|

تزریق نخستین دُز واکسن انستیتو پاستور ایران

مرحله اول و دوم آزمایش بالینی واکسن مشترک کوبا و ایران با موفقیت انجام شد. این واکسن تولید مشترک تا ماه آینده توزیع خواهد می شود.

لینک کوتاه کپی شد
در این مرحله پیش بینی شده جمعیتی حدود ۲۴ هزار داوطلب در شهر‌های ساری، بابل، زنجان، همدان، اصفهان، یزد، کرمان و بندرعباس واکسنه شوند. مرحله اول و دوم آزمایش بالینی واکسن مشترک کوبا و ایران با موفقیت انجام شد. به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران این واکسن تولید مشترک تا ماه آینده در کشور توزیع خواهد شد.

مرحله دوم واکسیناسیون عمومی کرونا از فردا آغاز می‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فردا در آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در کشور واکسن فقط به افراد ۸۰ سال به بالا تزریق می‌شود. دکتر رئیسی افزود: هیچ گونه مراجعه حضوری برای ثبت نام در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا وجود ندارد؛ فقط از طریق تلفن و مرکز بهداشت با فرد تماس گرفته و در روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا دعوت می‌شود.
 
معاون وزیر بهداشت درخصوص کسانی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند گفت: مقرر شده دانشگاه‌های علوم پزشکی شماره تلفنی را از ۱۱ اردیبهشت اعلام کنند تا افراد ۸۰ سال به بالا با آن شماره تماس گرفته و اطلاعات خود را اعلام کنند. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در شبکه بهداشت رایگان است، افزود: برای ثبت نام دیگر گروه‌های سنی نیز از هفته آینده سایت ((Salamat.gov.ir)) فعال می‌شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها