|

بلای دردناکی که نداشتن رابطه زناشویی در طولانی مدت بر سر زنان می آورد!

همه ما می‌دانیم که داشتن رابطه جنسی سالم، فواید بسیار ی دارد. نداشتن رابطه می‎تواند باعث عوارض شود. در این مقاله به این موارد اشاره می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میدانید که رابطه جنسی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و بالطبع عدم برقراری رابطه جنسی میتواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. عوارض نداشتن رابطه جنسی اما برای زنان به مراتب بیشتر از مردان است و حتی میتواند مشکلاتی را در اندام تناسلی‌شان به وجود آورد. میدانید که این عوارض چیست؟ در ادامه این مقاله میخواهیم درخصوص این عوارض اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار دهیم.

این عوارض را جدی بگیرید

با کاهش و حتی عدم برقراری رابطه جنسی میان زوجین، تاثیرات منفی آن را بلافاصله بر سلامت جسمی خواهید دید که یکی از مهم‌ترین این آسیب‌ها، بروز مشکل در واژن است. درواقع زنان خشکی شدیدی را در دیواره واژن خود احساس می‌کنند که این اولین مرحله از نازک شدن واژن است! براساس آخرین تحقیقات انجام شده، توقف رابطه جنسی در زنان علائمی کاملا مشابه یائسگی را برای آنان به همراه دارد.

و یکی از بدترین نوع این عوارض؛ آتروفی واژن است. از این مشکل چیزی میدانید؟ آتروفی واژن نوعی التهاب واژن است که به واسطه نازک و کوچک شدن بافت‌های جدار واژن و همچنین کاهش  روانکاری و لغزندگی واژن، بخاطر کاهش میزان هورمون استروژن، در زنان رخ می‌دهد.

شایع‌ترین دلیلی که منجر به بروز این التهاب می‌شود، کاهش استروژن است. البته آتروفی به دلایل مختلف مانند یائسگی نیز به وجود آید. زیرا در این دوران نیز زنان با کاهش میل جنسی مواجه می‌شوند.

این عوارض را جدی بگیرید

احساس ناراحتی در واژن

نازکی ،خشکی ،التهاب ، درد ،سوزش و خارش در هنگام دفع ادرار ، نیاز مکرر به استفاده از دستشویی ، نشت ادرار در هنگام سرفه، عطسه یا سکسکه شود. براساس تحقیقات انجام شده در مرکز مسائل جنسی و زناشویی در لندن؛  داشتن یک زندگی سالم جنسی و برقراری اصولی و مرتب این رابطه نه تنها برای همسر بلکه برای خود زنان نیز اهیمت ویژه ای دارد چرا که توقف این ارتباط مهم می تواند منجر به التهاب بافت و در نهایت آتروفی واژن می شود.

کمی به زندگی خود توجه کنید؛ آیا عدم برقراری رابطه جنسی، چنین مشکلاتی را برای شما به همراه آورده است؟ توصیه میشود برای جلوگیری از بروز این مشکلات، حتما با متخصص زنان مشورت‌هایی را انجام دهید.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی