازم

یه نکته ای که خوبه بهش توجه داشته باشید اینه که دست شما برای انتخاب مواد داخل رول بازه و می تونید اون رو بسته به سلیقه خودتون تغییر بدید.

طرز تهیه رولت گوشت

آماده سازی:

در مرحله اول باید قبل از هر چیزی آب پیاز رو حتما بگیرید و بعد می تونید اون رو به گوشتتون اضافه کنید و به همراه آرد سفید، تخم مرغ و نمک و زرد چوبه و البته نهایتا پودر سیر، کاملا مخلوط کنید و به مدت 6 یا 7 دقیقه حسابی ورز بدید، توجه داشته باشید خیلی مهمه که موادتون خوب ورز بیان. بعد از این مرحله اون ها رو برای 1 ساعت بگذارید توی یخچال و استراحتشون بدید.

در مرحله بعد وقتی که گوشت رو از یخچال خارج کردید سعی کنید که اون رو به شکل یک مستطیل روی کاغ روغنی و یا فویل آلومینیومی باز کنید. وقتی که گوشتتون به شکل یک مستطیل یک دست در اومد مواد میانی رو داخل اون بریزید و شروع کنید به رول کردن.

وقتی که رول کردنتون تموم شد اون رو بگذارید داخل فرِ با دمای 170 درجه تا به مدت 45 دقیقه بمونه و کاملا بپذه؛ اگر هم فر ندارید یا دوست ندارید که از فر استفاده کنید می تونید رولتون رو توی روغن سرخ کنید. و نهایتا رول گوشت رو داخل سس که در ادامه طرز تهیه اش رو میتونید بخونید قرار میدید و به مدت 20 دقیقه دیگه روی گاز با حرارت ملایم سرخ کنید. رولت گوشت شما آماده است و می تونید نوش جان کنید.

آماده سازی سس:

یک مقداری از مواد میانی رولت رو جدا می کنیم و برای سس نگه می داریم و بعد اون رو بهش یک قاشق رب گوجه فرنگی و 1/3 لیوان روغن به همراه پوره گوجه فرنگی، یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، نمک، فلفل و پودر سیر اضافه می کنیم.

طرز تهیه رولت گوشت

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این غذای خوشمزه و خوش طعم که مزه اش واقعا جذاب و دوست داشتنیه لذت ببرید.

ویدئو از صفحه: tasty_maral

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها