|

رسول دانیال زاده یکی از 11 بدهکار بانکی که همتی تحویل رئیسی داد کیست؟

رسول دانیال زاده

رسول دانیال زاده یکی از 11 ابر بدهکار بانکی که توسط همتی در مناظره افشا شد.

لینک کوتاه کپی شد

رسول دانیال زاده یکی از 11 بدهکار بانکی که نامزد انتخابات1400 در مناظره روز گذشته به رئیسی تحویل داده بود.

HJSRwLCDQrUW

 

رسول دانیال زاده

اولین ابر بدهکار بانکی در لیست همتی، دانیال زاده است. آبان ۱۳۹۸ وقتی قوه قضاییه خبر استرداد رسول دانیال زاده از آلمان به ایران را منتشر می‌کرد، کسی باور نمی‌کرد که بالاخره اینترپل در یک پرونده با ایران همکاری کرده است؛ چه آنکه معمولا فراریان از ایران توسط اینترپل به کشور تحویل داده نمی‌شدند. دادستان تهران درباره او توضیح داده که از دهه هفتاد ابتدا نفوذ خود را بر یک شعبه بانک (بانک ملی شعبه فردوسی تهران) آغاز کرد و هر آنچه می‌خواست و از طریق همین شعبه انجام می‌داد؛ بدون ضمانت وام و ال‌سی می‌گرفت و با همین وام‌های کلان کارخانه می‌خرید و برج‌سازی می‌کرد و به واسطه همین کار با مدیران دولتی آشنا شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر افشا کرده که دانیال‌زاده از طریق خیریه پولشویی می‌کرده و با همین پوشش خانه ۱۶ میلیارد تومانی در تجریش را به «الف غ» همسر حسین فریدون برادر حسن روحانی هدیه کرده است.

به گفته حاجی دلیگانی این ارتباط آنقدر زیاد بوده که دانیال زاده برای نزدیک شدن بیشتر به مسئولان، چکی به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای مراسم ختم مادر یکی از مسئولان پرداخت کرده است. دلیگانی نامی از این مقام دولتی نیاورده است.

در نهایت، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از علنی شدن موضوع فرار دانیال زاده به صورت رسمی قوه قضاییه اعلام کرد که با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) دانیال زاده در کشور آلمان شناسایی و به کشور بازگردانده شد.

رسول دانیال زاده به جرم تشکیل شبکه ارتشا، و به دلیل آنکه بعد از تشکیل پرونده به کشور بازگشت، با لحاظ تخفیف به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی