|

حقایق جالب

هفت حقیقت در رابطه با چپ دست ها که احتمالا نمی دانستید!

7 Facts About Lefties Backed by Science That You Probably Didn’t Know

ما امروز قصد داریم که 7حقیقت جالب را در رابطه با چپ دست ها برای شما عنوان کنیم که احتمالا نمی دانستید اما همه ی آنها توسط علم تائید شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در زمان های گذشته انجام غریزی حرکت ها با دست چپ مورد استقبال جامعه قرار نمی گرفت و عجیب به نظر می رسید. شما هم حتما در اطراف خود افرادی را دیده اید که از گذشته و دوران مدرسه ی خود تعریف می کنند که چطور مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند برای آنکه انجام فعالیت ها با دست چپ برایشان راحت تر بوده. خوشبختانه با گذشت زمان و پیشرفت علم این موضوع دیگر یک اتفاق ناگوار و عجیب و غریب به حساب نمی آید و دیگر افراد چپ دست مورد آزار قرار نمی گیرند.

ما امروز قصد داریم که هفت حقیقت جالب را در رابطه با چپ دست ها را برای شما عنوان کنیم که احتمالا نمی دانستید اما همه ی آنها توسط علم تائید شده اند.

1.از هر 10 نفر در جهان 1 نفر چپ دست می باشد.

طبق تحقیقاتی که در سال 2020 انجام گرفت ثابت شده که حداقل 10.6 درصد از مردم جهان با این ویژگی متولد می شوند، یعنی تقریبا 1 نفر از هر 10 نفر.

1

2.چپ دست بودن با سطح توانایی در رقابت مرتبط است.

یک نکته ی جالب در رابطه با افراد چپ دست این است که داشتن دست غالب متفاوت باعث می شود آنها در فعالیت های رقابتی، مثلاً دعوای تن به تن، بهتر عمل کنند؛ خب به این معنی نیست که افراد چپ دست همیشه در رقابت ها برتر هستند و بهتر عمل می کنند اما دلیل این اتفاق این است که افراد چپ دست روزانه با چالش های بیشتری رو به رو هستند و در بیشتر طول روز خود در حال کار کردن با ابزاری هستند که غالبا برای راست دست ها طراحی شده است، به این ترتیب آنها مدام در تلاش هستند تا با افرادی که از طرف دیگر بدن خود استفاده می کنند همزیستی نمایند؛ و این باعث می شود میدان عمل آن ها گسترش یابد و مزیت های فیزیکی بدست بیاورند؛ در حالی که افراد راست دست عادت دارند با افراد و ابزارهایی برخورد کنند که مهارت های آنها را به چالش نمی کشد.

2

3.چپ دست بودن یک ویژگی ژنتیکی است.

اینکه یک انسان، چپ دست خواهد بود یا راست دست کاملا یک ویژگی ژنتیکی است؛ هرچند که با تمرین و تقویت ذهن و عضلات می توان از هر دو دست به یک اندازه استفاده کرد اما اساسا این ویژگی ژنتیکی می باشد. با این حال جالب است بدانید که محیط و محرک های دوران بارداری نیز در بروز این خصیصه در نوزادان نقش دارند.

3

4.تعداد مردان چپ دست بیشتر از خانم ها می باشد.

این سیاره بیشتر از راست دست ها تشکیل شده است تا چپ دست ها، اما دنیای چپ دست ها تحت سلطه جنسیت مذکرها می باشد. مردان 12 درصد احتمال چپ دست شدن دارند، در حالی که این درصد برای زنان 10 درصد است.

4

5.بیشتر کانگروها چپ دست هستند.

مطالعه ای که در مجله Current Biology منتشر شده است نشان می دهد که برخلاف آنچه در انسان ها اتفاق می افتد، کانگوروها بیشتر احتمال دارد که چپ دست به دنیا بیایند تا راست دست. این امر توسط تیمی از دانشمندان روسی مشاهده شد که نژادهای مختلفی مانند کانگورو قرمز، کانگورو خاکستری شرقی، کانگورو گردن قرمز و کانگورو درختی و غیره را مورد مطالعه قرار دادند.

5

6.هلند بیشترین تعداد افراد چپ دست را دارد.

ما می دانیم که تنها 10 درصد از مردم جهان چپ دست هستند اما طبیعتا آنها به طور مساوی در همه ی کشور ها به دنیا نیامده اند. با این اوصاف جالب است بدانید که هلند کشوری است که بیشترین جمعیتِ چپ دست ها را دارد و پس از آن نیز امریکا می باشد، در عوض ژاپن و چین از کمترین تعداد افراد چپ دست برخوردار هستند.

6

7.حیوانات خانگی معمولا چپ دست هستند.

فقط کانگوروها نیستند که می توانند چپ دست باشند. این ویژگی ژنتیکی می تواند به حیوانات خانگی ما نیز منتقل شود. یک مطالعه نشان داد که 63٪ از سگ ها استفاده از یک پنجه را ترجیح می دهند، در حالی که 37٪ هیچ تمایلی به سمت خاصی نشان ندادند. 32 درصد دیگر از سگ ها به سمت راست و 31 درصد استفاده از پنجه چپ را ترجیح دادند. با توجه به گربه ها، 75 درصد تنها یک پنجه را ترجیح می دهند، در حالی که 25 درصد از هر دو اندام به طور نامشخص استفاده می کردند. همچنین مشخص شد که گربه های ماده بیشتر از گربه های نر راست دست هستند.

7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی