|

وقتی پول ترکیه مثل ما شده یه بدبخته بی نوا ولی دارن ازش سود میکنن عجیب؛ ما کجاییم؟

ترکیه هم این روزها ارزش پولی بسیار رو به کاهش دارد اما اینکه چطور با این قضیه برخورد داشته واقعا عجیبه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خاورمیانه به طرز عجیبی داره حاشیه دار میشه! چرا که می شنویم خبرهایی از کشورهای مختلف. البته که این اخبار با هم فرق دارن اما خب انگاری خاورمیانه علاقه وافری به دیده شدن های عجیب غریب داره. مثلا دیدین که عربستان رونالدو میاره و شهر عجیب غریب آینه ای رو میخواد بسازه! از طرفی هم ایران خودمون که چپ و راست جنجالی میشه و در موضوعات مختلف انگاری عمیقا سعی داره تا خنده دار ترین حرکت ممکن رو انجام بده! 

مثلا اینکه مدتی پیش شنیدیم از آقای ضرغامی که همه چیز رو کنار گذاشتن و موضوع اولویت سرویس بهداشتی در جاده های بین راهی رو عنوان کردند! آخه چرا؟ یعنی هیچ معضل دیگه ای در جهت پیشرفت گردشگری نیست جز این مقوله؟ اصلا بگذارید دقیق تر صحبت های آقای ضرغامی رو بیان کنیم. وسط تیر ماه بود که خبرآنلاین در اینباره نوشت: "اما از آنجا که مسئولان کشورمان، عزم شان را جزم کرده اند که حتی یک مشکل را هم به طور کامل حل نکنند، هنوز که هنوز است، یک ملت ۸۵ میلیونی با اندک مهمانان خارجی که به ایران می آیند، لنگ این هستند که اگر گلاب به رویتان، در وسط جاده نیاز به دستشویی پیدا کردند، چه خاکی به سرشان کنند!"

5863006

وقتی ارزش پول ترکیه هم مثل ما اومده پایین! بشکن بزنیم؟! 

عجیبا غریبا! 

میدونیم که ارزش پول ما در جهان خیلی پایینه و دیگه کم کم داریم به مرحله گیم اور میرسیم. اما از طرفی هم می بینیم کاهش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا رو به فرود است و به عبارتی پول ترکیه طی دوازده ماه گذشته حدود ۵۰ درصد از ارزش خودش رو از دست داده! این یعنی ترکیه هم با بی ارزش شدن پولش روبرو شده نافرم!

اما ترکیه با این موضوع چه میکنه؟ 

جالبه که بدونید رشد ترکیه در جذب توریست در جهان بعد از کرونا به طرز شگفت انگیزی بوده که واقعا جای آفرین داره! در سال 2022 بود که بعد از فرانسه، اسپانیا و آمریکا اون کشوری که چهارم شد ترکیه بود و در جذب توریست حسابی خودش رو کشید بالا.

Untitled

استفاده عجیب غریب ترکیه از کاهش ارزش پول ملیش!

بله درسته، کشوری که زیرساخت های درست و فراهمی داشته باشه، از طرفی هم بهترین هتل ها و فرودگاه های جهان رو در خودش جای داده، درهای مرزیش هم که بر روی جهانیان بازه، قطعا میتونه بعد از یه برنامه ریزی خوب از کاهش ارزش پول ملیش بهترین استفاده رو هم داشته باشه.

البته که باز خوبه تو نیمه اول دهه نود هتل اسپیناس پالاس افتتاح شد و ما هم یه فضای لوکس واسه مهمونامون داریم! 

هتل+اسپیناس

عکس عجیبی که از اردوغان منتشر شد! چرا اردوغان بچه بغل با ماسک قرار گذاشت؟

اما تصویر عجیبی هم همین هفته گذشته منتشر شد از اردوغان رئیس جمهور ترکیه که خودش رو امپراطور عثمانی نوین میدونه! اما این تصویر عجیب چجوریه؟ اردوغان بچه بغل و با استایلی به شدت غیر رسمی برای تنها یک هدف، منافع ترکیه!

از زمانی که ایلان ماسک گفته برای کارخونه هشتم تسلا در جهان تا انتهای  سال میلادی به دنبال کشوری تازه هستش ، رقابت عجیبی صورت گرفته میون رهبران کشورهای در حال توسعه برای جلب نظر او برای راه اندازی کارخونه تسلا در کشورشون شروع شده.

چرا که اونها میدونن حضور تسلا تو کشورشون یعنی شروع ورود جریان قال توجه و بسیار زیادی از تکنولوژی و سرمایه و توجه به کشور اونها و توسعه اقتصادی.

تو همین منطقه ما رقابت عجیبی راه افتاده بین عربستان و ترکیه و اسرائیل که نظر ایلان ماسک رو جلب کنند. که خب این رقابت اونقدری شدیده که اردوغان حتی فرزندش که x نام داره رو بغل کرده و در سفرش به سازمان ملل در نیویورک جلسه گذاشته! البته که در این بین به x جان هم توپ هدیه داده اما خب با بی محلی وی روبرو شده.

5915999

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی