|

فیلم های رازآلود

هفت فیلم سینمایی که باید دید! داستان هایی پر رمز و راز و دور از انتظار

7incredible movies you have to watch

سینمایی های معمایی در بین تمامی مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند چراکه هیجان و لذت جذابی را پس از پایان فیلم با خود به همراه می آورند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فیلم دیدن یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که بسیاری از آدم ها نه تنها برای پر کردن اوقات فراغت بلکه برای لذت بردن از تماشای یک هنر خوب است که آن را انتخاب می کنند. همیشه این طور نیست که یک فیلم با خلق لحظه های جذاب و با خنده دار دقایق و ساعت های خوش را برای بیننده بسازد گاهی این سطح بالای هنرِ یک فیلم است که باعث می شود شما از تماشای آن لذت ببرید و پس از به پایان رسیدنش لبخند بزنید.

یکی از مهمترین ژانر های سینمایی در این زمینه، سینمایی های معمایی می باشند که می توانند شما را به دل داستان ببرند و درگیر پیچ و خم روایتِ باز شده کنند. سینمایی های معمایی در بین تمامی مردم جهان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند چرا که هیجان و لذت جذابی را پس از به پایان رسیدن فیلم برای شما به همراه می آورد شاید هم دور از انتظار بودن روند داستان و کشمکش های بیننده برای فهم بهتر اتفاقات است که تماشای این دست از فیلم ها را تا به این اندازه لذت بخش می کند.

به هر حال از آنجایی که سینمایی های معمایی با داستان های پیچیده و خارق العاده همیشه محبوب بوده اند و طرفداران زیادی هم داشته اند ما تصمیم گرفته ایم تا هفت موvد از جذاب ترین و سینمایی های معمایی را که شما را به وجد خواهند آورد معرفی کنیم. اگر هر یک از این فیلم ها را تماشا کرده اید قطعا ارزش دوباره دیدن را دارند و اگر هم تا کنون آن ها را تماشا نکرده اید به شما تبریک می گوییم چون حسِ تجربه ی تماشای اول تکرار نشدنی است.

1.دیگران – 2001

یکی از جذاب ترین فیلم های سینمایی که می توان پیشنهاد کرد، سینمایی دیگران به کارگردانی آلخاندرو آمنابار می باشد که در ژانر وحشت معمایی قرار دارد، اگر چه از حیث وحشتناک بودن این فیلم مورد انتقاد قرار گرفت اما از منظر معمایی بودن دیگران به طرز باور نکردنی ای دور از انتظار ظاهر می شود. جالب است بدانید که در جشنواره ی گوبا این فیلم موفق شد تا 8 جایزه را به خود اختصاص دهد.

امتیاز IMDb: 10/7.6

امتیاز Rotten Tomatto: 100/84

هفت فیلم سینمایی که باید دید!

2.رفیق قدیمی – 2003

رفیق قدیمی یا همان Old Boy فیلمی محصول کشور کره ی جنوبی می باشد که در ژانر مهیج معمایی اکشن و درام به کارگردانی گارک چان ووک ساخته شده است. این یکی از آن دست فیلم هایی است که نه تنها توانست جوایز بسیاری را از آن خود کند بلکه بسیار هم مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت. این فیلم به همان اندازه که می تواند با صحنه های اکشن و زد و خوردنش شما را به وجد بیاورد می تواند با برخی از درام ترین صحنه های ممکن به اعماق قلب شما نفوذ کند.

امتیاز IMDb: 10/8.4

امتیاز Rotten Tomatto: 100/81

هفت فیلم سینمایی که باید دید!

3.پرستیژ – 2006

مگر می شود لیستی از فیلم های سینمایی خوب و با کیفت وجود داشته باشد و نامی از کریستوفر نولان در آن نباشد؟! پرستیژ یکی از بهترین و جذاب ترین فیلم هایی است که می توان به هر کسی پیشنهاد کرد گمان نمی کنم کسی وجود داشته باشید که از تماشای این فیلم لذت نبرد و یا به خاطر آنکه وقت خود را صَرف تماشای این سینمایی کره پشیمان باشد. هر چه در رابطه با این فیلم بگوییم کم است فقط می توانیم بگوییم که به شما پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت به تماشای این فیلم بنشینید.

امتیاز IMDb: 10/8.5

امتیاز Rotten Tomatto: 100/76

هفت فیلم سینمایی که باید دید!

4.مه – 2007

به گزارش شایانیوز، مه فیلمی در ژانر وحشت علمی تخیلی و معمایی می باشد که به کارگردانی فرانک دارابونت در سال 2007 فیلم برداری شد. بعد از رستگاری در شاوشنک نمی توان به راحتی از کنار فیلم هایی که فرانک دارابونت می سازد گذر کرد. این فیلم شما را با داستانی پر پیچ و خم رو به رو می کند که نمی توانید حتا برای لحظه ای چشم از تماشا بردارید. در ابتدا همه چیز طبیعی به نظر می رسد اما نا گهان.....

امتیاز IMDb: 10/7.1

امتیاز Rotten Tomatto: 100/72

هفت فیلم سینمایی که باید دید!

5.ویران شده – 2010

اگر از تماشای فیلم های جنگی لذت می برید اما به دنبال یک فیلم خاص و مهیج هم هستید به شما پیشنهاد می کنیم که به تماشای سینمایی ویران شده بنشینید، این سینمایی که در سال 2010 و به کارگردانی دنی ویلنو ساخته و پرداخته شده است در سال 2011 موفق شد تا جایزه ی بهترین فیلم بین المللی را در جشنوار اسکار کسب نماید، اما این فقط یکی از جوایز متعدد ویران شده در جشنواره های مختلف می باشد.

امتیاز IMDb: 10/8.3

امتیاز Rotten Tomatto: 100/92

هفت فیلم سینمایی که باید دید!

6.سرآغاز – 2010

و باز هم شاهکاری دیگر از کارگردان بزرگ سینما کریستوفر نولان، سرآغاز یکی از بهترین های تاریخ سینما است که ندیدنش یک اشتباه محض است. جالب توجه است که بدایند این فیلم به قدری مورد توجه قرار گرفت که در فهرست 10 فیلم برترِ بیش از 250 منتقدر در سال 2010 قرار گرفت که در 55 لیست در رتبه ی یک قرار داشت.

برای توصیف بیشتر در رابطه با سرآغاز فقط می توانیم بگوییم که فرصت را از دست ندهید.

امتیاز IMDb: 10/8.8

امتیاز Rotten Tomatto: 100/87

هفت فیلم سینمایی که باید دید!

7.جزیره شاتر – 2010

سال 2010 از حیث فیلم های معمایی و تحسین برانگیز سال پر باری بوده است، یکی دیگر از فیلم هایی که باید به آن اشاره کرد و نمی توان به راحتی از آن عبور کرد جزیره شاتر به کارگردانی مارتین اسکورسیزی می باشد که به طرز غیر قابل باوری توجه منتقدین و تمشاچیان را به خود جلب کرد و همچنان هم بر سر این فیلم بحث های گسترده ای در جریان است. بازی بی نظیر و تاثیر گذار لئوناردو دیکاپریو یکی از آن عواملی است که در قدرت این فیلم نقش داشته است.

امتیاز IMDb: 10/8.2

امتیاز Rotten Tomatto: 100/68

هفت فیلم سینمایی که باید دید!

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها