|

فیلم های معمایی

هفت فیلم هندی بسیار رمزآلود که شما را شوکه خواهند کرد!

7Bollywood Mystery Movies

بالیوود در خلق سینمایی های بی نظیر معمایی و رازآلود بسیار موفق است. سینمای هند آثاری را خلق کرده که شما را متحیر خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- صنعت فیلم سازی هندی که به آن نام بالیوود را داده اند از پرکارترین و قوی ترین های فیلم سازی دنیا می باشد. البته به خاطر تعداد بالای فیلم هایی که در بالیوود ساخته می شود این احتمال وجود دارد که شما بسیاری از فیلم های هندی را تماشا نکرده باشید و یا اینکه تنها با تماشای تعداد محدودی از ساخته های بالیوود تصوری نه چندان خوب و قوی به آنها داشته باشید اما باید به شما بگوییم که سینمای هند در بسیاری از موارد آنقدر خوب است که می تواند شما را میخکوب تلویزیون و غرق در لذت نماید.

یکی از جذاب ترین ژانرهایی که اتفاقا بالیوود در آن بسیار هم قوی می باشد سینمایی های معمایی و رازآلود است. سینمای هند در این ژانر فیلم هایی خلق کرده که زکاوت و شَم پلیسی شما را حسابی به چالش می کشد و با هر دقیقه ای که از فیلم می گذرد میزان هیجان شما را بیشتر می کند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا هفت مورد از بهترین فیلم های معمایی سینمای هند را به شما معرفی کنیم که شاید ندیده باشید؛ حتی اگر هم دیده اید تماشای دوباره آنها خالی از لطف نخواهد بود.

1.داستان – 2012

داستان یا کاهانی یکی از بهترین و مهیج ترین سینمایی های معمایی است که تا به حال ساخته شده است و یک شاهکار واقعی می باشد. داستان در رابطه با زنی باردار به نام ویدیا است که از لندن به کلکته می آید تا همسر گمشده اش را پیدا کند. جدای از بازی فوق العاده نقش اصلی این سینمایی که ویدیا بالان آن را ایفا کرده است و فیلمنامه درخشان، آنچه که این سینمایی را به یک شاهکار تبدیل می کند بازی عالی دیگر بازیگران فیلم می باشد. تا لحظه آخر شما مدام در حال حدس زدن و حل معمای ویدیا خواهید بود؛ بنابراین اگر تا به حال این سینمایی را تماشا نکرده اید عجله کنید و خود را به تماشای یک فیلم عالی مهمان کنید.

KAHANI

2.تلاش – 2012

تلاش که نام کامل آن ″تلاش: پاسخ دروغ پنهان″ می باشد از آن فیلم های پر ستاره ایست که حسابی در آن هنرنمایی کرده اند. عامر خان، رانی موکرجی و کارینا کاپور بازیگران اصلی این سینمایی می باشند. اما تلاش فقط به لطف بازیگرانِ خود نیست که توانسته حسابی محبوب شود بلکه طراحی شگفت انگیز و موسیقی بی نظیر نیز در این امر تاثیر گذار بوده اند. داستان این فیلم حول محور پلیسی به نام سورجان سینگ می چرخد که در حال بررسی پرونده قتل بازیگر محبوب و معروف آرمان کاپور می باشد.

داستان این فیلم به قدری عالی است که اجازه نمی دهد حتی برای یک لحظه توجه خود را به جایی غیر از صفحه نمایش تلویزیون معطوف کنید. پس اگر به دنبال تماشای یک فیلم خوب و درجه یک هستید حتما تلاش را تماشا کنید.

TALAASH

3.دید ظاهری – 2015

این فیلم که با نام گول ظاهر را نخور نیز شناخته می شود یکی از جذاب ترین هایِ سینمای هند می باشد که در داخل و خارج از هند توانست توجه منتقدان را به خود جلب کند و آنها را تحت تاثیر قرار دهد. این فیلم داستان زندگی یک خانواده ساده و شادِ هندی می چرخد که آجی دوگن نقش پدر خانواده را به عهده دارد. اما این خانواده شاد و ساده طی یک اتفاق ناگوار مضنون به قتل می شوند و داستان بیشتر نشان می دهد که این خانواده چگونه با وضعیت پیش آمده کنار می آیند. باور کنید که از تماشای این فیلم پشیمان نخواهید شد؛ شما از ابتدای فیلم می دانید که چه اتفاقی رخ داده است اما نمی توانید حدس بزنید که چگونه.

DRISHYAN

4.مامان – 2017

مامان از آن فیلم هایی است که یا جایزه ها را برده و یا نامزد دریافت آنها بوده است به علاوه نقد های بسیار مثبتی را نیز دریافت کرده است. این سینمایی نه تنها به یکی از پرفروش های گیشه هند تبدیل شد بلکه در سرتاسر جهان فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. مامان داستان مادر خوانده ایست که پس از مورد تجاوز قرار گرفتن دختر خوانده اش در یک مهمانی تصمیم به انتقام می گیرد. این سینمایی بی نظیر سیصدمین و آخرین هنرنمایی ستاره محبوب و دوست داشتنی هندی سری دوی می باشد که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

مامان فقط یک سینمایی معمایی نیست داستانی عاشقانه و سرشار از محبت است، یک داستان خانوادگی که اشک را به چشم هایتان خواهد آورد.

MOM

5.ملودی کور – 2018

یکی از بهترین سینمایی های معمایی که تا به حال ساخته شده است بدون شک ملودی کور می باشد. این فیلم به قدری غیر قابل پیش بینی است که نمی توانید حدس بزنید چه چیزی در انتظار شماست. ملودی کور تا لحظه آخر برای شما سورپرایز خواهد داشت و این دقیقا همان چیزی است که مخاطب را مدهوش این فیلم می کند.

ملودی کور داستان پیانیست نابینایی است که به خانه بازیگری معروف دعوت می شود تا یک کنسرت خصوصی برای او اجرا نماید اما یک غافلگیری و اتفاق غیر قابل باور در انتظار او می باشد.

ANDHADHUN

6. انتقام – 2019

انتقام پر از پیچ و خم های دیوانه کننده است که باعث شده آن را تبدیل به یکی از بهترین های سینمای هند کند. داستان حول محور تاجری به نام ناینا ستی می باشد که به یک قتل متهم می شود. همان طور که داستان پیش می رود ما یک سایه دور از انتظار از شخصیت های فیلم را می بینیم و با شما شرط می بندیم که نمی توانید حدس بزنید آیا ناینا ستی واقعا قاتل است یا خیر؟ نه تنها فیلمنامه و بازی هنرمندانی چون آمیتا باچان بسیار ماهرانه است بلکه حتی شخصیت های فرعی فیلم نیز عملکردی تاثیر گذار از خود به جا گذاشته اند.

BADLA

7. محبوب زیبا – 2021

این سینمایی درجه یک، یکی از جدیدترین فیلم های معمایی بالیوود می باشد و یک معمای قتل عجیب و غریب را جلوی شما می گذارد؛ اما شما تا چه حد در حل معماهای مربوط به قتل خوب هستید؟ داستان از آنجایی شروع می شود که ریشو طی انفجاری در خانه اش کشته می شود اما پلیس متوجه می شود که این یک قتل است و مضنون اصلی هم همسرش رانی می باشد. عاشقانه های رانی، نحوه برخورد او با پلیس، شخصیت های تاریک، نحوه ترسیم داستان، همگی در کنار هم ترکیبی عالی را برای یک شاهکار می سازند. ویکرانت میسی که نقش ریشو را به عهده گرفته است به کمک مهارت شگفت انگیز بازیگری خود توانست حسابی توجه ها را به خود جلب کند و بدرخشد.

haseen dillruba

آیا شما سینمایی دیگری را می شناسید که باید در این لیست قرار بگیرد؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی