|

مقایسه آپارتمان های ایران و امارات و عربستان؛ انگاری ما قد یه جای خواب اوناییم!

این روزها در حالی که ما تو کشورمون اخبار آپارتمان های 25 متری رو می شنویم، در امارات و عریستان به نوعی دیگر ساخت و ساز میشود!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها اخباری در رابطه با خونه سازی های جدید تهران می شنویم. خونه هایی که متراژ بالایی دارند! بالا؟ البته برای زندگیه یک نفر! بله بهتره تا به همین میزان مزاح کنیم در رابطه با خونه هایی که بیشتر شبیه به مزاح هستند تا خونه! خونه های 25 متری که قیمت متری 25 میلیون تومانی هم روشون خورده! میشه چقدر؟ با یه حساب سرانگشتی چیزی حدود 600 میلیون! البته که دقیق تر حساب کنیم میشه 625 میلیون، اما خب ما یه حدودی رو در نظر گرفتیم تا رند باشه و بگیم برای یک خونه 25 متری چقدرررر باید پول داد!

یادمه سال 94 بود که با مبلغی کمی بیشتر از این مبلغ، میشد خونه 200 متری در یکی از بهترین منطقه های کرج خرید. جالبه که اون زمان این میزان پول خیلی زیاد بود و حالا میشه باهاش 25 متری در منطقه 19 شهرداری تهران خرید. راستی! تازه اینهایی که گفته شد مربوط به حالا نیستا، بلکه تازه کلنگش خورده و مشخص نیست تا کی عملی و تموم بشه! آخه میدونید که ما یَد طولایی تو لفت دادن ساخت و ساز داریم…

4854712

وقتی آپارتمان 25 متری در عین حال که ارزونه، گرونه!

نکته جالب برای ما ایرانی ها اینجاست که مثلا 600 میلیون برامون هم پولی هست و هم نیست! یعنی مثلا 600 میلیون تومان رو نداریم ولی خب در عین حال این مبلغ اصلا عددی هم حساب نمیشه و این نشون میده اتفاقی نیوفتاده جحز بی ارزش شدن پول در کشور ما!

چند روز پیش بود که در یکی از دفاتر همراه اول بودم و مردی با خانوم بچها اومده بود تا یک سیمکارت برای خانومش بخره، خط 0912 بود. اما نه اون دوازدهی که فکرشو کنید خیلی خفنه! بنده خدا از خانوم اپراطور سوال کرد قیمتش چنده که خانوم جواب داد 650 هزار تومن!

آقا گفت چقدر گرونه چخبره، که همونجا درجا آقای مدیر از اونور با صدای بلند گفت آقا دیگه با 600 تومن دو پرس غذا بهت میدن؟ بنده خدا جواب داد اره ما تخم مرغ میخوریم میدن! اینجا بود که آقای مدیر گفت الان دیگه میلیارد شده میلیون!

آپارتمان 200 متری و آپارتمان 25 متری
آپارتمان 200 متری و آپارتمان 25 متری

واقعا جالب بود این جمله، دیگه میلیارد شده میلیون! دقیقا با همین روند پیش رفتیم که حالا 600 میلیون از نظر دولت جان منطقی و کم به نظر میاد ولی برای من و تویی که میخوایم بخریم خیلی زیاده! 

خونه هایی که در رابطه باهاشون صحبت کردیم قراره با امکانات کامل مثل نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس حمام و دستشویی، پارکینگ و انباری باشه. البته دیگه شما خودتون فرض کنید هر کدوم از این فضاها چقدری هستند؟ 

اگه بخوایم کمی بهتر درک کنیم بهتره که دو تا فرش 12 متری رو کنار هم بذاریم، میشه کل اون خونه! مساحت زمین این طرح ۱۱ هزار متر مربع است که حدود ۱۸۰۰ واحد می باشد.

دو فرش، کل خونه 25 متری
دو فرش، کل خونه 25 متری

کنایه سنگین عربستانی ها که تا ته وجود ایرانی ها رو سوزوندن

اما کمی دور بشیم و بریم خارج از کشور خودمون، همین کشور همسایه که اتفاقا اونها هم مثل ما مسلمان هستند. این روزها که بحث خونه های 25 متری تو ایران ما داغه، اکانت توئیتری پادشاهی عربی سعودی به فارسی با انتشار تصویری از پروژه شگفت‌ انگیز مسکن ملی در این کشور رونمایی کرد.

در این توئیت آمده است: "این پروژه از ۲۷۷۵۰ واحد مسکونی به مساحت ۱۰ میلیون متر مربع با هزینه‌ ۱۱ میلیارد دلار تشکیل شده است که ۴۰% مساحت آن فضای سبز است.

جالبه که عربستان سعودی این روزها در فوتبال هم جنجالات فراوونی به پا کرده. می بینیم به هدفش داره میرسه و نگاه جهانیان به سمت این کشور خیره شده. اما هدفش چی بود؟ می بینیم که این روزها رونالدو در النصر عربستان حضور داره و تنها با همین یک حرکت ترکونده دیگه باقی حرکات عربستان جان بماند!

Masaar-Discovery-Centre1_1000x600

photo_2023-09-12_16-32-28

و اما اماراتی که به شهروندانش رایگان ویلا می دهد !

اما کمی هم اونورتر بریم، انگاری این عربها به طرز عجیب و رویایی در حال رسیدن به هرآنچه که خودشون و مردمشون میخوان هستند. مثلا امارات که این روزها برای شهروندان کم درآمدش ویلاهایی جذاب تدارک دیده. چجوری؟

اینجوری که هر شهروند اماراتی‌که درآمدش کمتر از بیست هزار درهم و بی‌ خانه هستش، دولت از این ویلاها با وسایل کامل و رایگان به او اهدا می‌کند!

photo_2023-09-11_20-13-34

Untitled

کلام آخر

اینجوریاست که تفاوت بارز بین ما و کشور هایی به مانند عربستان و امارات فوران میکنه. این در حالیه که ما یعنی کشور ایران سومین کشور تو ذخایر نفت در دنیا هستیم و عربستان دومین! جالب نیست؟ ما بعد از عربستان هستیم اما حال و احوال ما کجا و اونها کجا.

جالبه که در ذخایر گاز هم ما دومین کشور در دنیا هستیم و باز هم افسوس که ما کجا هستیم و کشور های مسلمان همسایه کجا! میدونین مثل چی میمونه؟

مثل این میمونه که شما خاورمیانه رو یک آپارتمان حساب کنید، که همسایگانی پولدار و مرررفه دارید اما خونه شما تو ناراحتی و فقر باشه. این در حالیه که مادر پدرتون پولدار هستند و اموالی به اندازه همسایه ها دارند! 

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی