|

بالاترین قیمت رو بگو و سکه ببر/ ریال‌های خود را به دارایی با ارزش تبدیل کنید

نخستین حراج سکه با استقبال مردم همراه شد و از این رو این حراج دوباره در 16 اسفند تکرار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بانک مرکزی از  پیش اعلام کرده بود که سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ و تنها دو روز پس از انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی «حراج سکه» را آغاز می‌کند و همین کار را هم کرد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی همه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی و بالای ۱۸ سال امکان ثبت سفارش ۵ ربع سکه با قیمت‌های مختلف را دارا بودند. در این مزایده هر متقاضی با توجه به قیمت‌های بازار، قیمت پیشنهادی مدنظر خود را در سامانه ثبت کرد؛ اما مبنای برنده شدن بالاترین قیمت پیشنهادی بود!

Untitled

نخستین حراج سکه در ایران طبق اعلام قبلی و در روز تعیین شده برگزار و با استقبال مردم روبه‌رو شد؛ به گونه‌ای که در طول اجرا، سامانه با قطعی‌های بسیاری همراه بود و بخشی از متقاضیان امکان احراز هویت و ثبت سفارش را نداشتند.

با توجه به حجم استقبال، می‌توان چنین استنباط کرد که دارایی ریالی بسیاری در میان مردم وجود دارد و به دلیل وجود تورم و اقتصاد مریض، تقاضا برای تبدیل کردن این ریال‌ها به یک دارایی با ارزش بسیار بالاست.

636324_379

فردای انتخابات ۱۱ اسفند، با افزایش قیمت در بازار ارز و طلا روبه رو شدیم و بانک مرکزی بلافاصله پس از رشد قیمت طلا، دلار و همچنین سایر ارزها و پیش از سال جدید حراج سکه را با هدف شکسته شدن نرخ بازار برگزار کرد.

اما نکته‌ای که لازم است به آن توجه شود این است که دوازدهم اسفند ربع سکه در بازار با قیمت ۱۲میلیون و ۲۵۰هزار تومان مبادله شد و در حراج سکه یک هزار و ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزارتومان به برندگان تخصیص داده شد. در صورتی که قیمت ربع سکه همزمان با روز حراج با قیمت ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان مبادله شد.

این یعنی اختلاف قیمت سکه در حراج سکه بانک مرکزی و بازار تنها نیم میلیون تومان بوده است! و به نظر می‌رسد حباب سکه کمی کاهش پیدا کرد.

13520

اگر همچنان به دنبال شرکت در حراج سکه هستید نگران نباشید؛ مرکز مبادله ایران اعلام کرد که با توجه به استقبال گسترده مردم و کندی روند ثبت‌نام و احراز هویت، دومین حراج سکه روز چهارشنبه ۱۶ اسفند  برگزار می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی