|

دیدی پسرای قد بلند چه جذابن؟ / این گیاهان قد بلندم همونقدر خاطرخواه دارن بس که جذابن

یکسری از گیاه ها هستند که قد بلندی دارند و مناسب فضاهایی لوکس طور می باشند، اگر علاقمند به آشنایی با اونها هستید پس با این مطلب همراه شوید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دیگه این روزا دکوراسیون فقط به مبلمان و لوازم اصلی نیست و می بینیم که خیلی از خانومای خوش سلیقه میان و از یکسری آیتم های دیگه مثل گل و گیاه آپارتمانی برای خوشگلاسیون محیط خونشون استفاده می کنن که خب باید بگیم واقعا کار قشنگیه چرا که هم باعث زیباتر شدن هر چه بیشتر خونه میشه و هم اینکه گل ها میتونن تصفیه هوا باشن و خلاصه اینکه همه جور وجود گل تو خونه خوبه. اما گل ها انواع مختلف دارند که خب شما بانوی با سلیقه با مطابق با اونچه که دوست دارید و نیازتونه میتونید انتخاب کنید و از این خوشگلای خدادادی استفاده داشته باشید. یکی هست که دوست داره گل های ظریف نگهداری کنه و چیدمان خونش و روحیه خودش اینجوری میطلبه، اما یکیم هست که دوست داره تا گل و گیاه بلند و قد دار داشته باشه چرا که احتمالا خونه ای بزرگ داره و نیازمند یه گل بزرگ و لاکچری هم هست که بتونه جوابگوی دیگر لوازم لاکچریش باشه. در این مطلب قراره با چند گل آپارتمانی قد بلند آشنا بشیم و از آشنایی باهاشون فیض ببریم.

Untitled (1)

برگ انجیری

مونسترا یا برگ انجیری ها یکی از جذاب ترین فیس ها رو میون گل های آپارتمانی دارند که بهتره قبل از خرید، با انواع مختلفش ابتدا آشنا بشید. اما از قد بلندی اونها اگه بخوایم بگیم باید اشاره کنیم که اونها در یک محیط رشد، بعضی از انواع مونسترا، میتونن حتی تا 3 متر بزرگ بشن، در حالی که برخی دیگر از اونها در ابعاد کوچیکتر رشد دارند. برگ انجیری ها تو محیط طبیعی رشدشون وابستگی به دیگر درختان دارند،چرا که ریشه  های هوایی این گیاه رطوبت و مواد غذایی رو از دیگر گیاهان میتونه تهیه کنه. بنابراین اگر از برگ انجیری ها به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری کنید، حتما باید به فکر تهیه قیم پوشیده از خزه هم برای او باشید.

Untitled

فیکوس بنجامین

بین گل و گیاه ها درشت اندام فیکوس بنجامین نام اشنایی داره که میشه گفت برای اون دست از افرادی که مبتدی هستند و دلشون میخوان یه گیاه قد بلند پرورش بدن اما نمی خوان خیلی هزینه کنن گزینه ای مناسبه. در حالی که اگر به فروشگاه برای خرید فیکوس بزرگ بروید باید هزینه زیادی بدهید، شما می ‌توانید یک فیکوس کوچیکتر با قیمت مناسب و ارتفاع کمتر بخرید و تو زمان کم راحت بزرگش کنید تا قد بلند بشه.

جالبه که بدونید یک گیاه فیکوس تو فصل رشدش میتونه نیم متر رشد داشته باشه و تقریباً تا زمانی که شما اجازه بدید قادر به رشد هست. اگه دیدین گیاه بیش از اندازه رشد کرد و ریشش تو گلدون محدود شد وقت تعویض گلدونشه پس فراموش نکنید چرا که رشد زیاد از حد این گیاه میتونه ریشش رو پوسیده کنه.

بنجامین-500x469

گیاه کروتون

کروتون رنگارنگ قابلیت این رو داره که  به ارتفاع 2.5 متر هم برسد، اما معمولا وقتی تو خونه رشد خونه قدش به نصف این قد گفته شده برسه. اگر برگ های کروتون شما بزرگ بود نشون میده که گیاه در سلامت کامل به سر میبره. رنگ شاداب و رگبرگی چشمگیر این گیاه نشون میده که گیاه نور کافی و غیرمستقیمی که لازم داره رو دریافت میکنه در حالی که اگه رنگ برگاش حالت پریده داشتن یعنی نورش کمه و اگر هم حالت سوختگی گرفت یعنی نورش زیاده.

a4bc337dd8f48e19270ff4e595ee863e

دراسنا پرچمی

دراسنا دها شکل و ابعاد مختلفی دارند که هر کدوم مدل خاص خودشون رو دارند، اما دراسنا پرچمی یکی از محبوب ترین و جذاب ترین گیاهانی هستش مخصوص افرادی که شیفته گیاهان دراماتیک هستند. این گیاه آپارتمانی بزرگ میتونه تا 2.5 متر هم رشد داشته باشه. دراسنا پرچمی دارای برگ های تیز و تنه ‌ای به شکل بید هستش که میتونه یه مکمل خوب برای دکوراسیون محیط های مینیمالیست یا ماکسیمالیست باشه. این گل باید از خشکی دور باشه چرا که تو این حالت نوک و حاشیه برگ ها قهوه ای میشه و برگ ها یه حالت لوله ای طور پیدا می کنن. اگر هم همیشه خیس باشه برگاش زرد میشن و حتی ممکنه بریزن و ریشه پوسیده بشه، پس مراقبش باشید.

Dracaena-Marginata-3-stem-603015cm-in-24cm-pot-1.3M-tall-min1r

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها