|

آینده قیمت طلا در ماه های آتی چگونه خواهد بود؟

«بسیاری از افکار عمومی به طور خاص این سوال را مطرح می کنند که آیا روند کاهش فعلی قیمت طلا ادامه خواهد داشت یا خیر؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در روزهای اخیر و با توجه به مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، شاهد برخی تحولات تازه در بازارهای مهم در ایران بوده ایم. به عنوان مثال در بازار ارز، شاهد کاهش قیمت دلار و سقوط آن به پایین تر از عدد 60 هزار تومان بوده ایم. در بازار طلا نیز شاهد کاهش قابل توجه قیمت طلای 18 عیار و البته سکه بوده ایم. مسائلی که بسیاری آن را مرتبط با دیدگاه های رئیس جمهور جدید کشورمان یعنی مسعود پزشکیان به ویژه با محوریت مسائل اقتصادی و سیاسیت خارجی ایران می دانند.

به گزارش شایانیوز؛ در این راستا، بسیاری از افکار عمومی به طور خاص این سوال را مطرح می کنند که آینده قیمت طلا در کشورمان چه خواهد شد؟ آیا با کاهش قیمت های شدیدتر و بیشتر در این بازار رو به رو خواهیم بود یا خیر روند معکوس خواهد شد و باز هم روند صعودی قیمت ها در این بازار را مشاهده می کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش باید 2 نکته را مد نظر داشته باشیم.

اولا، کاهش قیمت های اخیر در فضایی رخ داده اند که صرفا بار روانی مثبت حضور رئیس جمهور جدید در قدرت در کشورمان افزایش یافته است. در این رابطه، برخی نیز از تزریق ارز از سوی بانک مرکزی کشورمان به بازار خبر می دهند که این مساله خود در بازار طلا نیز اثرگذاریهای قابل توجهی را داشته است. 

شمش طلا

با این حال، باید بدانیم که بار روانی حضور رئیس جمهور جدید کشورمان در قدرت نیز دیر یا زود تخلیه خواهد شد و آنچه که می تواند به نحوی پایدار بر قیمت طلا در ایران اثرگذاری مثبت داشته باشد، چیزی جز اصلاح برخی روندهای معیوب نظیر پایان یافتن تحریم های خارجی عیله ایران و یا اجرایی کردن اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشورمان نیست. معادلات و مسائلی که در صورت عدم تحقق می توانند خود به نحو موثری موجب افزایش قیمت طلا در ایران شوند.

دوم اینکه باید توجه داشته باشیم که تنش ها و درگیریهای ایدئولوژیک و ژئوپلیتیک میان قطب های مختلف قدرت در عرصه نظام بین الملل نیز به نحو قابل توجهی در حال افزایش است. معادله ای که آن هم بر قیمت انس جهانی طلا و متعاقبا افزایش قیمت طلا در کشورمان اثرگذاری مستقیم خواهد داشت.

اثرگذاری منفی این مساله زمانی که در کنار ساختارهای معیوب اقتصادی داخلی در نظر گرفته شود چندین برابر افزایش خواهد یافت. از این رو، حداقل با توجه به شرایط فعلی باید اذعان کنیم که چشم اندازهای مرتبط با کاهش قیمت طلا چندان قوی نیستند و در آینده نیز روندهای صعودی را در این بازار شاهد خواهیم بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها