|

(عکس) حضور این زنان آرایش کرده در راهپیمایی دفاع از حجاب حاشیه ساز شد

حجاب

حضور زنان آرایش کرده با ماسک و پوششی کامل در راهپیمایی حمایت از حجاب نشان داد که

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها که اخبار حجاب و جریمه های متنوع آن سر به فلک کشیده و هر روز سنگین تر از قبل می شوند، به تازگی شاهد انتشار خبری حاکی از حضور و  پیاده روی حامیان حجاب بوده ایم. این تصاویر که بار اول از طریق ایسنا منتشر شدند، حضور زنان کفن پوش در راهپیمایی قم را نشان می دهند. 

حجاب

راهپیمایی حجاب با با ماسک و هویت پنهان

این تصاویر منتشر شده در خصوص راهپیمایی حجاب، حضور زنانی را به تصویر کشیده که پوشش کامل داشته و حتی بر صورت خود ماسک زده اند. این در حالی است که مدت هاست از دوران همه گیری کرونا عبور کرده ایم و تا جایی که مشخص است، جامعه درگیر بیمار واگیر دار جدید نیز نشده. کما اینکه اگر هدف این افراد پنهان سازی هویتشان بوده است، سوالی را در ذهن مخاطب طرح می کند. قطع به یقین مسیر حمایت از آرمان ها و ارزش ها، دارای اهمیت است اما مسئله اینجاست که وقتی قوانین حجاب و حامیان آن توسط مسئولین حمایت شده و خود آنها نیز به مسیرشان پایبند هستند، دیگر ترس و محافظه کاری برای پوشاندن صورتشان برای چیست؟ 

حجاب

حمایت از حجاب با استتار و کفن اما آرایش

بیشتر آنانی که مدافع حجاب و لزوم برخورداری زن از آن هستند، بر این عقیده اند که حجاب یک پوشش برای حفاظت از خود زن است. لذا ضروری است  که  زن زیبایی هایش را تنها برای محارم خود آشکار ساخته و آن را در معرض دید عموم نگذارد. بر همین اساس هرگونه تلاش برای مورد توجه قرار گرفتن، خلاف فلسفه ی حجاب خواهد بود. اما در تصاویر منتشر شده از این راهپیمایی، شاهد حضور زنانی هستیم که اگرچه حجاب کامل داشته و حتی صورت خود را نیز با ماسک پوشانده اند نیمچه محدوده ی صورتشان که بیرون مانده است را ساده رها نکرده اند. بی شک  فروش و استفاده از لوازم آرایشی در جامعه ممنوع نبوده و استفاده از آن نیز یک انتخاب است. اما سوال اینجاست که اگر هدف پوشاندن جذابیت ها بوده است، پس چرا زیر همان یک قلم چشم و ابروی بیرون مانده نیز خط کشید می شود تا پررنگ تر و زیبا تر به نظر بیاید؟!  هرچند کم و هر چند نامحسوس! قطعا این آرایش ها جنبه ی درمانی ندارند!

حجاب

لزوم راهپیمایی برای حجاب چیست؟!

حامیان حجاب برای دفاع از انتخاب خود در این راهپیمایی حضور به هم رسانده اند. پر واضح است که این امر در جای خود ارزشمند می باشد. اما سوال دیگری که ذهن بسیاری از کاربران فضای مجازی را به خود اختصاص داده است، لزوم برپایی چنین راهپیمایی هایی می باشد. کسانی که درست یا غلط حجاب از سر برداشته اند با مقوله ی حجاب یا ذات اسلام و کتاب مقدس قرآن عناد نداشته اند. هرچند شاید مسیر درستی را برای بیان مطالبات خود انتخاب نکرده باشند. مضاف بر تمام اینها، مجریان قوانین،احکام و شخص مسئولین، ظاهر و باطن مدافع حجاب و قوانین آنند. پس این افراد برای اعتراض و دفاع از چه چیز به خیابان آمده اند؟ چیزی که از دو طرف پذیرفته شده و قانونیست؟!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی