|

یارانه بگیران بخوانند؛ اضافه شدن کدام دهک‌ ها به طرح کالابرگ قطعی است؟

در حال حاضر 80 درصد از مردم در قالب طرح کالابرگ یارانه تشویقی دریافت می‌کنند که قرار است در روزهای آتی بر تعداد این مشمولان اضافه شود.

لینک کوتاه کپی شد

با پیوستن دهک‌های اول تا هفتم به طرح کالابرگ، در حال حاضر 80 درصد مردم ایران مشمول این طرح هستند و آنطور که مقامات وزارت رفاه می‌گویند به‌زودی دهک‌های هشتم و نهم هم می‌توانند علاوه بر خرید 11 قلم کالای اساسی معرفی‌شده در سبد خرید، از یارانه تشویقی 120 هزار تومانی هم بهره‌مند شوند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، اواخر مهرماه امسال بود که خبری مبنی بر پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ در صدر اخبار قرار گرفت. هم‌اکنون دهک‌های اول تا هفتم مشمول این طرح هستند و قرار است باقی دهک‌ها به مرور به آن اضافه شوند.

احتمال جابه‌جایی دهک‌ها نیز تایید شده است. در این فرآیند ممکن است بعضی دهک‌‌ها به دهک پایین‌تر و برخی دیگر به دهک بالاتر بروند.

اعتبار کالابرگ دهک‌های اول تا هفتم چقدر است؟

سیزدهم خرداد ماه بود که گام نخست مرحله جدید طرح کالابرگ برداشته شد. در این مرحله خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. بعد از آن بود که با توسعه طرح کالابرگ، دهک‌های اول و سوم هم مشمول آن شدند.

طرح کالابرگ شامل 11 قم کالای اساسی شامل گوشت منجمد، روغن مایع، برنج ایرانی، پینر، شیر و ماست کم‌چرب، حبوبات، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی و قند و شکر می‌شود.

اگر سرپرستان خانوار 50 درصد از اعتبار یارانه نقدی خود را صرف خرید کالاهای معرفی شده در سبد کالای کالابرگ کنند، 120 هزار تومان در قالب یارانه تشویقی به آنها اختصاص خواهد یافت.

ابتدای شهریور ماه هم همزمان شد با اضافه شدن دهک‌های چهارم و پنجم به طرح کالابرگ. بیستم و دوم مهرماه هم دو دهک ششم و هفتم به آن پیوستند.

مسئولان دولتی که از هر تریبونی برای پیوستن مردم به این طرح استفاده می‌کنند، میزان استقبال از این طرح را بیش از 12 میلیون نفر اعلام کردند.

80 درصد از مردم یارانه تشویقی می‌گیرند

بر اساس تصمیمی که گرفته شده هم‌اکنون دهک‌های اول تا سوم یارانه 400 هزار تومانی به دستشان می‌رسد که اگر اعتبار 120 هزار تومانی در قالب یارانه تشویقی به آنها اختصاص یابد، یارانه آنها به ازای هر نفر به 520 هزار تومان می‌رسد.

اما دهک‌های بعدی تا دهک هفتم، یارانه 300 هزار تومانی می‌گیرند که با احتساب اعتبار 120 هزار تومانی، یارانه‌شان 420 هزار تومان می‌شود.

بر اساس این گزارش، با اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم به طرح کالابرگ، مشمولان این طرح از 41 میلیون نفر به 61 میلیون نفر رسیدند که این یعنی 80 درصد از مردم یارانه تشویقی به دستشان می‌رسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی