|

علت درگذشت عبدالله مقری خواننده مشهور افغان+ بیوگرافی

درگذشت عبدالله مقری

عبدالله مقری، آوازخوان حماسی افغانستانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.

لینک کوتاه کپی شد

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کرد که عبدالله مقری آوازخوان مشهور در اثر بیماری کرونا دریکی از بیمارستان های خصوصی کابل درگذشت.

در این نوشته آمده است که عبدالله مقری در سال‌های شصت به موسیقی رو آورد و با استعداد ویژه، علاقه، پشت کار و تلاش خستگی نا پذیری که داشت، به زودی به شهرت و محبوبیت رسید.

این وزارت می افزاید که مقری در آهنگ‌هایش بیشتر دردهای کشور جنگ زده و مصائب مردم را بیان می‌کرد و در هر یکی از ترانه‌ها و آهنگ‌های حماسی و وطنی او، عشق و محبتش با مردم و کشورش طنین انداز بود.

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان مرگ او در عرصه موسیقی افغانستان یک ضایعه می خواند.

اما عبدالله مقری که بود؟

عبدالله مقری جایگاه ویژه‌ای در میان آوازخوانان افغانستان داشت و نامش بیشتر به ترانه‌های میهنی و محلی کشور گره خورده است.

گفتنی است که بیش‌ترین ترانه‌های عبدالله مقری به زبان پشتو است و صد‌ها نوار صوتی و ویدویوهای صوتی- تصویری از او به ثبت رسیده است که در ۲۴ ساعت دست‌کم یک‌بار به خواست علاقمندانش در رسانه‌های داخلی افغانستان پخش می‌شود.

علت درگذشت عبدالله مقری

گفته می‌شود که او از استان غزنی، روستای مقر بود و به همین دلیل تخلص‌خود را مقری برگزیده گذاشته بود و به همین نام در افغانستان و بیرون از آن در میان علاقه‌مندانش شهرت داشت و یاد می‌شد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی