|

افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره با واریزی صورت گرفت؟

یک عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تصویب متناسب سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
2

حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد

از اوایل ماه آبان خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. دولت قول داده است با اعمال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.

ارزیابی های جدید صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می دهد میانگین اولین حقوق بازنشستگی به رقم ۱۶ میلیون تومان رسیده است.

جدیدترین ارزیابی‌های صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می دهد، میانگین آخرین حقوق اشتغال بازنشستگان به ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است یعنی اینکه اگر در گذشته برخی در حین بازنشستگی نگران دریافتی و مستمری خود بودند، اکنون این داده‌های آماری می گوید دریافتی آنان تا حدود زیادی جوابگوی هزینه های زندگی است.

بر اساس این داده‌های آماری دیگر جای نگرانی به دلیل کاهش میزان حقوق پس از بازنشستگی نسبت به زمان فعالیت و اشتغال فرد برای گروهی از بازنشستگان که از صندوق بازنشستگی کشوری مستمری خود را دریافت می کنند، باقی نمی گذارد زیرا حقوق شاغلان تحت پوشش در چندین سال گذشته رشد داشته است.

محمد خدابخشی با اشاره به مصوبه دیروز عصر این کمیسیون در زمینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است با هماهنگی هیأت امنا و کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان به نحوی اقدام کند که ضریب حقوق بازنشستگان این سازمان در طول برنامه هفتم نسبت به حقوق شاغلان در پایان سال سوم برنامه هفتم به میزان ۹۰ درصد حقوق و مزایای شاغلین افزایش پیدا کند. عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول، ۴۰ درصد، در سال‌های دوم و سوم به ترتیب مشابه بازنشستگان کشوری و لشکری ۳۰ درصد خواهد بود.

از طرفی محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی تصویب شد.

وی توضیح داد: طبق این مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف می‌شود با هماهنگی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان سازمان بازنشستگی موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه هفتم عملیاتی کند.

به گفته دشتی اردکانی با این مصوبه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز تا پایان سال سوم اجرای برنامه هفتم توسعه می رسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بهرام ارسالی در

    افزایش حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری واقعیت ندارد.و به نسبت حقوق بگیران تامین اجتماعی رشد بسیار کمتری داشته

  • بازنشسته ارسالی در

    چقدر فریب و دروغ ما بازنشسته های کشوری دیشب 29آبان حقوق واریز شده

  • بازنشسته انتظامی ارسالی در

    خدا هم در مقابل بی عدالتی چه کنیم با حقوق کم

  • م.م ارسالی در

    حالا خیلی جالب شد بازنشستگان تامین اجتماعی فعلا سماق بمکیم تا طی سه سال اگه اجرایی شد متناسب سازی صورت بگیره . اونوقت اشافات سالیانه که هر ساله اتفاق می افته چی میشه . یعنی سی درصد متناسب سازی و بیست درصد اضافه سالیانه در سال اول پنجاه درصد به حقوق ما اضافه میشه . ادم خنده اش میگیره .

  • حسین ارسالی در

    لایحه چه وقت تصویب شد به دولت وبرنامه وبودجه ابلاغ شد وبه همین سرعت احکام توسط بازنشستگی صادر شد وواریزگردید ما همچنان حقوقهای قبلی راگرفتیم اینقدر کذب ننویسید بازنشستکان به قدر کافی سر درگریبان هستند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها