|

افزایش نجومی قیمت انواع نان؛ سنگک 9 هزار تومان بربری 7 هزار 500

قیمت نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم هر عدد ۹ هزار تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم هر عدد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در چند روز گذشته خبر افزایش قیمت نان در سراسر کشور مهمترین خبر اقتصادی کشور بود که با واکنش‌های زیادی همراه بود.

بر اساس آنچه محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده از این پس قیمت نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم هر عدد ۹ هزار تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم هر عدد ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و تافتون با وزن ۲۰۰ گرم هر عدد ۴ هزار تومان خواهد بود.

چرا کسی افزایش قمت نان را گردن نمی گیرد؟

در این میان، رییس اتحادیه نانوایان سنگک استان تهران نیز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد:‌ نانوایان از سال ۱۴۰۰ به بعد نرخ جدید نگرفته‌اند و افزایش قیمتی رخ نداده است.

علی اصغر پابرجا البته هرگونه افزایش نرخ نان را رد کرد اما تاکید کرد که در اسرع وقت باید نرخ کارشناسی شده نان را هر چه سریع تر در همه استان ها اعلام کنند که این کار تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات گران فروشی وکم فروشی دارد.

البته پابرجا در عین حال افزایش غیررسمی قیمت نان از سوی نانوایی ها را رد نکرد، به طوری که گفت:‌ تورم سالانه بالا رفته نانوا مجبور است؛ به نحوی هزینه‌های خود را جبران کند. فقط آرد یارانه‌ای می‌گیرد که تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد در نرخ نان تاثیر دارد، نرخ مایه خمیر، اجاره مغازه، مزد کارگر افزایش پیدا کرده، اما قیمت نان هنوز ثابت مانده از این رو نانوایان برای جبران هزینه‌های خود به گران‌فروشی و کم‌فروشی روی آورده اند. با سرکوب قیمت نانوایی‌ها نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند.

وزیر کشور: در دولت چیزی با عنوان افزایش قیمت نان نداشتیم

با وجود انتشار چنین اخباری، اما همچنان مقامات ارشد دولتی بر عدم تغییر قیمت نان تاکید دارند. مسعود امرالهی، سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی دهم مردادماه با اعلام این‌که هیچ‌گونه افزایشی در قیمت نان و آرد اعمال نشده است، گفت:‌ مردم گران‌فروشی نان را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا با نانوایان متخلف برخورد جدی شود.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در واکنش به انتشار برخی اخبار پیرامون افزایش قیمت نان در برخی استان‌ها، تاکید کرد: در دولت چیزی با عنوان افزایش قیمت نان نداشتیم.

محمد علی‌مهری، معاون اقتصادی استاندار تهران هم درباره برخی شایعات پیرامون افزایش قیمت نان در برخی استان‌ها در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها اعلام کرد: در استان تهران قیمت نان هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته است و قیمت همان قیمت ثابت و مصوب قبلی است.

وی متذکر شد: برای افزایش قیمت نان فعلا هیچ‌گونه برنامه‌ای در دستور کار استانداری تهران وجود ندارد.

این در شرایطی است که برخی گزارش‌ها، از گرانی نان در ۱۳ استان حکایت دارد. همچنین در خبرها به نقل از سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان آمده که اختیار تغییر قیمت نان به استان‌ها واگذار شده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی