|

ترفند از بین بردن بوی بد سیر داخل دهان و روی دست؛ خدایی دیوونه کنندست اینجوری حلش کن

بوی بد سیر دهان گاهی اوقات باعث ناراحتی هم خود فرد میشه و هم اطرافیانش که خب با این ترفند های ساده میشه ازش خلاص شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب شاید سیر بویی اذیت کننده داشته باشه اما باید اعتراف کرد که تو خیلی از خوشمزه جات ها سیر وجود داره و اصلا شاید گاهی حتی دلیل خوشمزه شدن یه خوراکی سیرش باشه که من و شما به دلیل اینکه دهانمون بوی سیر نگیره نخوردیمش!! نگید نه که قطعا برای شما هم چنین لحظه دشواری پیش اومده، مگه اینکه از بیخ و بن از سیر خوشتون نیاد و نخورید. قطعا اینکه محل کار یا در مهمانی و دورهمی دهانمون بوی سیر بده خوشایند نیست و باعث خجالت کما و اذیت شدن دیگران میشه.

اما باید بگیم نگران نباشید چرا که هر مشکلی یه راه حلی داره و برای رفع این مسئله کافیه تا با ادامه مطلب همراه باشید.

از بین بردن بوی سیر با مسواک؟

خیلی از افراد هستند که بعد از خوردن سیر بلافاصله میرن سراغ مسواک زدن و شروع می کنن به کلی خمیردندون زدن و مسواک. در حالی که بهتره بدونید بوی سیر حتی میتونه تا دو شبانه روز در ریه ها باقی بمونه و ز بین نره.

How-to-Get-Rid-of-Garlic-Smell-03

جویدن برگ تازه نعنا و جعفری

دیگه میدونیم ک بیشتر خمیردندون ها با رایحه نعنا هستند. پس بهتره بدونید که بعد از خوردن غذای که سیر دار هستش و یا خود سیر، میتونید کمی برگ نعنا و یا حتی جعفری رو بجوید و علاوه بر خوشبو کردن دهان و دندونتون، ریه ها رو هم تا حدودی معطر کنید.

سیب یکی از بهترین روش هاست

سیب در هر نوعی که باشه چه سبز و سفت، چه زر و قرمزش، چون یکی از میوه های بسیار خوش عطر هستش میتونه به حل مشکل شما کمک خوبی داشته باشه. خوردن یک عدد سیب بعد از میل سیر یا غذای سیری میتونه کمک شایانی در از بین بردن بوس داشته باشه.

Untitled

لیموناد یا لیمو میتونه کمکت کنه!

جالبه که بدونید موشیدن لیموناد خنک و همچنین خوردن لیمو میتونه به کم کردن بوی سیر در دهانتان کمک خوبی داشته باشه. توجه داشته باشید که استفاده از لیموناد های کارخونه ای به دلیل وجود اسانس لیمو ممکنه خیلی تاثیر منداش باشن. پس بهتره که از لیموناد های خونگی منصرف داشته باشید.

چای سبز و چای دارچین هم خوبه

نوشیدن چای سبز و همینطور دمنوش دارچین میتونن به از کم کردن و حتی از بین بردن بوی سیر از دهانتان کمک کننده های خوبی باشند. بهتره که یک تکه چوب دارچین رو داخل قوری همراه با آب بجوشانید، بهت که چای دارچین آماده شد اونرو میل کنید. البته میتونید اگه به طعم تند دارچین هم حساسیتی ندارید اونرو به طور تک بجوید.

How-to-Get-Rid-of-Garlic-Smell-02

قاشق استیل! عجیبه اما کاربردیه

اگر در فضایی هستید که هیچ یک از ترفئند های گفته شده در دسترس شما نیست، پس بهتره که یک قاشق استیل ضد زنگ بدارید و اونرو وارونه کرده و داخل دهانتان بذارید و بعد هم بر روی کل زبان و گوشه های دهانتان بچرخانید. این کار به کنترل بوی بد دهان شما کمک خواهد کرد.

اما از بین بردن بوی سیر از روی دست ها

قبل از هرچیز بهتره که یادآوری کنیم که قبل از استفاده از مواد غذایی استفاده از دستکش لاتکس میتونهه باعث بشه تا بویی به دست شما گرفته نشه. اما اگر فکر می کنید در دسترس نیست و کار از کار گذشته پس بهتره یکی از راه حل هایی که در ادامه گفته شده رو استفاده کنید.

مرکبات میتونن بوی سیر رو از دست ببرن

مرکبات خاصیت اسیدی دارند پس میتونن خیلی راحت بوی سیر رو از روی دستان شما ببرند. میتونید کمی لیمو بزنید به دستاتون و بعد به هم بمالید و یا صلااز پوست مرکباتی مثل لیمو و پرتقال و گریپ فروت استفاده داشته باشید. 

کافیه که با آب مخلوط شون کنید و بعد که از چند دقیقه که عطر مرکبات آزاد شدن داخل یک اسپری بریزید و نگه دارید تا در مواقع لزوم به دستان خود چند پاف بزنید و تمام.

siir

مالش با استیل یه روش ساده

یادتون میاد که گفتیم قاشق استیل ضد زنگ کاربردی هستش؟ از نظر علمی ثابت شده سولفوری که در سیر هستش با استیل واکنش نشون میده و میتونه از بین بره و در اغلب موارد بوی سیر رو خنثی خواهد کرد. البته که ممکنه هم هیچ نتیجه مطلوبی رو به شما نده اما خب چون خیلی سادست به امتحانش میرزه! 

کافیه تا دستان خود را که بوی سیر میدن، به استیل ضد زنگ بمالید و تمام! البته اگه قبل از این کار کمی صابون ب دستان خود مالیده باشید و بعد به استیل بزنید بهتره.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها