|

نماز خواندن جنجالی زن پر بوتاکس در مکه؛ طواف خانوم بی‌حجاب دور کعبه چی میگه!

پس از پخش کلیپی از فیلمبرداری یک زن سعودی از خود در حال نماز خواندن در مکه مکرمه، موجی از خشم شبکه‌های اجتماعی در عربستان را در برگرفت.

لینک کوتاه کپی شد
2

کاربران شبکه‌های اجتماعی یک کلیپ ویدئویی پخش کردند که نشان می‌داد زنی در حال نماز در مسجدالحرام است و از طریق تلفن همراهش نمازهایش را با تمام جزئیات ثبت می‌کند، صحنه‌ای که جنجال و انتقادات گسترده‌ای را برانگیخت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرارو؛ این کار زن جوان عربستانی که فرزندش نیز در کنارش دیده می‌شود باعث شد تا بسیاری از این وسواس برای کسب شهرت ابراز نارضایتی کنند.

بر اساس ویدئوی در حال پخش این زن در چند متری کعبه در حالی که تلفن همراه در دست داشت و در حال نماز از خود فیلم می‌گرفت،  ظاهر شد. زن جوان نه تنها این کار را کرد، بلکه با فیلتر از خود فیلم گرفت تا زیبا به نظر برسد.

ویدئوی منتشر شده خشم و عصبانیت بسیاری از کاربران که به او حمله کردند را برانگیخت و بسیاری از آن‌ها خواستار پایان دادن به گسترش چنین پدیده‌ای شدند.

کاربران تاکید کردند که نماز عبادت و تقرب به خداوند است و نباید وسیله‌ای برای بازاریابی شخصی از طریق شبکه‌های اجتماعی باشد.

برخی دیگر تأکید کردند که این رفتار ناقض حرمت اماکن مقدس و مخدوش کردن چهره مسلمانان در جهان است.

به گفته کاربران این صحنه و دیگر صحنه‌های مشابهی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نشان‌دهنده لزوم افزایش آگاهی جامعه نسبت به اهمیت احترام به اماکن مقدس و پایبندی به اخلاق و اخلاق اسلامی است.

78881

وقتی دختر بی حجاب در طواف کعبه خبرساز شد

چندی پیش هم انتشار تصاویری از یک حاجی جوان و جذاب در حج خبرساز شده بود. ماجرا از این قرار بود که ویدئو و تصاویر منتشر شده از یک جوان جذاب کنار خانه خدا جنجال گسترده‌ای را به راه انداخته بود. این ویدئو که به ویژه در تیک‌تاک منتشر شده، موجی از خشم کاربران را به دنبال داشته است و این پرسش را ایجاد کرده که چگونه دختری به این شکل اجازه می‌یابد بدون حجاب و در حالی که لباس مردانه به تن دارد، عمره را انجام دهد و دور کعبه طواف کند.

1430435_125

اما پس از هیاهوی بزرگی که به وجود آمد و عده‌ای به بررسی صحت ماجرای بحث برانگیز پرداختند، مشخص شد که این ماجرا صحت ندارد و این فرد یک مرد جوان است نه دختر!

مو‌های بلند این مرد که بخشی از آن رنگ شده و همچنین استفاده از فیلتر زیبایی باعث شده او شبیه یک دختر به نظر برسد و بسیاری از کاربران گمراه شوند.

این سردرگمی به دلیل ویژگی‌های زنانه و مو‌های بلند مرد جوان به علاوه استفاده از (فیلتر) افکت‌هایی بود که شبهه دختر بودن او را بیشتر می‌کرد به طوری که این ویدئو موجی از جنجال را به راه انداخت.

 بسیاری از فعالان در ابتدا خشم خود را از این ظاهر که حرمت حرم و اماکن متبرکه را زیر پا گذاشته ابراز کردند و از مقامات سعودی خواستند تا شرایط رخ داده را بررسی کنند. بعداً حقیقت مشخص شد که این ویدئو مربوط به یک جوان مو بلند است.

یک فعال شبکه‌های اجتماعی گفته که چنین کلیپ‌هایی که هدف صاحبان آن شهرت و افزایش تعامل است، جنجال گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

583

وی افزود: بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی به هر وسیله‌ای به دنبال لایک و تعامل هستند، حتی اگر به قیمت دین و اخلاق یا دستکاری احساسات و ذهن توده‌ها باشد.

او گفت: بسیاری خواستار نیاز به تشدید کنترل بر این وب سایت‌ها هستند که به طور روزانه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهروندان عرب تبدیل شده اند و تأثیرات مثبت و منفی زیاد و واقعی بر افکار عمومی دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی