|

"چرا پریود نمیشم" میدونین که دلیل این اتفاق چیه؟

هربار تغییری در ریتم پریود احساس کردید، یا خونریزی شدیدتری سراغتون اومد، بدونید که دچار پریود نامنظم شدید و باید به دنبال دلیلش برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه بعضی از خانم ها دوره پریود منظمی نداشته باشند، شاید برای برخی عادی باشه؛ اما قطعا از بروز یک مشکل و ناراحتی نشات میگیره. اما سوال اساسی برای خیلی خانم ها اینکه؛ یک دوره پریود منظم دقیقا چه فاصله زمانی داره؟

متخصصا این دوره رو چیزی حدود 21 تا 35 روز میدونن! یعنی شما باید فاصله رو از اولین روز پریود این ماه تا اولین پریود ماه بعد محاسبه کنین. آیا محاسبتون به همین شکل هست؟ از طرفی باید بگیم؛ میزان شدت هر پریود در هر فردی متفاوته اما این مسئله هیچ تفاوتی در تعویض پد بهداشتی یا تامپون در هر 1 الی 2 ساعت، ایجاد نمیکنه!

هربار که تغییری را در این ریتم احساس کردید، یا اینکه خونریزی شدیدتری به سراغتون اومد، باید بدونید که دچار پریود نامنظم شدید. یعنی بدن دیگه مثل قبل رفتار نمیکنه و این غیرطبیعی بودن میتونه نشانه بروز یک مشکل باشه. پس مراجعه به متخصص زنان الزام پیدا میکنه! اما دلایل این تغییر چیست؟ در ادامه بهتون میگم!

تیروئید

مشکلات تیروئیدی

غده تیروئید یکی از مهم‌ترین غدد بدن به حساب میاد که مشکل در اون زمینه ساز بروز مشکل در سایر اندام های بدن است. این غده هورمون هایی رو تولید میکنه که تخمدان ها تحریک شده و قاعدگی به بهترین شکل انجام بگیره. هرگونه اختلال در این تحریک، نشانه ای از بروز یک مشکله!

برای تشخیص مشکل تیروئید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

استرس

استرس

اگر فردی مضطرب هستید؛ حتما قاعدگی نامنظمی رو تجربه میکنین. هورمون کورتیزول دقیقا همون هورمونیه که در زمان استرس در بدن ترشح میشه. این هورمون میتونه بر تولید هورمون باروری تاثیر بذاره و در نتیجه قاعدگی رو به تاخیر بندازه! استرس همیشه عملکرد تخمک گذاری طبیعی رو مختلف میکنه و اجازه نمیده که یک دوره پریودی منظم و آرومی رو تجربه کنین.

سندروم-پلی-کیستیک-تخمدان

سندروم پلی کیستیک تخمدان

کیست های تخمدان از جمله رایج ترین مشکلاتی هستن که خانم ها در طول عمرشون باهاشون روبرو میشن. این کیست ها بی خطرن و به خودی خود هم برطرف میشن. طبق آمار تنها 10 درصد از خانم های 15 تا 44 سال به این سندروم مبتلا میشن. این کیست ها تعادل هورمونی رو به هم میزنن و رشد تعداد زیادی از این کیست ها در تخمدان بر روی باروری تاثیر منفی میزاره. اگر کیست های تخمدانی شما آزارتون میده، حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. نادیده گرفتن این مسئله در آینده برای باروری مشکل ساز خواهد بود .

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناجیه ارسالی در

    سلام خیلی عالی

  • ناجیه ارسالی در

    سلام یه سوال داشتم من یه دختر ۲۴ ساله استم تا هنوز هیچ وقت پریود نشدم میشه علت شو بگین آیاکدام مشکلی در آینده ندارد ممنون میشم جواب بدهید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها