|

خواص روغن گل بنفشه از سلامت پوست تا درمان بیماری

روغن بنفشه برای از بین بردن برخی از علائم دردناک سرماخوردگی مانند گلو درد و انسداد سینوس ها مفید است این روغن همچنین خاصیت خلط آوری دارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه پزشکی سلامت- بعضی از شما ممکن است حتی اسم روغن بنفشه را تا به حال نشنیده باشید اما با خواندن این مقاله با این روغن و خواص بی شمار آن برای پوست و مو و خواص درمانی آن آشنا می شوید و مطمئن هستم که این روغن با این همه خواص شگفت انگیز بعد از خواندن این مقاله به یک روغن دوس داشتنی و ارزان قیمت برای رفع مشکلاتتان  تبدل می شود. برای آشنایی با خواص این روغن در ادامه متن با ما همراه باشید.

به گزارش «شایانیوز»، بنفشه گیاهی زیبا و معطر با گل‌های کوچک و به رنگ بنفش تیره است. درواقع حدود 202 گونه از بنفشه وجود دارد که همه‌ی آنها متعلق به خانواده‌ی بنفشگان هستند. این گیاهان بومی فرانسه، ایتالیا، چین و یونان هستند اما در حال حاضر در سراسر جهان کشت می‌شوند. قسمت اعظم بنفشه‌های برداشت‌ شده در صنعت عطرسازی به‌ کار می‌رود و مقداری از آن نیز به‌عنوان طعم‌دهنده در غذاها و محصولات قنادی استفاده می‌شود. روغن گل بنفشه در واقع عصاره این گل می باشد که با روغن های دیگر مانند کنجد یا زیتون مخلوط می شود.

viola-13

خواص شگفت انگیز روغن بنفشه

روغن گل بنفشه هم برای سلامتی و بهبود برخی بیماری ها مفید است و در طب سنتی کاربرد دارد و هم برای مشکلات پوستی در متن زیر با خواص این روغن آشنا می شوید.

رفع مشکلات سرماخوردگی و سینوسی 

روغن بنفشه برای از بین بردن برخی از علائم دردناک سرماخوردگی مانند گلو درد و انسداد سینوس ها مفید است. این روغن همچنین خاصیت خلط آوری داشته و به شل کردن مخاط و خلط (بلغم) بینی و دستگاه تنفسی کمک می کند که این امر برای رفع گرفتگی و انسداد مفید بوده و باعث می شود تا جریان هوا آزادانه در مجاری تنفسی تان به حرکت درآید. می توانید با افزودن چند قطره روغن بنفشه در ظرفی پر از آب گرم بخور بدهید، بدان صورت که حوله ای را دور سروگردن خود بیندازید و بخار حاصل را استنشاق کنید.

رفع لک صورت

درباره‌ی خواص روغن بنفشه برای لک صورت و چروک صورت چه می‌دانید؟ روغن بنفشه می‌تواند به رفع تعدادی از مشکلات پوستی کمک کند، چون روی پوست بسیار ملایم و ظریف عمل می‌کند و درنتیجه یک ماده‌ی عالی برای تسکین پوست‌های مشکل‌دار است. روغن بنفشه می‌تواند یک درمان طبیعی برای بیماری‌های مختلف پوستی مانند آکنه و اگزما باشد و خواص مرطوب‌کنندگی‌اش آن را به یک ماده‌ی بسیار مؤثر برای پوست خشک تبدیل می‌کند.

این روغن به‌خاطر خواص ضدالتهابی‌اش قادر است هرگونه قرمزی پوست، پوست تحریک‌شده یا ملتهب ناشی بیماری‌های پوستی را التیام بخشد. خواص ضدعفونی‌کننده و ضدمیکروبی آن نیز به پاکسازی پوست و ازبین بردن باکتری‌های موجود روی آن کمک می‌کند. بنابراین این روغن برای جلوگیری از بدتر شدن مشکلات پوستی و گسترش آنها به سایر قسمت‌های صورت مفید است.

به کاهش استرس کمک می کند

دچار شدن به اضطراب و سردردهای میگرنی، می تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما در اغلب مواقع این دردها ناشی از تنش، استرس و اضطراب زیاد در انجام وظایف، کارهای روزمره و اتفاقات روزانه هستند، با کمی دقت در رعایت رژیم غذایی تان و همچنین استفاده از روغن بنفشه به راحتی می توانید استرس، سردرد، خستگی و اضطراب را کاهش دهید. این روغن مانند بسیاری از داروهای طبیعی دیگر دارای خواص درمانی و آرامبخشی است. بنابراین به سلامت روح و روان کمک می کند. برای رفع این مشکلات به راحتی می توانید از روغن بنفشه استفاده کرده و از خواص بی نظیرش بهره مند شوید. علاوه بر این، روغن بنفشه، اعتیاد آور نبوده و هیچ عوارض جانبی ایجاد نمی کند.

تهیه خوشبو کننده خانگی

روغن بنفشه به دلیل رایحه شیرینی که دارد تحت عنوان " بنفشه شیرین " نیز شناخته می شود. این روغن عطر و بوی گل دارد. تنها با ترکیب دو قطره روغن بنفشه، دو قطره روغن گل یاس در آب داغ فضا را معطر سازید. با استنشاق این رایحه از استرس خلاص می شوید زیرا روغن بنفشه دارای خواص ضد افسردگی است.

درمان بی‌خوابی

خواب شبانه‌ی باکیفیت به شما اطمینان می‌دهد که می‌توانید وظایف روزمره‌تان را هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی، به‌‌طور مؤثر انجام بدهید. روغن بنفشه با خواص آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده‌اش می‌تواند به داشتن یک خواب شبانه‌ی آرام و باکیفیت کمک کند، چون این روغن باعث کاهش تنش و اضطراب می‌شود. بنابراین روغن بنفشه یک راه طبیعی برای درمان بی خوابی و اختلالات خواب فراهم می‌کند.

108080

 

ماده‌ ای قوی برای تقویت قوای جنسی

روغن بنفشه می‌تواند به درمان هرگونه اختلال و مشکل جنسی کمک کند، به‌خصوص اگر استرس علت اصلی بروز چنین اختلالاتی باشد. دلیلش این است که روغن بنفشه به ایجاد آرامش کمک می‌کند و باعث بهتر شدن روحیه‌ی شما می‌شود که این امر به نوبه‌ی خود می‌تواند میل جنسی شما را افزایش بدهد.

برای این منظور فقط کافی است روغن بنفشه را با مخلوطی از سایر روغن‌ها در دیفیوزر بریزید تا عطر آن در اتاق‌ خواب‌تان پخش شود. به این ترتیب، احساسات جنسی و عاطفی شما نسبت به همسرتان برانگیخته خواهد شد و می‌توانید هرگونه مشکل جنسی خود یا همسرتان را برطرف کنید.

درمان جوش صورت

روغن بنفشه دارای خواص ضد عفونی کننده قوی می باشد و می تواند باعث رفع التهاب پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت و حتی جای جوش کمک کند. 2 قطره روغن بنفشه را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

تسکین دستگاه تنفسی

می‌توانید چند قطره از این روغن را به دستگاه بخور یا دیفیوزرتان اضافه کنید و آن را روی میز کنار تخت‌تان بگذارید. همچنین می‌توانید چند قطره از آن را به یک کاسه آب جوش اضافه و بخار خوشبویی را که از آن بیرون می‌آید، استنشاق کنید.

درمان آفتاب سوختگی

اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، ابتدا تا چند روز از پیاده‌روی مقابل تابش مستقیم نور آفتاب روی پوست بپرهیزید و سپس در زمان استراحت، پوست را با روغن بنفشه چرب و استراحت کنید.

جلوگیری از ریزش موی سر

روغن بنفشه برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود، همچنین می توان از روغن بنفشه برای درمان موخوره استفاده کرد. روغن بنفشه برای جلوگیری از سفیدی مو هم مفید می باشد. هر شب قبل از خواب مقداری روغن بنفشه را بر روی موی سر ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس روز بعد با آب و شامپو بشویید.

roozbarooz_blogsky_2_

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی