|

بعد از تزریق بوتاکس چه باید کنیم و چه نباید کنیم؟

یکی از محبوب ترین و کم عارضه ترین روش برای داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک، بوتاکس است. اما مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را میدانید؟

لینک کوتاه کپی شد

زیبایی و صاف بودن پوست صورت برای همه ما اهمیت ویژه‎ای دارد. امروزه همه ما به دنبال داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک در اطراف چشم، خط خنده و پیشانی هستیم. وجود چین و چروک باعث آزار و گاها از دست دادن اعتماد به‌نفس ما می‌شود. همین امر باعث شده تا افراد به دنبال راهی برای از بین بردن و یا جلوگیری از این مشکل باشند. یکی از محبوب ترین و کم عارضه ترین روش برای داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک، بوتاکس است.

در-چه-مواردی-می‎توان-از-بوتاکس-استفاده-کرد

بوتاکس چیست؟

بوتاکس سم ضعیف شده بوتولینیوم با غلظت کم و کنترل شده است. از این ماده برای پر کردن چین و چروک استفاده می‎شود. با تزریق بوتاکس عظلات پوست فلج شده و در هنگام خنده، اخم و دیگر حرکات صورت، لایه های پوست حرکات زیادی ندارند و همین امر باعث پیشگیری از چروک می‌شود. بوتاکس همچون مانعی در برابر استیل کولین (ماده ایجاد کننده چین و چروک) عمل می‌کند وپوستی جوان و شاداب به شما ارائه می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که این یک روش دائم نیست و ماندگاری آن بین 3 تا 12ماه می‎باشد.

در چه مواردی می‎توان از بوتاکس استفاده کرد

شاید شما هم  از آن دسته از افرادی باشید که با شنیدن نام بوتاکس اولین و تنها چیزی که به آن اشاره خواهید کرد، رفع چین و چروک باشد. اصلی ترین کاربرد تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک، اعم از، خطوط پنجه کلاغی دور چشم، خط خنده، خطوط پیشانی و مجموع خطوط ریز و درشتی است که در صورت شما شکل گرفته است. اما بوتاکس برای رفع چین و چروک دست و پا نیز مورد استفاده قرار می‎گیرد. از دیگر موارد استفاده از بوتاکس می‎توان به، از بین بردن سردردهای میگرنی، اسپاسم، تعریق بیش از حد کف دست و یا زیربغل اشاره کرد.

بعد-از-تزریق-بوتاکس-چه-باید-کرد؟

بعد از تزریق بوتاکس چه باید کرد؟

بعد از تزریق بوتاکس شما نیاز دارید تا مواردی را رعایت کنید. در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بعد از تزریق شما به راحتی می‎توانبد به انجام فعالیت‎های روزانه خود بپردازید و حتی می‎توانید سر کار بروید.

توصیه می‎شود یک تا دو روز بعد از تزریق بوتاکس از رفتن به حمام، استخرو سونا خودداری نمایید.

بهتر است بعد از تزریق از مواردی همچون چای سبز، ویتامین E و داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید. زیرا ممکن است باعث کبودی و خون ریزی پوست شود.

بعد از تزریق از آرایش کردن خود داری نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها