|

خانم ها اگر این علائم و تغیرات در شما رخ داد نگران شوید!

بیماری‌ها قبل از نمایان شدن، هشدارهایی را ارسال میکنند که اگر جدی گرفته شوند بسیاری مسائل رخ نمیدهد. حال انواع سرطان در زنان چه علائمی دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

همیشه زمانی که بیماری نمایان می‌شود دست پاچه شده و برای درمان آن به آب و آتش میزنیم. اما مسئله اینجاست؛ قبل از نمایان شدن و قبل از هرگونه بروز، بیماری هشدارهایی به ما می‌دهد! هشداری که یک اعلام خطر بوده و باید به آن اهمیت داد. شاید در طول سال‌های گذشته اطلاعات مردم درخصوص بیماری‌هایی مانند سرطان خون و.. افزایش پیدا کرده است، اما همچنان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، عدم شناسایی علائم و نشانه‌های سرطان تخمدان و سایر سرطان‌ها در زنان است.

از همین‌رو قصد داریم به علائمی بپردازیم که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

خستگی مداوم

اگر بطور مداوم احساس خستگی دارید، هیچ اهمیتی ندارد که چقدر میخوابید، کافئین مصرف میکنید و یا در حال استراحت هستید، این میتواند یکی از نشانه‌های سرطان باشد. نمیخواهیم شما را در همین ابتدا بترسانیم. اما نباید از این مسئله به سادگی بگذرید. خستگی مداوم انگیزه را از شما میگیرد و باعث می‌شود در طول روز مدام چرت بزنید. توصیه ما این است که حتی ازمایش دهید. آزمایش میتواند مشکلات موجود در بدن شما را تعیین کند.

افزایش-وزن-غیرمنتظره

نفخ شدید

نفخ را تجربه کرده‌اید؟ بسیاری از افراد دائم از این مسئله میرنجند. پس باید بگوییم؛ نفخ یا احساس درد و فشار در استخوان‌های نزدیک قسمت تناسلی اگر بیش از دو هفته به طول انجامد، یک هشدار بسیار بزرگ برای شماست که به سراغ چکاپ رفته و از وضعیت تخمدان‌هایتان با خبر شوید.

افزایش وزن غیرمنتظره

تاکنون بی دلیل و به یکباره چاق شده‌اید؟ افزایش وزنی که کاملا ناخواسته و بدون هیچگونه تلاش و حتی تغییری در حالت دفع مدفوع به وجود آید، میتواند جزء علائم سرطان تخمدان باشد. متاسفانه علائم این نوع از سرطان بسیار مبهم است چون اکثر خانم‌ها دفع مدفوع سختی را تجربه می‌کنند. با این حال اگر این اتفاق چندین هفته ادامه داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

خونریزی-غیرمعمول

خونریزی غیرمعمول

متاسفانه خونریزی غیرمعمولی که خانم ها در دوران قاعدگی تجربه می‌کنند و یا خونریزی از مقعد توسط خانم ها نادیده گرفته می‌شود. اما این خود یک سیگنال بسیار بزرگ برای آنهاست که میگوید مشکلی در بخش روده یا رحم وجود دارد که باید پیگیری شود. باید برای این علائم آزمایش دهید و هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا جلوی آسیب‌های وارده را بگیرید.

جوش های طولانی مدت

جوش های صورت و بدن یکی از عادی‌ترین اتفاقات لازم است. اما اگر برای طولانی مدت ادامه داشته باشد باید جدی گرفته شود. در بسیاری از موارد جوش هایی را بر روی گردن یا سر مشاهده میکنید؛ درصورتی که آنها برآمدگی بوده و شبیه به جوش هستند. اگر رشد انها بیشتر از دو هفته ادامه داشته باشد، باید به متخصص پوست مراجعه کنید. زیرا میتواند نشانه ای از سرطان پوست باشد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها