|

شلوار گل گلی استاد برنامه نویسی در دانشگاه خواجه نصیر؛ جادی میرمیرانی کیست؟

امیر عماد میرمیرانی معروف به جادی، برنامه‌نویس و مشاور امنیت و IT، عضو جامعه لینوکس و نرم‌افزارهای متن باز، وبلاگ نویس و یک هکر است.

لینک کوتاه کپی شد
1

امیرعماد میرمیرانی معروف به جادی فعال حوزه تکنولوژی که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت شده بود، در روز یکشنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، برای سخنرانی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، با شلوارک رفته بود و حراست دانشگاه اجازه ورود او را با شلوارک نداده بودند. جادی هم با پوشیدن شلواری گل گلی در مراسم حاضر شد. تصاویر جالبی از این استاد برنامه نویسی در شبکه های مجازی منتشر شد که واکنش های بسیاری همراه داشت.

2-1-4

3-1-3

4-1-5

1-1-5

5-1-3

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزریاتو، جادی میرمیرانی در واکنش به حواشی شکل گرفته در خصوص پیژامه گل گلی ای که در دانشگاه پوشیده بود، در توییتر خود نوشت: «الان دیدم پیژامه دیروز خیلی پر سر و صدا بوده، خلاصه داستان این بود که من سالهاست تابستون شلوارک می‌پوشم. دیروز شلوار دوچرخه اونم تا روی ساق داشتم. حراست گیر داد. دیدم همراهم این رو هم دارم و از نظرش اوکی بود، منم برنامه رو برگزار کردم چون کلی آدم اومده بودن منتظر.»

65-2

بیوگرافی جادی میرمیرانی

امیر عماد میرمیرانی متولد ۱۳۵۳، معروف به جادی، برنامه‌نویس و مشاور امنیت و IT، عضو جامعه لینوکس و نرم‌افزارهای متن باز، وبلاگ نویس و یک گیک فناوری و یک هکر است. او همچنین پادکستی به نام رادیو گیگ دارد که سال هاست یکی از محبوب ترین پادکست های ایرانی است.

6-1-1

جادی کارشناسی برق گرایش مخابرات از دانشگاه خواجه نصیر و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبائی دارد. با اینکه او در رشته برق تحصیل کرده اما بعید است کسی در حوزه کامپیوتر فعال باشد و نام جادی را نشنیده باشد.

51-1

شروع فعالیت

جادی میرمیرانی در ابتدای فعالیت وبلاگ ها در ایران، وبلاگی به نام جادی که درباره حوزه دیجیتال و کامپیوتر بود راه اندازی کرد. جادی یکی از اولین پادکسترهای ایرانی است که در سال ۱۳۹۴ فعالیت خودش را در زمینه تولید و انتشار پادکست شروع کرد.

او که در زمینه برنامه نویسی و امنیت شبکه یکی از چهره های شناخته شده است از برندگان بیست و دومین دوره جایزه ترویج علم ایران نیز می باشد.

50-5

ترجمه و نویسندگی

او همچنین در زمینه ترجمه و نویسندگی کتاب فعالیت می کند. کتاب فقط برای تفریح که درباره زندگی نامه لینوس می باشد را ترجمه کرده و نسخه دیجیتال آن را به صورت رایگان در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است. او مدتی برای روزنامه اعتماد فعالیت می کرد.

وی در ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ ایران بازداشت شد. جرم جادی توسط نهادهای دولتی به‌طور شفاف تا لحظهٔ آزادی وی اعلام نشد. وی پس از ۶۹ روز، در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ با قرار وثیقه آزاد شد. در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ خبر محکومیت جادی میرمیرانی به ۶ سال زندان توسط خود او تأیید شد. در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۱، او خبر داد که مشمول عفو شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها