|

دیپلمات های اروپایی پاسخ می دهند

آیا مذاکرات وین در نهایت با موفقیت روبرو می شود؟

دیپلمات های اروپایی گفتند: ما هنوز درباره مهمترین و اصلی ترین اختلافات به توافق دست نرسیده ایم. موفقیت مذاکرات وین تضمین نشده ولی غیر ممکن …

لینک کوتاه کپی شد
شبنم فرزین پور؛ شایانیوز- دیپلمات های ارشد اروپایی هنوز نسبت به موفقیت نهایی مذاکرات وین تردید دارند. خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات ارشد فرانسوی، آلمانی و بریتانیایی اعلام کرده است که هنوز هیچ تضمینی برای موفقیت مذاکرات وین وجود ندارد و کارهای زیادی برای احیای مجدد توافق هسته ای ایران باید انجام شود.
 
بر اساس این گزارش دیپلمات های اروپایی گفتند: در شرایط کنونی هرگز نمی توان موفقیت نهایی مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای ایران را تضمین کرد. این دیپلمات ها تاکید کردند: فرصت اندکی باقی مانده ولی هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. امیدوار بودیم که طی هفته ای که گذشت پیشرفت های بیشتری به دست آید. 
 
دیپلمات های اروپایی تصریح کردند: ما هنوز درباره مهمترین و اصلی ترین اختلافات به توافق دست پیدا نکرده ایم. موفقیت مذاکرات وین تضمین نشده ولی غیر ممکن هم نیست. در حالی که توافق موقت بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از اول خرداد ماه پایان خواهد یافت، منابع آگاه غربی به شبکه بلومبرگ گفته اند که قدرت های جهانی تلاش می کنند تا توافق هسته ای ایران را تا قبل از این تاریخ احیا کنند.
 
بر اساس این گزارش 2 مقام اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود تعیین این تاریخ از سوی دیپلمات های ارشد قدرت های جهانی را تایید کرده ولی گفتند: گرچه ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق پیشرفت داشته اند ولی هنوز راه زیادی برای دستیابی به توافق نهایی باقی مانده است. منابع غربی افزودند: مذاکرات بین طرف های مختلف با توجه به نزدیک به 22 ماه می یعنی اول خرداد ماه، تشدید شده است. 
 
بلومبرگ افزود: طرف های شرکت کننده در مذاکرات در ماه فوریه به توافق اولیه ای دست یافتند که بر اساس آن دوربین های آژانس می تواند فعالیت های هسته ای در تاسیسات اصلی ایران را ضبط کنند ولی بازرسان به شرطی می توانند به محتوای این فیلم ها دسترسی پیدا کنند که مذاکرات اتریش به توافق نهایی منجر شود  در غیر این صورت ایران این فیلم ها را پاک خواهد کرد. منابع آگاه گفتند: کشورهای اروپایی از احیای توافق هسته ای اولیه با ایران بدون گسترش آن به مسائل امنیتی منطقه استقبال می کنند و هدف اصلی این کشورها دستیابی به یک توافق تا قبل از 22 ماه می است. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها