|

واسه دکوراسیون کنار مبل چی بذاریم بهتره؟

کنار مبل میتونه خیلی تاثیر گذار باشه چرا که هم خوشگلی داره و هم کاربرد که در این مطلب یاد می گیریم چیا کنار مبلمون قرار بدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه جاییه که نصف عمر ما توش میگذره. خونه جاییه که ما توش بزرگ میشیم و هرگاه پر از خستگی و نا آرومی هستیم به کنج دلش پناه میبریم و شاهد رشد و قد کشیدن ما هستش. البته خونه ای که آرامش داشته باشه، چرا که برای برخی از آدما خونه یه قفس محسوب میشه که حالا یا به دلیل سبک چیدمانی که داره و یا به دلیل اعضای خونواده خیلی حس خوشایندی برای شخص نداره. 

اما خب ما در این مقاله میخوایم در رابطه با دکوراسیون خونه صحبت کنیم تا خونه ای زیباتر و خوش حس تر داشته باشید. بحث دکوراسیون داخلی به شکل کلی بحث بسیار بزرگیه که حرف و ایده براش زیاده. در این مطلب بیاین کمی ریز بین تر باشیم. مثلا اینکه شما میدونید باید کنار مبلتون چی بذارین؟ اصلا به نظرتون اهمیت داره؟ که خب باید ما بهتون بگیم بله که اهمیت داره! هم در ظاهر و دکور خونه و هم در کاربردی که میتونه داشته باشه.

در کنار مبل میشه همه چی گذاشت، هرچیزی که فکر می کنید جا نداره رو میتونید بذارید کنار مبل اما به شرط اینکه دقت خوبی داشته باشید در بزرگی و کوچیکی خونه و البته استفاده ای میتونه داشته باشه.

دکور کنار مبلی

میزهای ریزه میزه و یا مستطیلی کنار مبل

میز کنار مبل میتونه کمک زیادی به شما داشته باشه. از زیبایی هر چه بیشتر فضا گرفته تا قابلیت استفاده های متعددی همچون گذاشتن یک فنجان چای یا قهوه و قرار دادن انواع کتاب ها و مجلات!

اصلا شاید هم بر روی میز کنار مبلتون بخواید یک گلدان گیاه بگذارید تا خونه ای سبز تر و با طراوت تر داشته باشید. گلدانی از گل های رنگارنگ که میتونه هر چند روز یکبار هم گلاش رو عوض کنید.

تصاویری در ادامه مشاهده می کنید که به شما نشون میده علاوه بر میز کنار مبل، میتونید دیگر میز هایی رو تهیه کنید که هم جالبن و هم خوشگل و البته کاربردی.

دکور کنار مبلی

دکور کنار مبلی

آباژورهای کوتاه و بلند کنار مبل

احتمالا دیدین خیلی از خانوا آباژورها رو بر روی طاقچه و میز های خاص قرار میدن و یا آباژورهایی با پایه بلند دارند، در حالی که شما خانوم خونه میتونید از آباژورهای پایه کوتاه هم استفاده داشته باشید و بر روی میز کنار مبلتون قرارش بدید. این آباژورها هم منبعی نور و روشنابی هستند و هم زیبایی و جذابیت منحصر به فرد و لاکچری به فضای خونه شما خواهند داد.

شکل و فرم آباژور میتونه به دلبر شدن هر چه بیشتر خونه شما کمک کنه اما فکر نکنید تنها آباژورهای پایه کوتاه هستند که میتونن کنار مبل قرار بگیرن و حتمااا باید کنار مبل شما میز قرار داده بشه! بلکه از آباژور هایی که پایه های متوسطی دارند نیز میشه بهره برد و از سبک پایه های خمیده و یا آباژورهای با الگو و طرح های جذاب نیز میشه به اونچه که در ذهن دارید رسید.

دکور کنار مبلی

دکور کنار مبلی

دکور کنار مبلی

دکور کنار مبلی

گل و گیاه روحتو زنده میکنه کنار مبل 

این روزا دیگه استفاده از گل و گیاه در کنار خونه میتونه حس تازگی و نشاط رو بیشتر کنه. شاید تا چند سال پیش خیلی مد نبود که از گیاه در خونه استفاده کرد و بیشتر خونه مامان بزرگا میدیدیم، اما خداروشکر در این چند سال اخیر این خوشگلای سبز به شدت ترند شدن و علاوه بر زیبایی خیلی خوبی که دارند و حس طبیعت رو میارن تو خونه، میتونن تولید اکسیژن هم داشته باشند و دفع سموم کنن.

شما فکر کنید این دو کاربرد هست، با انتخاب نوعی گل که وی خوشی هم داره دیگه چه فضای ایده آل و خفنی رو میتونید بسازید. واقعا تصورشم قشنگه. 

گل و گیاه ها انواع بسیااار زیادی دارند که خب بسته به سلیقه شما میتونن مهمون خونتون بشن. مثلا گل های رنگارنگ و یا گل و گیاه های سبز و قد بلند و قد کوتاه و … که متناسب با نیاز و فضای شما انتخاب میشن. 

دکور کنار مبلی

چیدن وسایل دکوری و خوشگل کنار مبل

اکسسوری و وسیله های دکوری هم عصای دست شما هستند و با استفاده از هر دکوری که دلتون میخواد و علاقه دارید کنار مبل خود را چیدمان کنید. اصلا نگران نباشید و وسواس بیش از اندازه به خرج ندید چرا که خیلی چیزا میتونه برای این قسمت از خونه عالی باشه.

مثلا تعدادی قاب عکس از تصاویر زیبای شما و خانوادتون. و یا مثلا شمع های تزئینی و وسیله های ریز دکوری که با توجه به طرح و طیف رنگی خونه شما میتونن انتخاب بشن. آینه های ایستاده و قدی و شاید هم عطر و مجسمه و …!

ناگفته نمونه بازی هایی میز میز کوچک شطرنج هم میتونه ایده جالبی باشه.

دکور کنار مبلی

دکور کنار مبلی

سبد های حصیری و یا بافت کنار مبل 

سبد های بافت و حصیری بسیاری هستند که میتونن در سایز های متناسب انتخاب بشن و برای کنار مبل شما زیبایی و کاربرد خیلی خوبی ارائه بدن. این سبد ها میتونن فضایی برای گذاشتن وسایل ریز و درشت باشن و یا شاید هم ریموت و عینک و دستمال و کنترل و کتاب و … هر چیز ریزی که به نظر میاد جلو چشم نباشه بهتره و از شلوغ کاری جلوگیری میکنه.

دکور کنار مبلی

قرار دادن پاف، این تپلی های جذاب کنار مبل

قرار دادن پاف ها کنار مبل نیز میتونن بی نظیر به نظر بیان چرا که مثلا شما در حین دیدن یک فیلم با خوردن پاپ کورن و چایی، با قرار دادن یک پاف کنار خود میتونید فضایی صمیمانه و شیکول تر داشته باشید. همچنین پاف ها میتونن فضایی برای قرار دادن کتاب و لبتاب شما باشن در حالی که دارید با اونها کار می کنید و به راحتی از پاف ها کمک می گیرید.

پاف ها به صورت مخملی و بافت و چرمی هستند که با توجه به سلیقه و خواستتون میتونن انتخاب بشن.

دکور کنار مبلی

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی