|

هوش مصنوعی ابزار جدید گشت ارشاد

افراد بی حجاب با تکنولوژی تشخیص چهره شناسایی شدند؛ گشت ارشاد برگشته؟

gashte ershad shayanews

ظاهرا چهره ی زنان بی حجاب با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره شناسایی می شود اما چهره ی تذکر دهندگان قابل دیدن و شناسایی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میان اخباری که این روزها به سرعت در حال دست به دست شدن هستند ویدئویی در خصوص مبارزه با بدحجابی توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است.. جوری که از ظواهر امر پیداست عده ای در خیابان اندرزگو و در حالی که دوربین به دست گرفته اند، به زنان و دختران تذکر حجاب می دهند. ظاهرا چهره ی زنان بی حجاب با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره شناسایی می شود اما چهره ی تذکر دهندگان قابل دیدن و شناسایی نیست. فرد تذکر دهنده که گمان می رود از نیروهای گشت ارشاد باشد از زنان و دختران می خواهد که حجابشان را رعایت کنند در غیر اینصورت باید سوار ون شوند. لازم به ذکر است که در این ویدئو، صدا نیز تغییر داده شده است. 

مادری در تجمع دفاع از حجاب فریاد میزد: خودم بچمو نصف می کنم

اما این تنها اقدام در راستای مبارزه با بدحجابی در چند وقت اخیر نیست. چندی پیش نیز عده ای در دفاع از حجاب مقابل قوه ی قضائیه تجمع نموده اند. اما نکته ی عجیب این تجمع، نوع ادبیات گفتاری معترضان و دایره واژگان آنهاست. افرادی که با ادعای قانون مداری تجمعی غیر قانونی انجام داده و تضاد رفتاری و اندیشه ی آن ها با یک دیگر شدیدا محسوس است. کما اینکه استفاده از الفاظ نامناسب، سرپیچی از دستور مامور قانون و حمله به او، درگیری با مرد نامحرم و … مدعایی بر این عمل است و فرسنگ ها با یک تجمع مطالبه گرانه و خواستار اجرای قانون فاصله دارد. مضاف بر اینکه این افراد مخل نظم عمومی هستند، بعضی از آنها در اقدامی عجیب، اضطراب و تشویش را حتی به اعضای خانواده و عزیزان خودشان نیز تزریق می کنند. چنانچه مادری در قسمتی از ویدئوی پیوست شده فریاد میزند: بیا بچه منو بکش، خودم بچمو می‌کشم؛ خودم بچمو نصف می‌کنم

بازگشت گشت ارشاد؟

بی شک اجرای قانون وظیفه ی شهروندی تمام افراد جامعه است اما سوال اینجاست که ترویج امری که به ذات هویتی قانونی دارد، اگر خود در راستای نقض قوانین ارائه شود آیا همچنان مقبولیتی به دست خواهد آورد؟ آیا در موضوع امر به معروف و نهی از منکر هنگام انجام وظیفه توجه مجری قانون به اخلاق مداری اولویت بیشتری دارد یا حمله و عتاب وی ولو به هر قیمتی؟ نیکوتر آن نیست که برای ترویج فریضه های نیک همانگونه که در ذات نیز به درستی آن ها معتقدیم رفتاری در شان و منزلت را توشه ی مسیر خود سازیم تا در فرهنگ سازی صحیح آن گامی ثمربخش برداشته باشیم. پر واضح است که پیش بردن مسیر مورد نظر با ایجاد رعب و وحشت، تنها فضای دوباره ای را برای برهم خوردن نظم جامعه رقم خواهد زد.

گشت ارشاد

با جمع بندی مطالب فوق و خبرهای دیگری از این دست اما سوال دیگری برجسته تر و بزرگ تر از این ها که گفته شد مقابل چشممان نمایان می شود. آیا قصه ی مهسا امینی در مسیر تکرار است؟ آیا گشت ارشاد دوباره به خیابان ها بازگشته است؟ اگر چنین است که مجددا حضور این گروه در خیابان به امری قانونی تبدیل شده که بی شک لازم الاجراست. اما در غیر این صورت چرا تاکنون شفاف سازی مشخصی برای فعالیت گشت ارشاد در خیابان و میان مردم صورت نگرفته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • سحر ارسالی در

    احسنت درود بر پلیس امنیت انشاالله بر مفسدین پیروزید
    خدا کمکتون میکنه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی