|

خانومای اهل مهمونی؛ این مدل دامنا واسه کمدتون واااجبه تا خاص تر از همه باشید

دامن یکی از آن دسته از لباس‌هایی‌ست که وجود آن در کمد تمامی خانم‌ها واجب است. اما برای انتخاب صحیح آن باید نکاتی را رعایت کنید.

لینک کوتاه کپی شد

دامن یکی از آن دسته از لباس‌هایی‌ست که وجود آن در کمد تمامی خانم‌ها واجب است. بی شک اگر بخواهیم یک خانوم را تجسم کنیم، قطعا در ذهن‌مان یک پیراهن و یا دامن بر تن دارد. این لباس امروزه بسیار ترند و مد شده. بخصوص که با فرا رسیدن بهار و نزدیک شدن به فصل گرما، می‌تواند یکی از انتخاب‌های اصلی در استایل روزانه باشد.

به گزارش «شایانیوز» یکی از ویژگی‌های بی‌ نظیر دامن، تنوع بسیار زیاد آنهاست. نوع برش، دوخت و مدل‌های بسیار متنوع این لباس به شما کمک می‌کند تا به راحتی ایرادات اندام خود را پنهان کنید. برای مثال با پوشیدن دامن می‌توانید کوتاهی قد، پهنای کمر و ... را اصلاح و آن را زیباتر نمایش دهید. در ادامه این مقاله شما را با انواع دامن و نحوه انتخاب آن با اندام مناسب آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مدل‌های مختلف دامن

اگرچه این لباس کارآمد به زیباتر دیده شدن شما کمک شایانی می‌کند. اما اگر یک دامن نامناسب نسبت به استایل و فرم بدن‌تان انتخاب کنید، نه تنها شما را خوش استایل نشان نمی‌دهد، بلکه می‌تواند ایرادات بدن‌تان را نمایان‌تر کند. در نتیجه برای انتخاب آن باید در ابتدا به سبک و نوع اندام خودتان و بعد به جنس پارچه، طرح، رنگ، نوع برش و مدل دامن توجه داشته باشید. در ادامه به معرفی چند نمونه از دامن خواهیم پرداخت.

مدل‌های مختلف دامن

دامن ماهی یا پری دریایی

تقریبا نیمی از خانوم‌ها به اندام ساعت شنی علاقمند هستند و گاها برای رسیدن به این اندام هزینه‌های زیادی می‌کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد بشمار میایید، پیشنهاد ما به شما خرید دامن ماهی است. این نوع از دامن‌ها به دلیل نوع برش و دوختی که دارند، به اندام شما فرم ساعت شنی می‌دهند. حتی این نوع از دامن‌ها می‌توانند برای لباس عروس گزینه مناسبی باشند. اما حتما برای انتخاب بالا تنه این دامن‌ها، سراغ لباس‌های تنگ بروید. همچنین دامن‌های مدل ماهی بیشتر به کسانی که اندام متناسبی دارند پیشنهاد می‌شود.

دامن پلیسه

یکی از دامن‌هایی که هر چند سال یکبار ترند و به کلی دنیای مد را در دست می‌گیرد، دامنه پلیسه است. هر خانمی باید یک دامن پلیسه در کمد خود داشته باشد. این دامن با پارچه‌های مختلف و در مدل‌های متنوع طراحی می‌شود. دامن‌های پلیسه با پارچه‌های ساتن و حریر از محبوب‌ترین نوع آنهاست و می‌توان  مدل‌های میدی و یا A  شکل را پرطرفدار‌ترین نوع دامن پلیسه دانست. اگر دوست دارید تا در مهمانی‌ها بلند قدتر دیده شوید، حتما در استایل‌تان از دامن پلیسه زیر زانو کمک بگیرید و شاهد معجزه آن باشید.

دامن پلیسه

دامن لو یا کوتاه بلند

از اسم این دامن تا حدودی می‌توان مدل آن را حدس زد. این دامن‌ها همیشه یک قسمت کوتاه و یک قسمت بلند دارند. معمولا برای دوخت این نوع از دامن از پارچه‌های لخت و شل مثل؛ ریون و ساتن استفاده می‌شود. در بیشتر مواقع قسمت جلوی دامن کوتاه و پشت آن بلندتر است، که این اختلاف اندازه می‌تواند کم و زیاد باشد. اگر قد نسبتا بلندی دارید، این دامن‌ها گزینه مناسبی برای شماست.

دامن خمره‌ای

بی شک دامن خمره‌ای همیشه ترند و روی مد بوده و در کمد همه خانوم‌ها این نوع از دامن پیدا می‌شود. این دامن را می‌توان با هر لباسی استایل کرد. برای مثال اگر به یک مهمانی رسمی دعوت شدید، آن را با یک شومیز ساتن و یک کت کوتاه یا متوسط برش دار، بپوشید و یا اگر مهمانی آنقدر رسمی نبود، آن را با یک کراپ یا تاپ جذب همراه با کفش پاشنه دار و یا حتی یک بابت زیبا ست کنید. این دامن به راحتی با بالاتنه‌های مختلف و در شرایط متفاوت به کار میاید. اگر هنوز هم در کمدتان یک دامن خمره‌ای ندارید، حتما خرید آن را در اولویت قرار دهید. مطمئنا پشیمان نمی‌شوید!

دامن خمره‌ای

دامن سارونگ

اینو نوع از دامن‌‌ها به دلیل زیبایی، راحتی و همچنین دوخت آسان بسیار طرفدار دارد و برای کنار ساحل و فصول گرم گزینه بسیار مناسبی‌ست. در این مدل از دامن‌ها پارچه به دورکمر پیچیده شده و با یک گره به طرف مقابل وصل می‌شود. قد این دامن‌ها می‌تواند کوتاه یا بلند باشد و با توجه به نوع پیچ پارچه و گره، یک طرف دامن به صورت چاک باز است و طبیعتا یکی از پاهای شما نمایان می‌شود. پس اگر علاقه به دامن‌های چاک دار ندارید، این دامن‌ها برای شما مناسب نیستند.

کلام آخر

دنیای مد و فشن هر روزه در حال تغییرات و معرفی استایل‌های جدید و گاها عجیب و غریب است. اما لزوما برای خوشتیپ بودن نیاز به پیروی از همه دستورات و قواعد دنیای مد نیستید. در برخی موارد با توجه به فرم بدن و سلیقه خودتان، لباس مورد نظرتان را انتخاب کنین. در این مقاله ما تا جای ممکن دامن‌های کاربردی و مناسب با انواع فرم بدن را معرفی کردیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی