|

۳۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در خوزستان پرونده سلامت دارند

با این افراد تماس گرفته خواهد شد و از آنها دعوت می‌شود به نزدیک ترین مرکز بهداشت مراجعه کرده تا واکسینه شوند.

لینک کوتاه کپی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ٣١ هزار نفر در حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز و چهار هزار نفر در حوزه سایر دانشگاه های علوم پزشکی استان پرونده سلامت داشته و واکسینه می شوند. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان شامگاه یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: واکسیناسیون بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند از روز یکشنبه شروع شده و تا چند روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: واکسیناسیون بیماران سرطانی به صورت فراخوان عمومی نیست بلکه با مدارکی که در اختیار داریم، برای تزریق واکسن با این بیماران تماس می گیریم. رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه واکسیناسیون بیماران خاص از ۲ روز پیش شروع شده است گفت: بیماران ام‌ اس، تالاسمی ماژور، هموفیلی و دیالیزی جزو بیماران خاص به شمار می روند.

واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از روز ششم اردیبهشت

ابول نژادیان گفت: از روز دوشنبه ششم اردیبهشت واکسیناسیون افراد بالای ٨٠ سال در مراکز بهداشت استان شروع خواهد شد که لازم است این افراد هنگام مراجعه، کارت ملی خود را به همراه داشته باشند. وی با اشاره به اینکه همه افراد بالای ۸۰ سال در خانه های بهداشت پرونده الکترونیکی سلامت دارند افزود: با این افراد ابتدا تماس گرفته خواهد شد و از آنها دعوت می‌شود به نزدیک ترین مرکز بهداشت مراجعه کرده تا واکسینه شوند. قطعا ظرف چند روز به همه این افراد واکسن تزریق می شود.

شماره تماس افراد بالای ۸۰ سال در مراکز بهداشت موجود است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سامانه علوم پزشکی استان به سامانه ثبت احوال متصل بوده و شماره تماس افراد بالای ۸۰ سال در مراکز بهداشت موجود است لذا از شهروندان تقاضا دارم از حضور در مراکز خودداری کنند. وی  افزود: در مورد برخی از شهروندان که پرونده سلامت برای تشکیل نشده اما نامشان در سامانه وجود دارد نیز با آنها تماس گرفته خواهد شد تا علاوه بر تکمیل پرونده‌ خود، واکسینه شوند. بر اساس رنگ بندی وزارت بهداشت هفت شهرستان خوزستان قرمز و ۱۵ شهرستان نارنجی هستند.

منبع: ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها