|

حمله نظامی

حمله دوباره آمریکایی ها به مواضع نیروهای عراقی

چند روز پس از دستور جو بایدن برای اولین حمله هوایی خود در سوریه، موشک های چندگانه به یک پایگاه هوایی در عراق، برخورد کردند.

لینک کوتاه کپی شد

دو منبع امنیتی تایید کردند که در آخرین حمله به نیرو های آمریکایی در این کشور، حداقل ده موشک در پایگاه هوایی عین الاسد عراق فرود آمده که میزبان نیروهای عراقی نیز است و همچنین در این باره، تا کنون هیچ تلفاتی گزارش نشده و هنوز مشخص نشده که چه کسی عامل این حمله در روز سه شنبه بوده است. 

این دومین حمله موشکی عراق در این ماه بود که روز قبل از سفر پاپ فرانسیس به این کشور اتفاق افتاد و در واقع این نخستین باری بود که پاپ به این کشور سفر می کرد. 

پیش از این واقعه نیز یک مقام فرماندهی عملیاتی بغداد به خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که حدود 13 موشک از محلی در 8 کیلومتری پایگاه هوایی به سمت آنان پرتاب شده است. 

پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار غربی واقع شده و دومین پایگاه بزرگ هوایی است که در زمان اشغال عراق، توسط آمریکا در بین سال های 2033 تا 2011 تاسیس شده است.

در این باره یک منبع امنیتی در عراق و یک مقام دولتی که تمایلی به فاش شدن نام این پایگاه نداشتند، اعلام کردند که این موشک ها از منطقه بایدار، شهرغربی بغداد پرتاب شده اند و به علاوه این پایگاه در روز گذشته نیز مورد حمله شبه نظامیان داعش قرار گرفت.

این حمله موشکی در واقع تنها چند روز پس از اولین حمله هوایی بایدن به یک منطقه شبه نظامی در همسایگی سوریه انجام شد که همچنین 22 تن کشته را نیز بر جای گذاشت.

NINTCHDBPICT000325042743

به نظر می رسد که ایالت متحده این حمله موشکی را به تلافی حمله موشکی15  فوریه به پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بین المللی اربیل ترتیب داده است. در آن حمله، تیراندازی موشکی در محوطه فرودگاه بین المللی اربیل و مناطق مسکونی شهر، به وقوع پیوست که طی آن یک پیمانکار غیر آمریکایی و تعداد زیادی پیمانکار آمریکایی و اعضایی از غیر نظامیان عراقی، کشته شدند.

ایالت متحده هنوزبه طور قطع از یک گروه خاص به عنوان عامل این خشونت ها نام نبرده اما دولت به روشنی می داند که کدام منطقه را باید مقصر بداند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز در این باره گفت: " نیرو های ارتش آمریکا به دستور رئیس جمهور بایدن، حملات هوایی خود را علیه زیرساخت های مورداستفاده گروه های شبه نظلمی در شرق سوریه انجام دادند".

کربی همچنین اظهار کرد که بایدن پس از مشورت با متحدان ایالت متحده، از جمله شرکای ائتلاف، دستور حمله به آل بو کمال را صادر کرده و در این راستا نیز گفت: " آمریکا این حمله را در پاسخ به حملات اخیر دشمنان این کشور علیه پرسنل آمریکایی و ائنلاف در عراق و به علاوه تهدید های مداوم عیله مقامات این کشور، انجام داده است و هدف رئیس جمهور بایدن نیزبدون شک محافظت از مقامات و پرسنل آمریکایی است اما در این باره باید بگویم که هدف اصلی ما تنها تنزل کلی اوضاع در شرق سوریه و عراق بود". 

وی به علاوه فاش کرد که این حمله چندین تاسیسات را در یک منطقه کنترل مرزی که تعدادی از گروه های شبه نظامی از جمله کتائیب حزب الله (KH) و کتائیب سید الشهدا (KSS) از آن استفاده می کردند را از بین برده است. 

NINTCHDBPICT000552532406-1

NINTCHDBPICT000635521044

NINTCHDBPICT000172225181NINTCHDBPICT000639403041

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها