|

پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته آبان واریز می شود؟

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هم وعده داده که فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان بازنشسته تا آخر آبان پرداخت شود.

لینک کوتاه کپی شد

آموزش و پرورش درحالی از بازگرداندن معلمان بازنشسته به کلاس‌های درس برای جبران کمبود نیرو صحبت می‌کند که هنوز مطالبات بسیاری از بازنشستگان پرداخت نشده و انگیزه‌ای برای ادامه همکاری با آموزش و پرورش ندارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسکانیوز، در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین اعتراضات معلمان، پرداخت دیرهنگام پاداش پایان خدمت است. از جهتی آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو از معلمان بازنشسته استفاده می‌کند اما بسیاری از آن‌ها به دلیل همین بدقولی‌ها تمایلی به ادامه همکاری ندارند. محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در جلسه علنی در تذکری گفت: مهر و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم اما بیش از ۲۳ هزار کلاس درس معلم ندارد آن هم در شرایطی که قانون اجازه استفاده از معلمان بازنشسته را داده است اما بازنشستگان استقبال نمی‌کنند چون پاداش دو سال گذشته‌شان را نگرفته‌اند.

مخاطبان ایسکانیوز در پیام‌هایی به این مسئله اعتراض کردند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته نوشته: « نزدیک به دو ساله که انتظار می‌کشیم، احکاممان اصلاح بشه. ما بازنشسته‌های ۱۴۰۱ که احکام مان را صندوق بازنشستگی اصلاح نکرده تا کی باید صبر کنیم؟ به خدا قسم ظلم و بی‌انصافی است واقعا بعد از ۳۰ سال خدمت این گونه باید با ما رفتار شود؟ بیش از این ما را تحقیر نکنید.»

در پیام دیگری هم آمده: «سلام متاسفانه پس از بازنشستگی دچار مشکلات و بیماری شدم و جهت تامین هزینه‌ها نتوانستم وام بگیرم. مجبور شدم پول با سود ۴۰ درصد بگیرم و تقریبا ۸۰ درصد حقوقم برای سود پول می‌پردازم، در صورتی که اگر احکام ما را به موقع میزدند و پاداش پایان خدمت را داده بودند، در این مشکلات غرق نمی‌شدم. متاسفانه الان هرچه پاداش بدهند باید برای  سود پولی که گرفتم، بدهم و خدا می‌داند بدهکاری چه فشاری به خانواده انسان وارد می‌کند. ناحق ناحق نه وام دادند به بازنشسته‌های مهر ۱۴۰۱ و نه حکم زندند و نه پاداش، نمی‌دانم مسولین چطور جواب خدا را خواهند داد و من یکی از بازنشسته‌های ۴۰۱ هستم و حتما بیشتر بازنشسته‌ها مشکل دارند.»

مخاطب دیگری با انتقاد از حقوق‌های کم در آموزش و پرورش نوشته: «در کل دنیا بالاترین بودجه برای آموزشه در ایران برعکس پایینترین بودجه متعلق به آموزش هست. در کل دنیا بالاترین حقوق متعلق به معلمین است ولی در ایران ،بالاترین حقوق برای مسئولان است.»

مخاطب دیگری با اشاره به نقش سلب آرامش از معلمان در برهم خوردن آرامش جامعه نوشته: « مسئولان ظرفیت یک معلم را در آرامش یک جامعه درک نکردند و با سلب آرامش معلمان از بابت امور معیشتی آرامش جامعه را هدف گرفته‌اند و در واقع خواهان مصلحت جامعه نیستند.»

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش شهریور درباره پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفته بود که پاداش پایان خدمت دست سازمان دیگری است، دست ما نیست ولی پیگیری می‌کنیم. منتظر تأمین منابع هستیم.

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هم وعده داده که فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان بازنشسته تا آخر آبان پرداخت شود.

وی درباره بازنشستگان فرهنگی که مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: آموزش و پرورش تمام تکالیفش برای فوق‌العاده رتبه‌بندی این افراد را انجام داده است و کسورات را به صندوق بازنشستگی واریز کرده است؛ صندوق بازنشستگی هم باید بلافاصله احکام آنها را صادر کرده و معوقات شأن را پرداخت کند که فکر کنم در این یک ماه انجام شود.

باید دید انتظار فرهنگیان بازنشسته برای دریافت پاداش پایان خدمت این ماه به نتیجه می‌رسد یا مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش انتظار معلمان بازنشسته را طولانی‌تر خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی