|

علی مطهری اعلام کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه من خواهد بود

علی مطهری اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات 1400، ظریف را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

علی مطهری، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی از جمله افرادی است که برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام کاندیداتوری کرده است. وی به تازگی در گفتگو با یکی از روزنامه‌ها، دیدگاه‌هایش درباره مسائل مختلف کشور را تشریح و مواضع خود را اعلام کرده است.

ظرف یکی دو ماه آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود

مطهری در بخشی از این مصاحبه درباره برجام و آینده آن گفته است: «درباره برجام معتقدم که رفتن ترامپ و آمدن بایدن واقعا نعمتی بود و به نفع ماست و شخصا معتقدم بایدن مصمم است که به برجام برگردد اما موانع داخلی در کنگره دارد، فشار از طرف اسرائیل هم وجود دارد و مایل نیستند که برجام زنده شود، در داخل ایران هم عده‌ای نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد و علامت‌هایی می‌دهند که این کار انجام نشود، همه این موانع باید از بین برود. اما معتقدم بالاخره ظرف یکی دو ماه آینده به تدریج تحریم‌ها برداشته می‌شود و دو طرف به صورت گام به گام به سمت برجام حرکت می‌کنند.»

همچنین علی مطهری با اشاره به این‌که یکی از اولویت‌های سیاست‌های خارجی کشور باید نزدیکی به کشورهای همسایه باشد، تاکید کرده است: «سیاست خارجی ما در 7-8 سال اخیر درباره کشورهای همسایه و عربی و اسلامی خوب نبوده و در حدی که باید باشد، نیست. ما باید این‌ها را به دوست خودمان تبدیل کنیم و نباید بترسانیم. ما در واقع عربستان و امارات را ترساندیم و به نوعی در دامان اسرائیل انداختیم، کارهای زشتی هم مثل حمله به سفارت عربستان داشتیم... ما باید دنیای اسلام را علیه اسرائیل بسیج کنیم.»

البته این نماینده سابقه مجلس، گزینه مورد نظرش برای وزارت امور خارجه را در صورت پیروزی در انتخابات رییس جمهوری 1400، محمدجواد ظریف عنوان کرده و اضافه کرده که ظریف برای این پست، فرد بسیار مناسبی است.

نائب رییس سابق مجلس در توضیح دیدگاهایش در حوزه فرهنگی به ویژه در زمینه‌هایی مانند حجاب و گشت ارشاد هم گفته است: « من معتقدم مسائل فرهنگی چه حجاب باشد و چه فیلم سینمایی و... نمی‌تواند کاملا رها و بدون نظارت باشد، از طرف دیگر هم من اعتقادی به سخت‌گیری زیاد ندارم. در درجه اول دولت موظف است که در محیط‌های کاری خودش روی این مسئله نظارت کند. در خیابان هم در همین حد که منجر به برهنگی نشود باید یک نظارتی داشته باشیم ولی این‌که یک خانم حجابش کامل نیست، نمی‌شود این‌ها را سخت‌گیری کرد. همان‌طور که الان هم هست و خیلی از خانم‌ها حجاب کامل ندارند و حکومت هم کاری ندارد.»

قرار نیست به نفع لاریجانی انصراف بدهم

همچنین مطهری در واکنش به شایعات مطرح شده درباره این‌که وی با توجه به نزدیکی و نسبت خویشاندوی خود با علی لاریجانی، در نهایت در انتخابات 1400 به نفع رییس سابق مجلس کنار می‌کشد، تاکید کرده است: «این حرف اصلا درست نیست و دلیل اصلی‌اش این است که اصلا ایشان خبر نداشت من اعلام کاندیداتوری کردم. من هم چنین برنامه‌ای ندارم. اصلا این طور نیست که نقشه‌ای باشد و بخواهم به نفع ایشان کنار بروم.»

علی مطهری، بعد از اعلام کاندیداتوری خود در مصاحبه‌ای دیگر هم محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی را نامزدهایی نامناسب برای ریاست جمهوری دانسته و با اشاره به احتمال کاندیداتوری آیت‌الله رییسی در انتخابات رییس جمهوری آتی، گفته بود: «من با رییس جمهور شدن یک شخص روحانی مخالفم مگر اضطراراً. به ویژه آن‌که تز شهید مطهری همین بود و امام خمینی هم در ابتدا چنین نظری داشتند؛ بعد با شرایطی که به وجود آمد مجبور شدند با ریاست جمهوری آقای خامنه‌ای موافقت کنند و تازه ریاست جمهوری در آن زمان یک مقام تشریفاتی بود و نخست وزیری مقام اجرایی بود.»                    

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی