|

5 قدم تا پایان جوش؛ از تاثیر بی نظیر این دمنوش های گیاهی روی جوش صورت غافل نشووو!

با این دمنوش های گیاهی ازین رفیق های بد برای همیشه خداحافظی کن

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز - جوش‌ها رفیق همیشگی ما از سنین نوجوانی هستند؛ آمارها نشان می‌دهد که جوش و آکنه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است که تقریبا ۸۵ درصد از جوانان را به خود درگیر کرده است. حتی اگر نگاهی به دور و اطراف خود بیندازید هم صحت این آمار را کاملا درک می‌کنید. جوش‌ها علاوه بر مشکلاتی که برای پوست ایجاد می‌کنند، ظاهر آن را دستخوش تغییر قرار می‌دهند. ولی قبل این که دستخوش تغیرات بشه بهتر از دمنوش های گیاهی  استفاده کنید به همین خاطر بسیاری از شما قطعا راه‌های مختلفی را برای درمان جوش‌ها امتحان کرده‌اید. درمان‌های معمولی مثل اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و نیاسینامید موثرترین راه‌حل‌های شناخته‌شده برای درمان جوش هستند؛ اما عوارضی مثل خشکی پوست، قرمزی و تحریک را به همراه دارند. گران بودن و وجود چنین مشکلاتی باعث شده که بسیاری از افراد به درمان خانگی و گیاهی جای جوش روی بیاورند. ر وش های گیاهی و بدون عوارض استفاده کرد که همان استفاد ه از عرقیات گیاهی خنک است.

2

انواع نوشیدنی برای جوش صورت

  •  دمنوش بابونه

دمنوش بابونه به عنوان یک داروی محبوب در طب سنتی کشورهای مختلف استفاده می‌شود. چای بابونه یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان جوش و آکنه محسوب می‌شود؛ زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد.نوشیدن دمنوش بابونه می‌تواند شدت جوش‌ و آکنه را کاهش دهد و از ایجاد شدن التهابات بعدی نیز پیشگیری کند. حتی استفاده موضعی از این دمنوش نیز می‌تواند در از بین رفتن سریع‌تر جوش موثر باشد. مشخص شده است که اثر استفاده موضعی از دمنوش بابونه در کاهش التهاب پوست چیزی برابر با پماد هیدروکورتیزون 1 درصد است. با اضافه کردن عسل، آبلیمو یا سایر مواد طبیعی ضد جوش به دمنوش بابونه می‌توان اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن را دوچندان کرد.

  • دمنوش آویشن

اکثر کسانی که با چنین مشکلی مواجه هستند باید بدانند که به احتمال زیاد این جوش ها از خوراک نامناسب و استرس و فشارهای عصبی و کمبود ویتامینهای لازم  و در نهایت وجود باکتری و عفونت در بدن نشآت میگیرند، بنابراین یک راه برای ترمیم و برطرف کردن آنها استفاده از نوشیدنیهایی است که به بهبود عفونتهای داخلی بدن که خود ما از آنها خبر نداریم کمک می کند، خوردن آب کافی در طول روز و مصرف نوشیدنیهای مفید اعم از انواع آبمیوه ها به خصوص بعضی از دمنوشها . از آنجایی که گیاه آویشن خاصیت ضد باکتریایی داشته و تصفیه کننده ی خوبی است می تواند به شکل دمنوش برای برطرف کردن عفونتهای داخلی بدن از قبیل گوارشی و روده ای که منجر به ناراحتیهای پوستی به خصوص درخانمها می شود مورد مصرف قرار گیرد .برای مصرف کافیست یک قاشق چایخوری از گل آویشن که به شکل پودر در آمده است را مثل چای در قوری کوچکی از آبجوش به اندازه ی یک لیوان ریخته و بگذارید دم بکشد سپس آن را از صافی رد کرده و نوش جان کنید .مصرف روزی یک استکان از این دمنوش بین سه تا چهار روز در هفته به رفع عفونتهای پوستی شما کمک خواهد کرد .برای تاثیر بیشتر همزمان با مصرف این دمنوش از عرقیات خنک مناسب برای پوست مثل عرق شاه تره و بید مشک نیز روزی یک لیوان استفاده کنید.

  • چای سبز

استفاده ازچای سبز به صورت موضعی تأثیر بسیار محسوسی بر وضعیت جوش‌ها دارد. گفته می‌شود که مصرف خوراکی آن هم برای درمان آکنه‌ها مفید است. صورت‌تان را بشویید و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. برگ‌های چای را در یک ظرف تمیز بگذارید و آب جوش را روی آنها بریزید. بعد از 4 تا 5 دقیقه برگ‌های چای را بیرون بکشید و مایع را رها کنید تا به دمای اتاق برسد. بعد می‌توانید مایع را در یک اسپری بریزید و آن را روی صورت‌تان اسپری کنید یا یک پد پنبه‌ای یا پارچه‌ی نرمی را در محلول خیس کنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید.

10

روش خانگی برای از بین بردن جوش صورت که خلیا نمیدونند

  • سرکه سیب

ازخواص سرکه سفید برای مبارزه با جوش‌ها استفاده کنید. چون باکتری‌هایی را که از همان اول باعث به وجود آمدن جوش می‌شوند، می‌کشد. همچنین با تنظیم  phپوست شما از تکثیر باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

  • یخ

می‌توان از یخ برای رفع آکنه استفاده کرد. کافیست یک قطعه یخ را برای مدت کوتاهی روی جوش قرار دهید. این روش به رفع سریع جوش‌ها کمک می‌کند.

حنانا نیز بجز خواص رنگی دارای ارزش درمانی است. اگر حنا را با عصاره تمرهندی و دو قاشق سرکه سیب بخوبی مخلوط کرده و همانند روغن بر روی جوش‌ها بمالید، پس از سه یا چار مرتبه استفاده از این روغن، نتایج بسیار درخشانی حاصل خواهید کرد.

عسل

عسل هم می تواند برای رفع جوش های شما کمک بزرگی به حساب بیاید. برای این کار مقداری عسل را روی محل جوش قرار دهید و ۱۵ دقیقه تامل کنید؛ سپس صورت خود را بشویید.برای تاثیر بیشتر این ماسک، سه روز در هفته از آن استفاده کنید.

11

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها