|

چگونه مدل تابلو روان را بفهمیم

تابلو روان یکی از فناوری‌های جدید دنیای دیجیتال است که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

در جهان امروزی کیفیت محصولات، تنها بخشی از موفقیت شما را در کسب و کارتان رقم می‌زند. برای این‌که بتوانید به موفقیتی والاتر در سطوح بالا دست یابید؛ نباید از تبلیغات غافل شوید. تبلیغات امروزه نقش پر رنگی در شناساندن کسب و کار شما به مخاطبان دارد. همین دلیل سبب شده که روش‌های تبلیغاتی پیوسته به روز شوند. تابلو روان یکی از فناوری‌های جدید دنیای دیجیتال است که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند.

این ابزار قدرتمند تبلیغاتی، نگاه مخاطبان را در مقابل خود قفل می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف تابلو دیجیتال و راهکار‌های شناسایی آن‌ها از هم آشنا کنیم.

پروژه تابلو روان سه رنگ

تابلو روان و نقش پر رنگ آن در تبلیغات

شناخته شدن و مشهوریت ارتباط نزدیکی با موفقیت و کسب در آمد دارد. شما نیز به عنوان صاحب کسب و کار باید این نقطه را مد نظر بگیرید. سعی کنید از شیوه‌های مختلفی نگاه مخاطبان را به سوی مغازه خود بیاورید. این کار در نهایت مخاطبان را به مشتریانی وفادار برای شما تبدیل می‌کند. تکنولوژی حتی در صنعت تبلیغات نیز تغییراتی ایجاد کرده است. امروزه بیلبورد و بنر‌های کاغذی کم تر در سطح شهر به چشم می‌خورند.

این بیلبورد‌ها جای خود را به نمایشگر‌های دیجیتال داده اند. برای این‌که بتوانید برتری خود را بین رقبا حفظ کنید نباید از تغییرات عقب بمانید. در بین نمایشگر‌های دیجیتالی مختلف، تابلو روان محبوبیت زیادی دارد. تابلو دیجیتال تنها در یک مدل خاص خلاصه نمی شود و انواع گوناگونی دارد. برای اینکه بتوانید نمونه‌های مختلف نمایشگر سه بعدی تبلیغاتی را از هم تشخیص دهید نکات زیر را به یاد داشته باشید:

توجه به اجزای سازنده

یکی از نکات مهمی که در فهمیدن مدل تابلو روان به شما کمک می‌کند شناخت اجزای سازنده آن است. وجود تفاوت‌های جزئی در هر یک از این بخش‌ها باعث به وجود آمدن مدل‌های مختلفی از این نمایشگر‌های دیجیتال می‌شود. در حالت کلی اجزای تشکیل دهنده تابلو دیجیتال شامل موارد زیر است:

ماژول تابلو LED

ماژول تابلو روان در واقع نقش پس زمینه را برای لامپ‌های LED ایفا می‌کند. لامپ‌های LED متعدد با فواصل کمی از هم سطح ماژول را می‌پوشانند تا در نهایت تصویری واحد نمایان شود.

کابل‌های دیتا

پخش محتوا از نمایشگر دیجیتال نیاز به اتصالاتی بین سرور مرکزی و ماژول‌ها دارد. کابل‌های دیتا این وظیفه مهم را بر عهده دارند و برنامه‌ها را به سمت ماژول‌ها می‌آورند. وجود هرگونه ایراد در این اتصالات، نمایش محتوا در تابلو دیجیتال را نیز مختل می‌کند.

کابل‌های برق

تامین انرژی الکتریکی نیاز اساسی برای ادامه عملکرد تابلوهای روان به حساب می‌آید. کابل‌های برق مسولیت انتقال برق از منبع تغذیه به سوی ماژول تابلو روان را بر عهده دارند.

منبع تغذیه

تابلو دیجیتال برای انجام فعالیت خود باید جریان برق با ولتاژ مستقیم را دریافت کند. جریان برق شهری به صورت متناوب است و ولتاژ آن پیوسته تغییر می‌یابد. پاور تابلو روان وظیفه تغییر ولتاژ متناوب به مستقیم را بر عهده دارد. منبع تغذیه که به اسم پاور نیز شناخته می‌شود؛ عملکرد صحیح سایر بخش‌ها را نیز تضمین می‌کند. در صورت وجود ایراد در منبع تغذیه، امکان اختلال و از کار افتادن کلی نمایشگر وجود دارد.

کارت کنترل

کارت کنترل یا برد در تابلو روان، اطلاعات ورودی و خروجی را با ماژول مبادله می‌کند. این بخش با داشتن پورت ورودی محتواهای مورد نیاز را از فرمت‌های گوناگون دریافت کرده و به ماژول‌ها برای پخش می‌رسانند.

توجه به رنگ

وجود رنگ و نور از مشخصه‌های اصلی تابلو روان led به حساب می‌آید. شما می‌توانید با شناختن ویژگی هر یک از تابلو‌ها مدل‌های مختلف آن را از هم تفکیک دهید. در حالت کلی می‌توان انواع مختلف تابلو روان را از نظر رنگ در دسته بندی زیر قرار داد:

تابلو روان تک رنگ

یکی از انواع تابلو‌های روان پرکاربرد مربوط به نمونه تک رنگ آن است. برد این نوع نمایشگر‌ها تنها از یک رنگ تشکیل شده و اغلب برای نمایش متن و تصاویر ساده کاربرد دارند. شما با چند ثانیه نگاه به این نمایشگر‌ها می‌توانید مدل آن را از نظر تک رنگ یا چند رنگه بودن تشخیص دهید. تابلو‌های روان تک در رنگ های آبی، سبز، قرمز، بنفش و سفید تولید می‌شوند. این نوع از نمایشگر‌ها در مقایسه با نمونه‌های چند رنگ خود قیمت کم‌تری دارند.

تابلو روان سه رنگ

یکی دیگر از انواع تابلو های روان led تابلو سه رنگ هستند که از رنگ های اصلی RGB(قرمز، سبز،آبی) تشکیل شده است .این تابلو ها می تواند، این سه تا رنگ اصلی یا از ترکیب قرمز وآبی رنگ بنفش را نشان دهد و حتی از ترکیب سبز و قرمز رنگ زرد را هم به نمایش بگذارد.

تابلو روان هفت رنگ

تابلو روان 7 رنگ در هر پیکسل آنها، سه رنگ اصلی بکار رفته است و باز تولید رنگ‌های سبز، زرد، آبی، فیروزه‌ای، بنفش، قرمز و سفیدرا دارد.

تابلو روان چند رنگ یا فول کار

نمایش چند رنگ به صورت همزمان در کنار هم ویژگی اصلی این نوع تابلو‌های روان به حساب می‌آید. در ساختار این نمایشگر‌ها به وضوح می‌توان پیچیدگی را مشاهده کرد. چند رنگه بودن سبب می‌شود که قیمت نهایی این نوع نمایشگر‌ها در مقایسه با نمونه تک رنگ خود بیشتر باشد.

وجود رنگ‌های متعدد در کنار هم جزئیات تصاویر و ویدئو‌ها را به خوبی در این تابلو‌ها نشان می‌دهد. این نمایشگر‌ها به اسم فول کالر نیز شناخته می‌شوند. وجود چندین رنگ در برد این نمایشگر‌ها امکان پخش محتوای ویدیوئی آفلاین را نیز فراهم می‌کند.

قیمت تابلو روان

تابلو های LED روان با خصوصیت‌های منحصر به فردی که دارد؛ امروزه به طور گسترده برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود حرکت در نوشته‌ها و تکرار مداوم آن‌ها عامل مهمی است که توجه افراد را به آن جلب می‌کند. شما با مقایسه قیمت کالاهای مختلف می‌توانید کیفیت محصولات مختلف را تشخیص دهید. برندهای نام آشنا در سطح جهانی معمولا قیمت بالاتری دارند.

یکی از نمونه‌های پرکابرد تابلو دیجیتال در پروژه های مختلف، مدل روز شمار آن به حساب می‌آید. توان مصرفی لامپ‌های موجود در ساختار این نمایشگر پایین‌تر نسبت به سایر نمونه ها است. وجود لامپ‌های led در ساختار این نمایشگرها، قیمت تابلو روان را کم‌تر کرده است.

مدل‌های گوناگون این نمایشگر دیجیتال بر اساس برند و سری ساخت طبقه بندی می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت دیاکو اطلاعات دقیقی از قیمت تابلو روان و مشخصات آن کالا به دست آورید.

تابلو روان با توانایی جذب مخاطب بالا

پخش محتوای رنگی و متحرک نظر افراد را در سنین مختلف به خود جلب می‌کند. از این موضوع می‌توان برای تبلیغ و بازاریابی به خوبی بهره برد. امروزه مدل‌های مختلفی از تابلو روان وجود دارند که به منظور تبلیغات می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. شما با مراجعه به وب سایت دیاکو می‌توانید با مدل‌های گوناگون این نمایشگر‌ها آشنا شوید.

در این وب سایت امکان خرید و اجاره انواع نمایشگرها برای شما فراهم شده است. کارشناسان مجرب این مجموعه نیز برای راهنمایی هرچه بیشتر شما، قبل از خرید مشاوره‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی