|

جزئیاتی تازه از آیین نامه اجرایی همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گفته داود منظور، همسان سازی به زودی اجرایی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

آیین‌نامه اجرایی همسان سازی حقوق بازنشستگان به ایستگاه آخر رسیده است و در این باره به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، تدوین آیین‌نامه اجرایی نحوه همسان سازی حقوق بازنشستگان در مراحل پایانی قرار دارد و پس از تصویب اجرا خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ در پی انتظار طولانی بازنشستگان و پس از فراز و فرودهای بسیاری که در مسیر تصویب و اجرای همسان سازی حقوق آنها وجود داشت، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، سرانجام از مراحل پایانی اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگی خبر داد که در اندیشه معاصر شرح کامل آن را می خوانید.

جزئیات آیین‌ نامه اجرایی همسان سازی حقوق بازنشستگان

منظور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تدوین آیین‌نامه اجرایی نحوه همسان سازی حقوق بازنشستگان عزیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در مراحل پایانی قرار دارد. پس از تصویب این آیین نامه در هیات دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.»

منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه دیده شده است

منظور روز ۱۲ خرداد ماه سال جاری در نشست خبری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در برنامه هفتم این موضوع دیده شده که طی سه سال اجرایی شود؛ به طوری که در سال اول اجرای (۱۴۰۳) برنامه ۴۰ درصد و در دو سال بعد (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) هر سال ۳۰ درصد انجام شود.

وی افزود: منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی در قانون بودجه با همکاری مجلس منابع آن دیده شده تا این پرداخت‌ها بدون مشکل انجام شود؛ به طوری یک درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع برای آن پیش‌بینی شده است.

منظور ادامه داد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنطیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال انجام است و از ابتدای اول امسال در حقوق بازنشستگان اجرایی و اعمال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم، گفت: در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تامین اجتماعی برای این موضوع پرداخت کند تا همسان سازی اجرایی شود و در حال برگزاری جلسات با تامین اجتماعی هستیم تا نحوه پرداخت این مبلغ نهایی شود.

به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با متناسب سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه موافقت کردند که بر اساس آن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز می رسد.

در نشست علنی۳۰ آبان ماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند الحاقی یک ماده ۲۹ موافقت کردند.

در بندالحاقی یک ماده ۲۹ آمده است:به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصدحقوق و فوق العاده های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین نامه اجرائی این بند به تصویب هیات وزیران می رسد.

کشمکش‌ها برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

منظور پیش از نیز در یک نشست خبری که در ۱۲ خردادماه در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، خاطرنشان کرد: «منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.» و همچنین افزود: «در برنامه هفتم این موضوع دیده شده که طی سه سال اجرایی شود؛ به طوری که در سال اول اجرای برنامه ۴۰ درصد و در دو سال بعد هر سال ۳۰ درصد انجام شود.»

با این وجود پیش‌تر، صولت مرتضوی، وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرده بود که احکام برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده‌اند و باید ابلاغ شوند.

همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود اجرا خواهد شد. تازمانی که آیین نامه تنظیم وابلاغ نشود، تمامی محاسبات افراد در خصوص نحوه همسان سازی ، حدس وگمان است.

سازمان تامین اجتماعی، در پی اطلاع رسانی اخیر خود پیرامون پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه اعلام کرد که فرایند پرداخت حقوق خردادماه مطابق زمان‌بندی قبلی به صورت کامل انجام شده و فرایند پرداخت مابه‌التفاوت فروردین‌ماه از شنبه، دوم تیرماه و بر اساس حروف الفبا انجام خواهد شد.

به گزارش اندیشه معاصر، افزایش سالیانه حقوق مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر سال، پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالیانه از سوی هیئت ‌محترم وزیران و ابلاغ مصوبه مربوطه، اجرایی شده است.

پیش از این حقوق اردیبهشت‌ماه و خردادماه مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌‌اجتماعی، مطابق با افزایش سالانه پرداخت و مقرر شده بود مابه‌التفاوت فروردین‌ماه، بلافاصله پس از اتمام فرایند پرداخت حقوق خردادماه به حساب مستمری‌بگیران این سازمان واریز شود.

بنابر اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی، تاریخ واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان و مستمری بگیران بر اساس حروف الفبا و از تاریخ دوم تا هفتم تیرماه صورت خواهد گرفت. همچنین، حقوق بازنشستگان بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه، کشاورزی، صادرات و پست بانک و همینطور مستمری‌بگیران بنیاد شهید در روز هفتم تیرماه پرداخت خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها