|

آخرین خبرها از طرح ساماندهی کارکنان دولت

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تشکیل جلسه رفع ایرادات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در یکشنبه هفته آینده خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت در مجلس ، گفت: طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و در جلسه علنی نیز مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ وی افزود: سپس طرح جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد که شورا و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادات و ابهاماتی نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دولت گرفتند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به دلیل اینکه در ۲ ماه گذشته بررسی لایحه برنامه هفتم در دستورکار مجلس قرار داشت و جلسات کمیسیون‌ها برگزار نشد لذا امکان بررسی ایرادات و ابهامات نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی وجود نداشت، اما هفته گذشته جلسه کارگروه تخصصی که در کمسیون اجتماعی به منظور بررسی طرح مذکور تشکیل شده، آمده برای رفع ایرادات و ابهامات تشکیل شد.

گودرزی اضافه کرد: در این جلسه ۲ ابهام و ایرادات شکلی شورای نگهبان نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دولت بر‌طرف شد اما قرار است در جلسه یکشنبه هفته آینده با حضور کارشناسان شورا و هیئت عالی نظارت مجمع، ایرادات و ابهامات شکلی و محتوایی نسبت به این طرح بر طرف شود.

نماینده درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه یکی از ایرادات مطرح شده داشتن بار مالی برای اجرای طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت است، گفت: احتمالا در جلسه هفته آینده دیگر ایرادات و همچنین موضوع داشتن بار مالی برطرف شود و گزارش کمیسیون درباره این طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • محمد ارسالی در

    صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: این افراد ، عزیزانی هستند که واقعاً شخصیت های بسیار شریف ، بزرگوار و نیازمند حمایت هستند، حمایت در عرصه های اشتغال، ازدواج، مسکن، حمایت از فعالیت های ورزشی، هنری، فرهنگی و آموزش و تربیت فرزندانشان . لازم است مسئولان محترم به این عزیزان توجه ویژه ای کنند و من تقاضا دارم از مسئولان چه در فضای ملی و چه در استان به قوانین حمایت از این عزیزان که یکی اشتغال است توجه کنند و متأسفانه این قوانین اجرا نمی شود و این عزیزان دچار مشکل شده اند و از تمامی خیرین تقاضا دارم در عرصه حمایت از این مجموعه شریف عنایت ویژه ای داشته باشند. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد. کارگران عزیز ما باید امنیت شغلی داشته باشند به ویژه مراکز صنعتی مانند صنعت نفت کارگرانی هستند که به خاطر قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد ها می باشد اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارد، هم حقوق پایین است و هم امنیت شغلی ندارند و به همین خاطر بسیار شرایط سختی برای آن ها است و همیشه اضطراب از بیکاری بعد از دوره اشتغال دارند، حقوق آن ها هم که کافی نیست و به همین خاطر نیاز است مسئولان محترم در رابطه با تبدیل وضعیت کارگران به ویژه صنعت نفت توجه ویژه شود و این عزیزان از این شرایط سخت بیرون بیاورند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها