|

حقوق بازنشستگان بالاخره مشخص شد/ آگاه باشید!

یکی از مطالبات و چالش‌های بازنشستگان با جامعه بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور، کاهش میزان حقوق بازنشستگی نسبت به دوران فعالیت کاری آنان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، براساس این گزارش که از ابتدای مهرماه تا ۹آبان ماه تهیه شده است، ۹۵ درصد احکام برقراری حقوق مهرماه امسال، مربوط به دستگاه آموزش و پرورش است.

بر این اساس، طی یک ماه اخیر، در استان تهران نیز ۵هزار و ۳۳۵ مورد برقراری حقوق بازنشستگی، ۸هزار و ۱۸۰مورد مکاتبات و پرونده های واصله به اداره کل، ۱۱هزار و ۳۰۰مورد انجام کارشناسی و مشاوره حضوری، ۶هزار و ۷۲۵مورد پاسخگویی تلفنی به بازنشستگان و ۷۶۳ مورد احراز هویت بازنشستگان خارج از کشور انجام گرفته است.

همچنین براساس این گزارش که مربوط به بازه زمانی ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۹آبان ماه ۱۴۰۲ است، ۲۰۰۰ فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و ۳۲هزار فقره تسهیلات ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۰میلیون تومان به حساب واجدین شرایط واریز شده است.

برگزاری جلسات متعدد در خصوص بازنشستگان وزارت بهداشت و رتبه بندی معلمان بازنشسته، ارتقای سیستم های درآمد و هزینه همچون سیستم شاغلین (تحت وب)، برگزاری جلسه و تبادل اطلاعات با خزانه داری کل کشور و سازمان اداری و استخدامی و تفویض اختیار کار اجرایی برخی واحدهای حوزه ستادی به کلیه استان ها عملیاتی شده است.

یکی از مهمترین مطالبات و چالش‌های بازنشستگان با جامعه آماری بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور، کاهش میزان حقوق دوران بازنشستگی نسبت به دوران فعالیت کاری آنان است اما این موضوع در صندوق بازنشستگی کشوری به نوعی با این رقم آماری در حال برطرف شدن است و بازنشستگان در صورت پرداخت مدت زمان ۳۰ سال بیمه‌پردازی،‌ بیشتر از حقوق قانون کاری را دریافت خواهند کرد.

براساس اعلام شورای عالی کار، در سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق وزارت کار برای همه کارگران برابر با پنج میلیون و ۳۰۸ هزار تومان تعیین شده است که در نهایت با برخی مزایا مانند حق مسکن، حق بُن، حق اولاد (یک یا ۲ فرزند) تغییراتی را به دنبال دارد که در نهایت برای فرد مجرد بدون سابقه کار هفت میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، افراد متاهل بودن و با یک فرزند بدون سابقه کار هفت میلیون و ۸۳۹ هزار تومان و متاهل با داشتن ۲ فرزند نیز به رقم هشت میلیون و ۳۶۹ هزار تومان است. البته در صورت داشتن سابقه کار این رقم تا حدودی متفاوت خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی