|

درمانگرهای طبیعی

گیاه فندق افسونگر؛ خواص بی نظیر این دمنوش که عمرا میدونستی!

گیاه هاماملیس برای منافذ باز و جای جوش مصرف زیادی در جهان دارد

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- هاماملیس گیاهی با خواص قدرتمند دارویی است که برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری­ ها و ناخوشی­ ها مورد استفاده قرار می­گیرد هاماملیس با عنوان فندق افسونگر نیز شناخته می­شود. این گیاه دارای گل­هایی زیبا و زرد رنگ است و به دلیل داشتن این گل­ آذین­ها، برای تزئین باغچه­ ها و فضاهای سبز نیز مورد استفاده قرار می­گیرد گیاه هاماملیس می­تواند التهاب و حساسیت­های پوستی را به خوبی مهار کند؛ به همین دلیل، مصرف عمده هاماملیس در زمینه مشکلات و ناراحتی­ های پوستی است. اما خواص هاماملیس به حیطه پوست و زیبایی محدود نمی­شود خواص هاماملیس برای دندان و دهان و سلامت و بهداشت آنهاست. گونه­ های متعددی از گیاه هاماملیس یا فندق افسونگر، وجود دارد. اما گونه ­ای که برای مصارف درمانی از آن استفاده می­شود گونه Hamamelis Virginiana است که در طب سنتی شمال آمریکا از آن استفاده می­شود. از هاماملیس در ساخت دمنوش، پماد و دهانشویه استفاده می­شود.

12

گیاه هاماملیس و خواص بی نظیر آن

هاماملیس برای تسکین گلو درد

گیاه هاماملیس به دلیل توانایی مطلوب در تسکین التهاب و خاصیت قابض خود، در بهبود گلودرد و ناراحتی­های حنجره به کار می­رودگیاه هاماملیس می­تواند تورم، التهاب و خلط ناشی از گلودرد را کاهش دهد. برای این منظور، یک قاشق چای­خوری از گیاه هاماملیس را با یک لیوان آب روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا حدود ده دقیقه بجوشد. جوشانده تهیه شده را پس از خنک شدن، قرقره کنید تا درد و التهاب گلو تسکین پیدا کند. بلعیدن گیاه هاماملیس، ممکن است باعث حساسیت و تحریک معده شود. دلیل این امر، وجود تانین در ترکیبات این گیاه است. بنابراین اگر دچار مشکلات و بیماری­های معده هستید، این گیاه را با احتیاط مصرف کنید. مقدار مصرف امن و بی خطر هاماملیس، در حدود سه تا چهار قاشق چای­خوری در روز است و مصرف این گیاه در مقادیر بالاتر، باعث مسمومیت، تحریک معده و استفراغ خواهدشد.

13

هاماملیس در مقابل عفونت های ویروسی

هاماملیس یا فندق افسونگر، می­تواند با انواع مشخصی از عفونت­های ویروسی، مقابله کند. عصاره هاماملیس می­تواند فعالیت ویروس هرپس (عامل تبخال) را مهار کند. از این رو برای درمان و کاهش عوارض تبخال از گیاه هاماملیس استفاده می­شود.

14

هاماملیس برای بهبود زخم های دهانی

هاماملیس یکی از این گیاهان قابض است که به دلیل داشتن تانن در ترکیبات خود، می­تواند مایعات و ترشحات اطراف زخم­های دهانی را خشکانده و به این ترتیب التهاب زخم را کاهش دهد. برای کاهش خونریزی و بهبود زخم­های دهانی، می­توان از جوشانده یا دهانشویه طبیعی هاماملیس استفاده کرد. همان طور که گفته شد، وجود تانن در ترکیبات هاماملیس موجب ایجاد خاصیت قابض و بندآورندگی شده­است. از این رو می­توانید برای کنترل زخم و خونریزی و التهاب لثه و بافت­های مخاطی دهان از این گیاه استفاده نمایید.گیاه هاماملیس برای بهبود زخم­های پوستی، درمان هموروئید، کاهش التهاب، تورم و خونریزی این زخم­ها استفاده می­شود.

15

هاماملیس دهان شویه ارگانیک

دهانشویه طبیعی هاماملیس سرشار از ترکیبات فعالی است که از ساخت پلاک و تکثیر باکتری ها در دهان جلوگیری می کنند.خاصیت پاک‌کننده و آرامش بخش این دهانشویه ارگانیک، آن را به انتخابی مناسب برای درمان التهاب لثه تبدیل کرده‌است.طی یک بررسی مشخص شد که هاماملیس می­تواند به عنوان جایگزینی طبیعی برای هیدروژن پراکساید در نظر گرفته شود. هیدروژن پراکساید، ماده­ ای شیمیایی و مهم­ترین ترکیب موجود در ساخت دهانشویه و محصولات بهداشتی دهان و دندان است. جوشانده و دهانشویه هاماملیس با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان و ضدالتهاب، می­تواند به جای هیدروژن پراکساید مورد استفاده قرار گیرد.

16

هاماملیس برای پوست

این عصاره در عین پاک کردن پوست از هر نوع آلودگی، پوست رو هیدراته میکنه و نمیذاره پوست دچار خشکی بشه. افرادی که در طول زمستان خشکی پوست رو تجربه میکنن، با استفاده از روغن هاماملیس بعد از استحمام میتونن به حفظ رطوبت پوستشون کمک کنن . هاماملیس به طور طبیعی قابض منافذه پوسته و میتونه التهابات و سرخی ناشی از آکنه رو کاهش بده. همچنین pH پوست رو متعادل میکنه و رشد باکتری های عامل آکنه رو کاهش میده. از مزایای دیگه این گیاه برای پوست مستعد آکنه، جلوگیری از ترشح بیش از حد چربی و ایجاد جوش های سر سفید و سر سیاهه. از اونجایی که این عصاره ضد التهابه، میتونه التهابات ناشی از آفتاب سوختگی رو کاهش بده و از پوسته ریزی پوست پیشگیری کنه. از سویی آفتاب یکی از عوامل بروز پیری زودرس پوست و ایجاد چروک و کاهش خاصیت الاستیسیته پوسته. این عصاره موجب تسکین و حفاظت از پوست در برابر تاثیر عوامل محیطی مثل آفتاب و آلودگی ها میشه.

17

 تهیه دمنوش هاماملیس

برای تهیه دمنوش هاماملیس کافی است مقداری آب جوش را روی گیاه خشک ریخته و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه دهید دم بکشد سپس صاف کرده و میل کنید . همچنین می توانید از برگ های تازه این گیاه ضماد تهیه کرده و روی محل مورد نظر قرار دهید .برای تهیه جوشانده نیز کافی است ، گیاه را به همراه اب جوش روی حرارات قرر دهید تا بجوشد . پس از گذشت مدت زمان ۵ دقیقه از روی حرارات برداشته و صاف کرده و اجازه دهید اندکی خنک شود.

18

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی