|

اعتبار سایت ویکی اف ایکس WikiFx در هاله‌ای از ابهام!

اعتبار سایت ویکی اف ایکس WikiFx در هاله‌ای از ابهام!

با شواهد منتشر شده از اتفاقات پشت پرده، اعتبار رتبه بندی‌های ویکی اف ایکس با تردید مواجه شده و دیگر نمی‌توان WikiFX را پلتفرمی معتبر دانست.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از چالش‌هایی که تریدرهای فعال در بازار فارکس با آن مواجه هستند، پیدا کردن بروکر مناسب است. تریدرها از روش‌های متفاوتی برای بررسی بروکرهای متفاوت استفاده می‌کنند که یکی از این روش‌ها استفاده از اطلاعات موجود در ویکی اف ایکس است. اما با توجه به اطلاعات منتشر شده، آیا اعتبارسنجی بروکرهای فارکس در WikiFX معتبر است؟ این اطلاعات نشان می‌دهد که در پشت پرده این پلتفرم اتفاقاتی در حال وقوع است و باید به رتبه بندی بروکرهای فارکس در این پلتفرم شک داشت.

معرفی سایت ویکی اف ایکس (WikiFX) و پشت پرده‌های آن

وب‌سایت ویکی اف ایکس (WikiFX) با بررسی بروکرهای متفاوت توانست به شهرتی جهانی برسد. هدفی که این پلتفرم برای خود مشخص کرده بود، بررسی ساده‌تر بروکرهای متفاوت برای انتخاب بهترین و ایمن‌ترین بروکر به آسان‌ترین روش بود. آن‌ها قصد داشتند با بررسی موارد فنی و معاملاتی بروکرهای متفاوت، بررسی مقررات، استعلام مجوزهای فعالیت، ارزیابی میزان اعتبار، بررسی تخلفات انجام شده و بسیاری موارد دیگر، بهترین بروکرهای فارکس را به کاربران خود معرفی کنند.

بسیاری از ویکی اف ایکس به عنوان ویکی پدیای بازارهای مالی یاد می‌کنند؛ اما این‌ها تمام ماجرا نیستند. اطلاعات منتشر شده و شواهد موجود نشان می‌دهد که در پشت پرده اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است و این پلتفرم از هدف‌ اصلی خود بسیار دور شده است. شواهد حاکی از آن است که این پلتفرم در پشت پرده، در رتبه بندی بروکرهای فارکس دست می‌برد و با دریافت هزینه رتبه آن‌ها را بالاتر می‌برد.

ویکی اف ایکس چگونه بروکرهای فارکس را رتبه‌بندی می‌کند؟

بر اساس بیانات مسئولان پلتفرم ویکی اف ایکس، این مجموعه برای رتبه بندی بروکرهای فارکس عوامل متفاوت را در نظر می‌گیرد و پس از آن با استفاده از الگوریتم‌هایی پیچیده نتیجه نهایی را به صورت امتیاز منتشر می‌کند. از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در رتبه بندی بروکرهای فارکس در WikiFX می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- مجوزها و مقررات

بررسی دقیق مجوزهای بروکرهای متفاوت و مقایسه آن با مقررات بین‌المللی و محلی بخشی از امتیازات یک بروکر را تشکیل می‌دهد.

2- سابقه و شهرت

سابقه و شهرت بروکرها مورد دیگری است که در امتیاز آن‌ها در این پلتفرم تأثیر می‌گذارد. فعالیت مناسب، عدم وجود مشکلات، نظرات کاربران و چندین عامل دیگر در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

3- میزان امنیت

میزان امنیت پلتفرم‌های معاملاتی یک بروکر، روش‌های احراز هویت، اقدامات امنیتی بروکر برای محافظت از دارایی‌های کاربران و بررسی هک شدن حساب‌ها در گذشته در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

4- شرایط معاملاتی

بررسی شرایط معاملاتی مانند میزان اسپردها، کمیسیون‌ها، لورج، تعداد دارایی‌های قابل معامله و بسیاری شرایط معاملاتی دیگر در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند تا امتیاز هر بروکر در این بخش مشخص شود.

5- پشتیبانی مشتریان

کیفیت پاسخگویی به کاربران ماند سرعت پاسخگویی، تنوع روش‌های ارتباطی و کیفیت پاسخگویی بخش دیگری از امتیازات یک بروکر را تشکیل می‌دهند.

6- فعالیت‌های رسانه‌ای و نظرات کاربران

فعالیت بروکرها در شبکه‌های اجتماعی متفاوت، نظرات کاربران در این شبکه‌های اجتماعی و موارد مشابه بخش دیگری است که در امتیاز بروکرها تاثیر می‌گذارد. پس از بررسی تمام بخش‌های گفته شده، الگوریتم‌های این پلتفرم عوامل را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و به بروکرها امتیازی می‌دهند. این امتیاز را باید اساس رتبه بندی بروکرهای فارکس در WikiFX دانست.

بررسی تخلف‌ها و کلاهبرداری‌های بروکرها

در پلتفرم WikiFX بخشی با نام Exposure وجود دارد که در آن اقدام به افشاگری در خصوص تخلفات و کلاهبرداری‌های بروکرهای متفاوت می‌کنند. در این بخش می‌توان تخلفات و کلاهبرداری‌های بروکرهای متفاوت را با سند و مدرک مشاهده کرد. وجود این بخش یکی از دلایلی است که باعث شده کاربران به آن اعتماد کنند. زیرا علاوه بر افشاری حقایق، انتشار مدارک باعث شده تا بسیاری از بروکرها مجبور به پاسخگویی در خصوص تخلفات خود باشند و کاربران با احتیاط بیشتری در این بروکرها فعالیت کنند. همچنین در صورتی که بروکر پاسخ مناسبی به مدارک افشا شده ندهد، از امتیاز آن بروکر در این پلتفرم کاسته می‌شود و رتبه بروکر متخلف کاهش پیدا می‌کند.

معیارهای WikiFX برای رتبه‌بندی بروکرها

ویکی اف اکس ادعا می‌کند که برای رتبه بروکرهای فارکس به پنج معیار اصلی توجه می‌کند و تمام رتبه‌بندی‌ها بر اساس این معیارها انجام شده است. این معیارها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • مجوز ثبت
  • رگولاتوری
  • شاخص کسب و کار
  • نرم افزارها و پلتفرم معاملاتی
  • میزان ریسک فعالیت

مسئولان این پلتفرم ادعا دارند که تنها پس از بررسی دقیق و فنی و انجام استعلام‌های لازم امتیاز بروکرهای متفاوت را مشخص می‌کنند و بر اساس میزان امتیاز آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند.

آیا به اعتبارسنجی بروکرهای فارکس در سایت WikiFX می‌توان اعتماد کرد؟

حال پس از مطالعه مطالب گفته شده و اطلاعات منتشر شده یک سوال در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفته است؛ آیا می‌توان به اطلاعات ویکی اف ایکس اعتماد کرد؟

در ظاهر این پلتفرم را باید مرجعی معتبر برای بررسی و اعتبار سنجی بروکرهای فارکس دانست اما واقعیت کاملاً متفاوت است. در مدارک منتشر شده می‌توان مشاهده کرد که با خرید تبلیغات امکان ثبت اطلاعات درخواستی برای بروکرها امکان‌پذیر است. همین امر اصل بی طرفی و بررسی واقعی را زیر سؤال می‌برد و اعتبار خود WikiFX زیر سؤال می‌رود. درست است که دریافت هزینه برای انجام تبلیغات موردی قانونی و مشخص است اما زمانی که این هزینه‌ها در رتبه‌بندی و میزان اعتبار یک بروکر نقش داشته باشد، باعث خواهد شد که دیگر نتوان به گزارش‌ها و امتیازهای این پلتفرم اعتماد کرد.

حتی برخی گزارش‌ها به موارد بیشتر و نامناسب‌تری اشاره می‌کنند. این گزارش‌ها حاکی از آن است که در صورت عدم خرید بسته‌های پیشنهادی توسط این پلتفرم، گزارش‌های منفی برای بروکرهایی که این کار را نکرده‌اند، منتشر می‌شود و این پلتفرم از میزان امتیاز آن‌ها کم می‌کند. بد نیست بدانید که هزینه‌ای که این پلتفرم از بروکرهای متفاوت درخواست می‌کند از 1600 دلار در ماه به بالا است.

با بررسی دقیق‌تر اطلاعات منتشر شده می‌توان مشاهده کرد که این پلتفرم برای لول C خود 1600 دلار در ماه، برای لول B خود 2240 دلار در ماه و برای لول A خود 3200 دلار در ماه از بروکرها درخواست می‌کند. پس از پرداخت هزینه توسط بروکرها امتیازات آن‌ها بالاتر می‌رود و رتبه‌های بهتری به دست می‌آورند.

جمع‌بندی

پلتفرم ویکی اف ایکس فعالیت خود را با هدف اعتبار سنجی و رتبه بندی بروکرهای فارکس با هدف ساده‌تر کردن فرایند انتخاب بروکرها توسط تریدرها را آغاز کرد؛ اما هرچند شواهد نشان می‌دهد که این پلتفرم نسبتا محبوب در جهان، اصل بی طرفی را در رتبه‌بندی‌های خود رعایت نمی‌کند و با دریافت هزینه از بروکرها، رتبه آن‌ها را بهبود می‌بخشد. همین امر سبب شده تا دیگر نتوان از آن به عنوان پلتفرمی معتبر یاد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها