|

راحت‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری کدامند؟

بدلیل اوضاع معیشتی و اقتصادی مهاجران، کار و مهاجرت همواره دغدغه بسیاری از مهاجران بوده و می باشد. در این بین انتخاب راحت ترین گزینه برای…

لینک کوتاه کپی شد

مهاجرت کاری برای بسیاری از افراد به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مالی شناخته می‌شود که علاوه بر شرایط و موقعیت خود آنها، بر زندگی اطرافیان و به ویژه خانواده نیز بسیار تاثیرگذار است. کشور مقصدی که برای مهاجرت کاری انتخاب می‌شود؛ اهمیت بسیار زیادی دارد چون افراد باید بتوانند در شرایط مناسب زندگی کنند و آینده خوبی برای خود به ارمغان بیاورند.

کانادا را می‌توان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان در نظر گرفت؛ اما بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری به شمار آیند. شما باید با توجه به شرایط و موقعیتی که دارید؛ بهترین کشور برای کار و درآمد بالا را انتخاب کنید تا در آینده با مشکل خاصی مواجه نشوید.

شرایط مهاجرت کاری

بسیاری از کشورهای اروپایی با مشکل کمبود شدید نیرو کار حرفه‌ای روبه‌رو هستند و به همین علت، هر ساله بسیاری از کارفرماهای این کشورها تعدادی جاب آفر برای کارمندان فعال در این حوزه‌ها در سر‌‌تاسر جهان ارسال می‌کنند تا بتوانند این کمبود نیرو کار را تا حدی جبران کنند. تعداد زیادی از کشورهای خارج از اروپا نظیر کانادا و استرالیا نیز با این مشکل مواجه هستند.

بهترین روش برای مهاجرت کاری این است که از سمت یک کارفرما معتبر در کشور مقصد، جاب آفر دریافت کنید تا از این طریق بتوانید برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایید و مسیر مهاجرتی نسبتا راحتی داشته باشید. در غیر این صورت، باید ویزای جست و جو کار دریافت کنید که مدت اعتبار محدودی دارد و در اکثر کشورها قابل تمدید نیست. از طریق این ویزا، شما فرصت دارید که در طول مدت اقامت خود در کشور مقصد به دنبال شغل مورد‌نظر خود باشید.

نام کشور

تعداد مهاجران ایرانی

حداقل درآمد در سال

کانادا

400 هزار نفر

45072 دلار کانادا

آلمان

123400 نفر

49906 یورو

استرالیا

71 هزار نفر

59285 دلار

اتریش

120 هزار نفر

41510 یورو

انگلستان

300 هزار نفر

29 هزار پوند

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

بسیاری از کشورها دچار کمبود نیرو متخصص در برخی از رشته‌های شغلی هستند؛ در نتیجه، می‌توان گفت که بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان، کشوری است که در رشته تخصصی شما به دنبال نیرو متخصص می‌گردد. به طور مثال، پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا و آلمان با کمبود پرستار مواجه شدند؛ این کمبود هنوز هم ادامه دارد و به همین علت، هر ساله جاب آفر‌های بی‌شماری از سمت این کشورها توسط پرستاران بین‌المللی دریافت می‌شود.

انتخاب راحت ترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری به کانادا

دو راه برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که یکی از آنها، دریافت جاب آفر معتبر از سمت کارفرما کانادایی است؛ اما شما می‌توانید از طریق ویزای اسکیل ورکر نیز اقدام کنید که بر اساس سیستم امتیازبندی به افراد تعلق می‌گیرد. برای دریافت این ویزا باید شرایط خاصی داشته باشید که به عنوان برخی از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل مدرک کاردانی در رشته مرتبط با شغل مورد‌نظر
  • حداقل 3 سال سابقه کار
  • متقاضیان ترجیحا کمتر از 35 سال باشند
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5

البته این موارد تنها برخی از شرایط دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا هستند. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره رایگان مهاجرت با گروه حقوقی بیات، از جزئیات این طرح به طور کامل اطلاع پیدا کنید.

مهاجرت کاری به آلمان

برای پیدا کردن کار در کشور آلمان می‌توانید از ویزای جست و جو کار استفاده کنید که تنها 6 ماه اعتبار دارد. این ویزا تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که سابقه تحصیلی یا کاری مرتبط داشته باشند. شما می‌توانید با داشتن سابقه کاری طولانی یا مدرک مرتبط با شغل خود، شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در آلمان داشته باشید. همچنین داشتن مدرک زبان انگلیسی و تسلط به زبان آلمانی نیز می‌توانند امتیاز شما را افزایش دهند.

آلمان علاوه بر دسترسی عالی به کشور های اروپایی دارای اقتصادی فعال و رو به رشد می باشد

مهاجرت کاری به استرالیا

اخذ ویزای کاری استرالیا شرایط سخت‌تری نسبت به سایر کشورها دارد. برای دریافت ویزای کاری این کشور، شما باید حداقل 65 تا 70 امتیاز دریافت کنید که بر اساس سن، میزان تحصیلات، میزان سابقه کاری مرتبط و مدرک زبان به شما تعلق می‌گیرد. انواع مختلفی از ویزای اسکیل ورکر استرالیا وجود دارند که دریافت هر یک از آنها با توجه به شرایط خاصی امکان‌پذیر است.

برای دریافت ویزای کاری subclass 190 و subclass 491 افراد باید توسط استان یا ایالتی خاصی در استرالیا نامزد شوند تا این ویزا به آنها تعلق بگیرد؛ البته متقاضیانی که اقوامشان در استرالیا هستند نیز واجد دریافت subclass 491 می‌شوند. سایر متقاضیان باید برای دریافت ویزای اسکیل ورکر subclass 189 اقدام نمایند تا بتوانند از طریق کار به استرالیا مهاجرت کنند.

مهاجرت کاری به انگلیس

ویزای کاری انگلستان دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت دارد. ویزای کاری کوتاه مدت تا 6 ماه اعتبار دارد و بیشتر به افرادی تعلق می‌گیرد که لازم است تنها برای دوره یا مدت زمان خاص در انگلیس باشند؛ ویزای کاری بلند مدت نیز برای افرادی است که توسط کارفرما بریتانیایی برای دوره‌های چند ساله استخدام می‌شوند. ویزای اسکیل ورکر انگلستان بین 2 تا 5 سال اعتبار دارد که در طول این مدت، باید تحت نظارت کارفرما خود باشید؛ در صورت تغییر کارفرما یا شغل، باید دوباره برای دریافت ویزای کاری انگلیس اقدام کنید.

مهاجرت کاری به اتریش

مهاجرت کاری به اتریش، فرصتی طلایی برای متخصصان و حرفه‌ای‌هاست. این کشور اروپایی با اقتصاد پویا و استاندارد بالای زندگی، مقصد بسیاری از مهاجران کاری است. برای اخذ ویزای کاری اتریش، داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای اتریشی الزامی است. همچنین، مدرک زبان آلمانی در سطح B1 به بالا و مدرک تحصیلی مرتبط با شغل موردنظر، از دیگر شرایط مهم برای اخذ ویزای کاری اتریش محسوب می‌شود. علاوه بر این، ارزیابی مدارک تحصیلی و سوابق کاری متقاضی توسط نهادهای ذی‌ربط اتریشی، از مراحل ضروری این پروسه است.

راهنما جامع بهترین کشور برای مهاجرت کاری

به طور دقیق نمی‌توان نام تنها یک کشور را به عنوان راحت‌ترین کشور برای مهاجرت کاری بیان کرد؛ انتخاب این موضوع به صورت کامل به شرایط افراد، سابقه و پوزیشن شغلی آنها بستگی دارد. افراد باید با توجه به کمبود نیرو کار، بهترین کشور برای کار و درآمد بالا را انتخاب کنند. به طور مثال، آلمان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان فعال در رشته‌های صنعتی و مهندسی شناخته می‌شود.

منبع: براساس داده های تخصصی گروه حقوقی بیات

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها