|

«دورهمی» جدید مهران مدیری کپی کدام برنامه است؟

کپی دورهمی مهران مدیری

مهران مدیری در اولین قسمت جدید «دورهمی» که در قالب یک مسابقه برگزار می‌شود، به طور رسمی گفت که «جزء به جزء» این برنامه کپی است.

لینک کوتاه کپی شد

مهران مدیری، در واکنش به انتقادهای گذشته که «دورهمی» را کپی یک برنامه هندی می‌دانستند، تاکید کرد این کار، یک امر طبیعی در تلویزیون‌های همه کشورهاست و فصل تازه «دورهمی» هم، جزء به جزء، از روی دست یک برنامه خارجی ساخته شده است.

نخستین قسمت از فصل تازه برنامه «دورهمی»، با اجرا و کارگردانی مهران مدیری، جمعه شب( 21 خرداد) از شبکه نسیم پخش شد.

مهران مدیری: کُپی کردیم، خوب هم کُپی کردیم

مهران مدیری، در بخشی از این برنامه، پذیرفت که شکل تازه «دورهمی» هم، چون فصل‌های گذشته، کپی از یک نمونه خارجی است. او ضمن عادی خواندن این امر در تلویزیون همه کشورها، تاکید کرد: «این برنامه ما هم، جزء به جزء، کپی یک کار خارجی است. البته سعی کردیم خیلی خوب کپی کنیم و کپی درجه یک داشته باشیم.»

ساخت نسخه مشابه در پنج کشور دنیا

با شروع فصل پنجم «دورهمی»، مهران مدیری اعلام کرد که فرمت مسابقه‌‌ این برنامه به مانند بیشتر مسابقه‌ها و برنامه‌ها برگرفته از یک برنامه خارجی است، مدیری گفت که تلاش شده کپی با کیفیتی از این برنامه ارائه شود، اما برنامه الگوی مسابقه دورهمی چی است؟

به نقل از سینمادیلی بخش اول این مسابقه که یک مسابقه اطلاعات عمومی ساده شبیه سایر برنامه‌های اطلاعات عمومی معمول است، اما بخش دوم که بخش روبات نامیده می‌شود برداشتی از مجموعه مسابقه «سامورایی ذهنی» یا «mental samurai» ساخته شبکه fox است. این مسابقه که راب لو بازیگر سریال «بال غربی» اجرای آن را برعهده دارد از مارچ 2019 در این شبکه پخش شده و پخش فصل دومش به دلیل شیوع کرونا به می سال 2021 موکول شده است. در تفاوت با دورهمی، «سامورایی ذهنی» بیشتر بر توانایی و قدرت‌های ذهن مثل حافظه، قدرت حل مسئله و دانش متمرکز است ولی فصل جدید «دورهمی» تمرکز خود را روی مسائل فرهنگی و ادبی گذاشته است.

rob-lowe-mental-samurai-fox

همچنین نسخه بین‌المللی این مجموعه هم در 5 کشور ساخته و پخش شده از جمله نسخه اماراتی که در شبکه دبی تی‌وی پخش می‌شود و علاوه بر این دو نسخه، نسخه‌هایی در شیلی، کلمبیا، فنلاند و پرتغال هم از این برنامه ساخته شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها