|

اگر در برجام توافق نمی کنید حداقل آتش بس کنید!

مسعود نیلی، مشاور حسن روحانی پیشنهاد معناداری را در رابطه با برجام و تعامل با جهان در شرایط تحریم‌های فلج‌کننده ایران مطرح کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

مسعود نیلی، تحلیلگر ارشد اقتصادی و مشاور حسن روحانی در دولت تدبیر و امید پیشنهاد معناداری را در رابطه با برجام و تعامل با جهان در شرایط تحریم‌های فلج‌کننده ایران مطرح کرده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از برترین ها؛ مسعود نیلی گفته است:بدون اصلاح روابط خارجی، اصلاحات اقتصادی صرفاً یک فرآیند پرهزینه و مستهلک‌کننده اجتماعی و سیاسی است.

برای اصلاحات پایدار اگر نمی‌توان طی یک سال به توافق دست پیدا کرد حداقل باید به گزینه آتش‌بس رسید.

تحریم در ایران صرفاً یک محدودیت ثابت نبوده، بلکه ما دائم با شوک‌های تحریمی مواجهیم.

در شرایطی که کسری بودجه پایدار و ناترازی سیستماتیک نظام بانکی وجود دارد، به نظر نمی رسد که نرخ رشد نقدینگی کمتر از 30درصد یک هدف واقع بینانه باشد. در شرایط رشد بالای نقدینگی و در صورت تداوم حملات تحریمی (دقت کنید که نمی گویم تحریم، بلکه می گویم حملات تحریمی) جهش های نرخ ارز همچنان ادامه پیدا می کند و نرخ ارز همچنان متغیر پیشتاز متلاطم کننده اقتصاد کلان کشور خواهد بود.

کمترین خواسته اقتصاد از دستگاه دیپلماسی و روابط خارجی کشور آتش‌بسی است که تحریم را رفع نمی‌کند، اما حملات تحریمی را منتفی می‌کند و اثر تحریم در همین سطح می‌ماند و دینامیک آن متوقف می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها