|

تکلیف رتبه بندی معلمان مشخص شد؟ پایان انتظار معلمان بازنشسته؟

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس زمان اعمال فوق‌العاده طرح رتبه‌بندی معلمان که برای فرهنگیان بازنشسته در نظر گرفته شده را…

لینک کوتاه کپی شد

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس پرداخت نشدن سهم معلمان شاغل را دلیل تعلل صندوق در تطبیق ندادن حکم بازنشستگان سال ١۴٠٠عنوان کرده و توضیح می‌دهد: «با وجود اینکه سهم صندوق برای بازنشستگان سال ١۴٠٠پرداخت شده، صندوق به‌دلیل اینکه سهم معلمان شاغل پرداخت نشده، حکم بازنشستگان را با رتبه‌بندی تطبیق نداده است.»

جلسات متعدد مسئولان و نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزارت آموزش‌وپرورش و صندوق بازنشستگی کشور که با هدف رفع موانع اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بازنشسته در روز‌های اخیر برگزار شد، به تشکیل کمیته فنی برای احصای دقیق بدهی صندوق بازنشستگی کشوری و پرداخت مبالغ تعیین شده انجامید و حاصل بررسی‌ها و اقدامات کمیته فنی حل‌وفصل موانع اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بازنشسته بود.

از این رو دولت در راستای صلاحیت و شایستگی حرفه‌ای معلمان طرح رتبه بندی آن‌ها را به مرحله اجرا درآورد. این طرح با هدف ارتقای سطح زندگی معلمان و تکریم حرفه معلمی تصویب شد. این طرح توجه ویژه‌ای نیز به بهبود کیفیت آموزشی معلمان دارد. معلمانی که دو سال گذشته بازنشسته شدند، در انتظار اجرای طرح رتبه بندی هستند.

از طرفی پرداخت سهم بازنشستگان سال‌های ١۴٠١و ١۴٠٢به صندوق بازنشستگی در اواسط مهرماه، سبب شد معلمانی که سال ١۴٠٠دوره خدمت خود در آموزش‌وپرورش کشور را به‌پایان رسانده‌اند، تنها بازنشستگانی باشند که برخوردارشدن آن‌ها از مزایای طرح رتبه‌بندی با، اما و اگر همراه باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی