|

دکوراسیون اتاق نوزاد و اصولی که باااید بدونید؛ اون فسقلی خیلی لطیفه این نکته هارو بپا

اتاق نوزاد از دست فضاهاییست که چیدمانش به شدت مهمه و اینبار در این مطلب قراره برای این موضوع همه آیتم های مورد نیاز رو توضیح بدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب بچه دار شدن خودش یه عالمه ذوق و شوق برای مادر پدر و البته اطرافیان داره به خصوص اینکه فرزند اول باشه و جنسیت مورد نظر. اینکه بگیم که برای برخی از خونواده ها اصلا جنسیت مهم نیست و تنها داشت فرزند و سالم بودنشه که واقعا اهمیت داره. اما در مجموع و در هر حالت به دنیا اومدن یک نوزاد برای اون خونه و خونواده خیلی ذوقداره و در اتاق نوزاد چیدن هم از این موضوع جدا نیست!

اما گفتیم اتاق نوزاد چیدن! میدونید که این چیدمان و البته دکور سختیای خودش رو هم داره و باید به خیلی نکات توجه داشته باشید. مثلا اینکه فرزند شما دختره یا پسر، ابعاد اتاق چقدره و بودجه ای که قراره صرف بشه تا به چه میزانه. اتاق نوزاد باید شاداب باشه همراه با یه عالمه حس و روحیه خوب و البته آرامشی که باید ایجاد بشه تا اون فسقلیه دلبر بتونه آروم بگیره و شرایط مساعدی داشته باشه.

لرعتلر

رنگ اتاق نوزاد رو اینجوری انتخاب کن

رنگ اتاق نوزاد به شدت اهمیت داره . مثلا سعی داشته باشید تا از رنگ های سرد و خنثی مثل طوسی یا سفید کمک بگیری و همراه با رنگ های پاستیلی مثل صورتی ، آبی ، سبز و … ترکیب کنید که البته همه این موارد هم از تناژ روشن رنگ ها باشن. اما مثلا در عوض اکسسوری ها رو به رنگ های غلیظ مثل قرمز و نارنجی و زرد و … انتخاب کنید و در  نهایت همه تلاشتون رو داشته باشید که از تک رنگ برای اتاق نوزاد کوچولومون استفاده نکنید.

از دیگر پیشنهادات جذاب برای اتاق نوزاد اینه که از سبک های خاص مثل طبیعت بهره ببرید و تا یه دیزاین شیک و منسجم تری داشته باشید.

در بخش دیزاین اتاق باید بگیم که به این موضوع حواستون باشه که نوزا کوچولوتون هنوز هیچ چیزی رو متوجه نمیشه و نمیدونه اطرافش چخبره، بنابراین باید دقت کنید اونچه که میخرید برای سن بالاترش هم بدرد بخور باشه و با توجه به اینکه خیلی زود یهو می بینین قد کشیده و دو سه ساله شده، براش هیجان انگیز باشه.

از دیگر نکات اینه که خرید عروسک و یا ازین گوگولیای بالا سر نوزاد میتونه سرگرمی و شاداب کننده برای فسقلیه شما باشه که خب خریدش خالی از لطف نیست و خیلیم بدرد بخوره.

Untitled

ضروریات اتاق نوزاد ایناست که میگم

از نکاتی که حتما باید بهش دقت داشته باشید اینه که تخت مورد نظر کودک حتما نرده دار باشه و البته با توجه به اینکه این روزا خب خیلی چیزا پیشرفت کرده، تخت هایی هستند که هم برای دوران نوزادی کودک مناسب هستند و هم برای زمانی که فرزند شما  نوجوان شده. 

ارتفاع مناسب تخت نیز برای کودک از اهمیت بالایی برخورداره. یک چراغ خواب با نور کم برای اتاق نوزاد به شدت مهمه تا برای رفت و آمد هنگام شب به اتاق نوزاد راحت باشه. 

در انتخاب بالشت و پتو و حتی موکت و فرش اتاق نوزاد توجه کنید تا لایه ای نرم داشته باشن چرا که میدونید نوزاد شما به مانند یک برگ گله و نیاز به مراقبت زیادی داره. 

لرعتلر

نکته ای مهم

حداقل 8 هفته پیش از به دنیا اومدن نوزادتون برای رنگ کردن اتاقش اقدام کنید تا حتما و حتماااا بوی رنگ به طور کامل رفته باشه. از اکسسوری های چوبی غافل نشید که خیلی جذابن و همچنین اسباب بازی های چوبی که میتونن علاوه بر زیبایی و دوام، یه کیفیت جانانه به روزهای اولیه زندگی نوزاد بدن.

قلقیل

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

در هنگام خرید و چیدمان اتاق خواب نوزاد باید به اینکه بچه دختره یا پسر خیلی دقت کنید چرا که روحیات دخترانه و لطیف اونها جویای رنگ هایی خاص مثل صورتی و نارنجی و … می باشد و از طرفی هم استفاده از عروسک های ناز و گوگولی در ویترینش که با مهارت خاصی چیده شدن غافل نشید.

وجود کتابخونه چه تو اتاق دختر و چه پسر میتونه یه ایده عالی باشه چرا که بچه رو از همون کودکی با کتاب آشنا میکنه. برای دخترشون یه کتابخونه به شکل گل در بیارید و توش کتاب بگذارید و اجازه بدین تا روح تازه و قشنگ دخترتون با کتاب به این شکل آشنا بشه.

Untitled

دکوراسیون اتاق نوزاد پسر

شاید قبل تر برای اتاق نوزاد پسر خیلی آیتم متنوعی وجود نداشت اما حالا می بینیم که به راحتی می تونید واسه آقا پسرتون یه اتاق جذاب و شاد بسازید که طراحی خاص خودش رو داره. مثلا روتختیش رو از طرح های مختلف کارتونی انتخاب کنید و یا با ست کردن اکسسوری ها و فرشش یه تنوع جانانه به اتاقش بدید و …!

amy-azzarito-3a-scaled-75972b751f314588b0b6bada3917033b

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی