|

قاچاق انسان امید نا امیدان به بهای مرگ و زندگی است

کشف تریلی ایرانی قاچاق انسان در ترکیه؛ تکنولوژی پلیس امارات رو ببین خوف کن

shayanews

این افراد در یک خودرو حمل سیمان قصد داشتند که به صورت غیرقانونی وارد کشور امارات شوند اما توسط اشعه ایکس شناسایی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حتما شما نیز در دنیای امروز، تا حدودی با مقوله قاچاق انسان آشنایی دارید. تجارت سیاهی که البته برای فعالان آن بسیار سودآور است. از این روست که نیروهای پلیس و مرزبانی کشورهای مختلف، برای مقابله با قاچاق انسان، از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند و به شدت نیز نسبت به این امر حساس هستند. این حساسیت تا مرحله ی استفاده از ابزارهای مختلف، نظیر دستگاه های تصویربرداری حرارتی و پرتو ایکس در پایانه های مرزی پیش رفته است. 

1

کشف قاچاق انسان در امارات با کمک پرتو ایکس

در همین راستا، خبری منتشر شده که حاوی یک عکس جالب و تامل برانگیز است. این عکس که از رویدادی در ارتباط با قاچاق انسان خبر می دهد، مربوط به یک خودرو حمل سیمان است که 22 نفر در آن پنهان شده اند. این افراد قصد داشتند که به صورت غیرقانونی وارد کشور امارات شوند اما توسط اشعه ایکس شناسایی شدند.

2

قصه ی قاچاق انسان سر دراز دارد

موضوعات پیرامون قاچاق انسان تمامی ندارند. به تازگی نیز خبر دستگیری 70 شهروند خارجی غیر مجاز در ترکیه خبرساز شده است. اما نکته جالب و وجه تمایزش با موارد مشابه دیگر، این است که این کشف از درون یک تریلی ایرانی صورت گرفته است

قاچاق انسان با تریلی ایرانی در ترکیه

بر اساس اخبار به دست آمده از این قاچاق انسان، مطلع شدیم که بعد از بازرسی نیروهای پلیس آماسیا در شمال ترکیه، 70 نفر از تبعه ی خارجی را دستگیر کرده اند. گفته می شود که این تریلی از طریق مرز ایران وارد کشور ترکیه شده و افراد حاضر در آن شامل ۶۲ تبعه افغانستان، ۶ پاکستانی و دو بنگلادشی ۱۸ تا ۲۵ ساله بوده اند که همگی نیز بازداشت شده اند.

این مهاجران غیرقانونی، به اداره مهاجرت استان آماسیا منتقل شده و همچنین راننده این تریلی نیز، به اتهام قاچاق انسان به مراجع قانونی تحویل داده شده است.

4

چنگ زدن به قاچاقچیان انسان  به عنوان ناجی

بی شک قاچاق انسان، شکل جدیدی از برده داری در جامعه ی مدرن محسوب می شود. اقدامی که اگرچه غیر قانونی و مخرب است، اما سود زیادی را نیز برای فعالان در آن به ارمغان آورده. طرفداران این نوع مهاجرت، عموما،  به جهت کار اجباری، پیدا کردن زندگی بهتر و یا اقداماتی دیگر تن به چنین راه حلی می دهند. افرادی که نور امید را به هر دلیلی در سرزمین خود نیافته و اکنون که به خط پایان رسیده اند، به هر ریسمانی ولو غلط ، چنگ می زنند.

سود آوری قاچاق انسان با تجارت مواد مخدر و اسلحه برابر است

فرآیند قاچاق انسان با تمام مشکلاتی که برای مخاطبینش ایجاد می کند و گاها مرگ و زندگی آنها را هدف می گیرد اما به عنوان یکی از جرایم سازمان یافته شناخته می شود. 

فعالیتی که پس از تجارت مواد مخدر و اسلحه، سالانه سودآوری کلانی را برای خاطیان آن به ارمغان آورده است.

7

قاچاق انسان، بازی کثیفی که برد برد است؟

سود قاچاق انسان اگرچه در نگاه اول دو طرفه محسوب میشود اما وزنه ی سنگین تر آن بیشتر در سمت قاچاقچیان است. چرا که بدیهی است، کسانی که تحت عنوان راه چاره، دستاویز قاچاق انسان می شوند، جان و مال خود را در راه دست یابی احتمالی به یک زندگی بهتر فدا می کنند. اما افرادی که در مقابل ایستاده اند، با معامله ای کلان که گاه بهای سنگینی نیز در پس آن نهفته است، مسیری را به آنها نشان می دهند که اگر چه بیشتر به بیراهه شبیه است، اما برای بسیاری تنها راه بقا محسوب می شود. در نهایت باید دانست که هیچکس مایل به ترک وطنش، جایی که عزیزان و همزبانانش در آن زندگی می کنند، آن هم به بهایی چنین گزاف نیست. باید دید که چه عواملی یک فرد را به سمت راه حلی که اینچنین به رها شدگی و رها کردن ختم میشود، سوق می دهد. 

شاید بتوان این فرآیند غم انگیز و بی سر و ته را تنها در یک جمله خلاصه کرد: انسان همواره در جست و جوی چیزهایی است که ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی